Converter analoog 0..10V naar DMX

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr Bean
    • Sep 2006
    • 4

    Converter analoog 0..10V naar DMX

    Voor een industriele toepassing wil ik een PLC gebruiken om 3 kleuren met DMX aan te sturen. Nu heeft een PLC geen DMX uitgang, maar wel aparte analoge uitgangen van bijv 0..10V of 4..20mA.
    Ik ben dan ook op zoek naar een converter die 6x analoog in heeft en 1x DMX uitgang. Waar kan ik dit vinden?
    Hab al wat gegoogeld maar niets gevonden.

    Wie heeft er tips?

    greetz Mr Bean
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

    #2
    Dat bestaat en heet een dmx exchanger. Showtec heeft deze in het leverings programma zitten en duurdere merken ook

    Je stopt er dmx in, en er komt netjes 3 * 24 kanaaltjes 0-10 volt uit
    cheers,

    DeeJ

    zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

    Comment

    • MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

      #3
      Originally posted by SpaceyDeeJ
      Dat bestaat en heet een dmx exchanger. Showtec heeft deze in het leverings programma zitten en duurdere merken ook

      Je stopt er dmx in, en er komt netjes 3 * 24 kanaaltjes 0-10 volt uit
      Even goed lezen!

      Meneer vraagt om een Converter van ANALOOG >> DMX. Er gaat dus ANALOOG in en komt DMX uit.

      Hier heb ik persoonlijk nog nooit van gehoord.
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

      Comment

      • stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

        #4
        Al denk ik dat hij naar het omgekeerde opzoek is, analoog -> DMX.
        Kijk eens naar de MA Mux-en.
        Last edited by stekelvarke; 27-09-06, 19:02.
        exit night into LIGHT

        Comment

        • Mr Bean
          • Sep 2006
          • 4

          #5
          analoog --> DMX

          Ik zoek inderdaad een converter van analoog naar DMX.
          Omgekeerd, van DMX naar analoog, is er genoeg te vinden.

          Wellicht is er een oplossing te vinden in 6x een printje die analoog naar DMX omzet en dan de 6x DMX signalen met elkaar mengen / mergen.

          Waar kan ik MA Mux-en vinden? Ik heb erop gegoogeld, maar zie niets bruikbaars.

          Mr Bean

          Comment

          • Controller
            • Apr 2002
            • 745

            #6
            Originally posted by Mr Bean
            Ik zoek inderdaad een converter van analoog naar DMX.
            Omgekeerd, van DMX naar analoog, is er genoeg te vinden.

            Wellicht is er een oplossing te vinden in 6x een printje die analoog naar DMX omzet en dan de 6x DMX signalen met elkaar mengen / mergen.

            Waar kan ik MA Mux-en vinden? Ik heb erop gegoogeld, maar zie niets bruikbaars.

            Mr Bean
            Kijk hier eens:

            MA Lighting: Signal Processing / NSP (Network Signal Prozessor)

            Comment

            • Mr Bean
              • Sep 2006
              • 4

              #7
              Originally posted by LJ Dwain
              Is nog niet wat ik zoek. Aan de hand van het woordje "mux" ben ik verder gaan zoeken. Wat ik nodig heb wordt ook wel DMX multiplexer genoemd. Inmiddels heb ik iets gevonden in Duitsland:
              PC DMX512 INTERFACES WEBSHOP - DMX Multiplexer

              Ik ga nog even verder zoeken, wellicht vind ik nog iets kleiners, 12 of 16 kanalen is nog iets te groot, maar zou wel kunnen.

              Comment

              • SpaceyDeeJ
                • Sep 2001
                • 876

                #8
                Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                Even goed lezen!
                Even dimmen ja !

                @ Mr.Bean = Mijn excuses, ik had idd niet goed gelezen, zag je vraag zowel hier als bij New LIne langs komen en wilde je graag even snel van dienst zijn.
                Ben overigens wel benieuwd welke oplossing er gaat komen, project klinkt veel belovend !
                cheers,

                DeeJ

                zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

                Comment

                • stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

                  #9
                  Originally posted by SpaceyDeeJ
                  Ben overigens wel benieuwd welke oplossing er gaat komen, project klinkt veel belovend !
                  ik ook, verder ben ik ook benieuwd om welk project het gaat, aangezien de keuze van een PLC als sturing.
                  exit night into LIGHT

                  Comment

                  • jerre
                    • Jun 2003
                    • 286

                    #10
                    Wat misschien wel het goedkoopste gaat zijn is een simpel 6 kanaals dmx sturingkje te nemen. Die zijn er met hopen te vinden. Printje er uit halen en ipv faders je analoge plc uitgang hangen (faders doen niet meer dan hetzelfde, spanningsdeler). Het kan wel zijn dat je er nog een kleine verzwakking moet tussen steken.
                    Veel gemakkelijker dan met muxen te gaan werken of dure omzetters. Zo 'n sturingkje hoeft niet meer te kosten dan n kleine 50€, tel d'r dan nog een paar weerstandjes bij en je bent klaar. Ik zie ze nu niet direct staan hier in de webshop, maar ze zijn wel te vinden op inet (desnoods laat je het maar weten).
                    nu gij en dan ikke weer

                    Comment

                    • wimbru
                      • Sep 2003
                      • 148

                      #11
                      verhuur-bedrijfje in België heeft zoiets:
                      Multiplexer 60 kanalen Analoog naar DMX 512 (5-pin)
                      Ingang analoog: DB25 (male) of DB37 (male)
                      DMX-adres niet instelbaar
                      Uitgang DMX 512: 5-pin € 12.50 (incl. BTW)

                      Comment

                      • SpaceyDeeJ
                        • Sep 2001
                        • 876

                        #12
                        Tja, dat zou best eens wat voor uhm kunnen zijn, (als ik het nu wel goed lees tenminste) maar ik denk dat hij iets kleiners wil, plus dat hij zal willen kopen ipv huren ?

                        Ik blijf erg benieuwd
                        cheers,

                        DeeJ

                        zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

                        Comment

                        • Mr Bean
                          • Sep 2006
                          • 4

                          #13
                          @ wimbru - die multiplexer is wel zelfde principe, maar veel te groot en dus ook te duur.

                          Originally posted by jerre
                          Wat misschien wel het goedkoopste gaat zijn is een simpel 6 kanaals dmx sturingkje te nemen. Die zijn er met hopen te vinden. Printje er uit halen en ipv faders je analoge plc uitgang hangen (faders doen niet meer dan hetzelfde, spanningsdeler). Het kan wel zijn dat je er nog een kleine verzwakking moet tussen steken....
                          Dit is inderdaad een goed idee, heb inmiddels iets gevonden (thanx). Nu nog even een PLC kiezen die voor weinig geld ook min. 3 analoge uitgangen heeft. Voordeel van een PLC is dat deze dag en nacht en jaar in jaar uit zijn werk kan doen, zonder storingen. Valt de voedingsspanning eens uit, dan start PLC weer automatisch en gecontroleerd op. Als het eenmaal draait, dan laat ik nog wel weten waar het voor is.

                          Comment

                          Working...