Lichten met showtec300 parren :eek:

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LVS
    • Nov 2005
    • 36

    Lichten met showtec300 parren :eek:

    Hey,

    Ik ben gevraagd een optreden van een plaatselijke drumschool te lichten(als vrijwilliger)
    Om geld te besparen hebben ze gekozen om in de conferentie / feestzaal van een sportcentrum te gebruiken ipv een theater. hier is een "licht installatie"aanwezig bestaande uit ( ):
    14* showtec 4bar 300W
    2* RJ PC 1000W
    en 4 low budget moving heads
    als tafel een SGM Studio, 12 scan control
    +/- 10 showtec-filters in disco kleuren

    zelf heb ik nog 2 R&V snijders 1000W en een CCT-profiel 500W

    nauw willen ze dat het podium in lion King / jungle sfeer uitlicht maar er is geen geld om voor +/- €55 aan LEE filters te kopen
    ik zat te denken aan LEE 139/158/106/119/152
    maarja zonder filters wordt dat moeilijk

    Heeft er iemand nog tips????

    LvS
    Last edited by LVS; 22-10-06, 20:16.
    Ik ben Sneller dan het licht
  • Orbis
    • Feb 2004
    • 217

    #2
    ja, zeggen dat je die job niet doet
    sex, drums & rock \'n\' roll

    Comment

    • Vervallen

      #3
      Ik neem aan dat je geen sinterklaas van je achternaam heet.

      Wat zeggen de opdrachtgevers dan als je zegt dat er voor de show die spullen nodig zijn?

      Als ze echt niet willen en je de klant echt wilt houden, zul je het van je winstmarge moeten betalen. Maarja het begint bij filters en zometeen komen ze met meer eisen en minder geld en sta je weer voor dezelfde keuze.

      Comment

      • Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

        #4
        erg vreemd, ik neem aan dat jij vaker licht verzorgd en dus ook in het bezit bent van een koffertje vol met verschillende kleurenfilters. Maar niet dus.. Krijg je ervoor betald of is dit een vrijwillige klus? daar lijkt het namelijk op.
        Wil men helemaal niets betalen? dan blijf jij mooi thuis zitten en kijkt een filmpje. Zonder kleurenfilters in de juiste kleuren kun jij niets beginnen en zou je dus gewoon het zaallicht aan kunnen zetten.
        Scheelt een hele hoop werk en kunnen ze later niet zeggen dat het niet goed was.

        zonder gekkigheid.. als men niets wil betalen en alleen willen bezuinigen moeten ze ook niets verwachten en dan is het aan jezelf wat je ermee wilt doen, de meeste hier zullen zeggen, DAN DOE IK HET NIET, MIJN NAAM HANGT ERAAN DUS GEBEURD HET OP MIJN MANIER. geen geld dan geen arbeid van mijn kant uit.
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

        Comment

        • sfvb
          • May 2006
          • 86

          #5
          even naar het grote verhuur bedrijf bij jou in de buurt en daar je probleem uitleggen en vragen of je niet heel mischien een paar filtertjes mag lenen

          Comment

          • Vervallen

            #6
            Originally posted by sfvb
            even naar het grote verhuur bedrijf bij jou in de buurt en daar je probleem uitleggen en vragen of je niet heel mischien een paar filtertjes mag lenen
            en daarmee de markt verder verzieken? Komop voor niks gaat de zon op hoor.als ze geld hebben om zoiets te organiseren, dan moeten ze ook geld vrij maken voor de verlichting

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              Originally posted by LVS
              Hey,
              14* showtec 4bar 300W
              LvS
              ze hebben 14 stuks 4bars (= 56 stuks par!) werkende in hun bezit en geen kleurfilters?

              Mijn tip verkoop een Tbar en koop er ontbrekende spullen van.

              Dit is serieuzer bedoeld dan het lijkt.
              lekker belangrijk!

              Comment

              • xxxfpnxxx
                • Jun 2006
                • 92

                #8
                ik denk dat ze niet egt 14 4bars hebben (miss net 14 parren:P)

                Comment

                • Vervallen

                  #9
                  Originally posted by xxxfpnxxx
                  ik denk dat ze niet egt 14 4bars hebben (miss net 14 parren:P)
                  waar baseer je dat op? Ken je de zaal?

                  Comment

                  • LVS
                    • Nov 2005
                    • 36

                    #10
                    Originally posted by xxxfpnxxx
                    ik denk dat ze niet egt 14 4bars hebben (miss net 14 parren:P)
                    Originally posted by J.S. Coolen
                    waar baseer je dat op? Ken je de zaal?
                    nee ze hebben bij dat sportcentrum echt 14*4 parren = 56 parren maar zonder filters want de zooi wordt +/- 2 keer per maand gebruikt voor een feestje in 70 style dus hebben ze 10 filters in showtec-disco kleuren en voor ze rest wordt er volgens mij ook tijdens de Bingo avond mee gewerkt.

                    Maarja ik kan het tegenover al die leerlingen ook niet maken om op dit moment, 10 dagen voor de show af te haken.
                    Ik heb een maand geleden al die filters aangevraagd, toen is gezecht moet geen probleem zijn en dan ineens 10 dagen voor de show zeggen dat er geen geld is. ik kan moeilijk alle filters bij een theater ofso gaan lenen, aan de show is ook nog een commerciele drumbeurs verbonden.

                    die mensen snappen gewoon niet dat goedkoop vaak duurkoop is, als je niet in een theater zit en dus minder betaald je een hoop geld moet uitgeven aan het inhuren van spullen. en ik ben nog redelijk, 5 sheets LEE filter. Ik had ook gewoon een hele meuk fatsoenlijke lampen kunnen vragen.

                    Originally posted by Watt Xtra
                    erg vreemd, ik neem aan dat jij vaker licht verzorgd en dus ook in het bezit bent van een koffertje vol met verschillende kleurenfilters. Maar niet dus.. Krijg je ervoor betald of is dit een vrijwillige klus? daar lijkt het namelijk op.
                    voor mij is het hobby ik doe dit vrijwillig.
                    ik verzorg de uitvoering van het licht, je gaat in een theater toch ook niet je eigen filters meenemen, ik heb wel een koffertje maar alleen op het formaat van mijn eigen lampen, die ik nog kleiner kan versijden maar niet groter snijden.

                    LvS
                    Ik ben Sneller dan het licht

                    Comment

                    • Orbis
                      • Feb 2004
                      • 217

                      #11
                      kleiner dan par56?? amai...heb jij alleen puntspots ofzo???
                      sex, drums & rock \'n\' roll

                      Comment

                      • NiTRO
                        • Sep 2002
                        • 677

                        #12
                        Originally posted by Orbis
                        kleiner dan par56?? amai...heb jij alleen puntspots ofzo???
                        Nope denk het niet, er zijn genoeg theater lampen dit niet de standaard filter maten hebben, zelf heb ik ook nog een bak liggen met eigen filters deze heb ik toen voor een aantal kleine optredens gebruikt en nu passen ze nergens meer in
                        cheers,

                        Erc

                        Comment

                        • som
                          • Nov 2002
                          • 787

                          #13
                          Originally posted by LVS

                          Maarja ik kan het tegenover al die leerlingen ook niet maken om op dit moment, 10 dagen voor de show af te haken.
                          Ik heb een maand geleden al die filters aangevraagd, toen is gezecht moet geen probleem zijn en dan ineens 10 dagen voor de show zeggen dat er geen geld is. ik kan moeilijk alle filters bij een theater ofso gaan lenen, aan de show is ook nog een commerciele drumbeurs verbonden.

                          LvS
                          als hun de afspraak niet na komen hoef jij dat toch ook niet?
                          kan die commerciele drumbeurs niet bijspringen? het is toch ook in hun belang?
                          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

                          Comment

                          • LVS
                            • Nov 2005
                            • 36

                            #14
                            Originally posted by NiTRO
                            Nope denk het niet, er zijn genoeg theater lampen dit niet de standaard filter maten hebben, zelf heb ik ook nog een bak liggen met eigen filters deze heb ik toen voor een aantal kleine optredens gebruikt en nu passen ze nergens meer in
                            cheers,

                            Erc
                            Ik bedoel 56 maal een par 64 (zie vorige posts)
                            maar ik kan van een filter voor een R&V (raar formaat) die kleiner is dan een par 64 filter geen par filter maken
                            dat bedoelde ik. maar na een beedje dreigen is ineens iedereen overstach.
                            Ik heb mn filters
                            Ik ben Sneller dan het licht

                            Comment

                            • SpaceyDeeJ
                              • Sep 2001
                              • 876

                              #15
                              tja, tis al eens aangehaald, maar zou er als ik jou was nog eens goed over nadenken... Voor nop werken is markt verzieken.... Zelf investeren op een andermans commerciele activiteiten (zelfs goede doelen zijn commercieel onderlegt) is gekkewerk !
                              cheers,

                              DeeJ

                              zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

                              Comment

                              Working...