probleem Martin interface

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djtenf
    • Sep 2005
    • 3

    probleem Martin interface

    Hallo,

    Laatst heb ik 2 setjes robocollor2 aangeschaft en om ze met mijn Freekie te besturen heb ik een Martin interface gekocht. Ik heb van alles geprobeert maar ik kom er niet uit. Het enige wat ik voor elkaar heb gekregen is, als ik schuif 3 open doe op mijn Freekie gaan de robocollors aan en reageren dan op de muziek..... Maar volgens de gebruiks aanwijzing zou kanaal 1 shutter enz zijn en kanaal 2,3,4,5 kleuren en kanaal 6 de snelhijd van de kleuren schrijf....


    Dus wie kan mij helpen??

    mvg Tim
    djT&F
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

    #2
    kijk eens in je gebruiksaanwzijzing of er een speciale setting is met je dipswitches om ze op DMX te zetten. mss staan ze nu niet op dmx, of half op dmx, zodat ze alleen op muziek gaan reageren...

    greetzzz
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #3
      robocollor II heeft geen shutter

      De robocollor II´s die ik had (voor ze zijn gestolen) hadden een systeembox nodig per vier stuks waar dan weer een martin doos naartoe moest omdat ze geen DMX kenden.

      Weet jij zeker dat je wel rechtstreeks van je DMX via die box naar de heads moet? En dan er niet weer eerst de 1-in-4-uit robocollorbox tussen moet?
      lekker belangrijk!

      Comment

      • mustang1
        • Sep 2006
        • 94

        #4
        Robocolors werken nog via het oude Martin protocol, zorg er dus voor dat je een fasedraai snoertje gebruikt.
        Mooi spul, he?

        Comment

        • Wouter Verlinden
          • Dec 2000
          • 263

          #5
          Robocolor II van Martin bestaat in 2 uitvoeringen:

          - Robocolor II
          - Robocolor IIx

          De eerste verstaat enkel Martin-Protocol, en geen DMX. Hiervoor moet je dus een DMX-naar-Martin protocol-converter hebben. Bvb: User Support -

          De tweede versie verstaat zowel DMX als Martin-protocol. En kan je herkennen door de "grotere" dipswitch op de controle-unit (10 schakelaars in plaats van 6 als ik me niet vergis). Omdat dit een "oud" Martin product is dat WEL DMX verstaat moet je hier wel een fasewisselaar gebruiken op je DMX-lijn. Niet om van DMX naar Martin protocol te gaan, maar omdat alle "oude" Martin producten die zowel DMX als Martin protocol verstaan de omgekeerde conventie hebben op hun 3-polige XLR...

          PS: Robocolors II gebruik je inderdaad altijd met een controle-unit. Deze levert de voeding en controle-signalen aan (maximaal) 4 heads. De DMX (of Martin-protocol) lijn gaat enkel naar de controle-unit, niet naar de heads.

          PS2: De Robocolors II werken met 110V lampen, dus je moet ze altijd in veelvoud van 2 gebruiken. De controle-unit zet altijd 2 "heads" in serie om de netspanning in europa van 230-240V netjes te splitsen.



          Greetz,

          Wouter
          Wouter Verlinden
          Creative Sound & Light Development

          Comment

          • frankv1234
            • Nov 2003
            • 33

            #6
            beste tim,

            De martin interfaces zijn altijd een drama geweest. ik heb er in het verleden heel veel mee gewerkt toen alle spullen van martin enkel het martin protocol kende. je moet op de volgende zaken letten. De interface heeft twee dip banken den linker is adres en de rechter is voor type unit dat je gebruikt. De adres bank heeft als default alles uit is 1. dit is het enige martin apparaat dat dit zo heeft !!!! Verder moet je goed kijken op de dipbank zelf wat aan en uit is. volgens mij staat er iets ander op het plaatje als op de schakelaars. (de schakelaar heeft gelijk)

            Om je setje werkend te krijgen op dmx adres 1 van je tafel

            linkerdip bank alles uit
            rechertdip bank 1 en 2 on
            op de robocoller interface 1 on
            kabeltjes ertussen
            gebruik een gewoon handtafeltje voor testen. er zijn in het verleden heel veel verkeerde personalitys uitgebracht voor deze apparaten dus laat je daar niet door naaien op het moment.
            fader 1 op ongeveer 11 procent is lampen aan
            fader 2 3 4 en 5 zijn de colors van de units
            als het niet werkt fasedraaier tussen tafel en convertor
            weer testen
            als het niet werkt ook een fasedraaier tussen converter en robocoller interface
            weer testen
            asl het niet werkt fasedraaier tussen tafel en convertor verwijderen.

            Als het dan niet werkt is het STUK. fairlight td bellen en afreizen naar bemmel om daar alles te laten chekken.

            Suc6 ermee en laat even weten of het gelukt is

            Groetjes

            Frank

            Comment

            • Wouter Verlinden
              • Dec 2000
              • 263

              #7
              Ik kan bevestigen wat Frank zegt.

              Het is allemaal correct.


              MVG,

              Wouter
              Wouter Verlinden
              Creative Sound & Light Development

              Comment

              • djtenf
                • Sep 2005
                • 3

                #8
                Oke bedankt! ik ga het meteen uitproberen!


                Mvg Tim
                djT&F

                Comment

                Working...