belichting coverband??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralpie
    • Aug 2005
    • 10

    belichting coverband??

    dag mensen,

    ik ben de toetsenist van een 6 mans/vrouw formatie en doe ook het technische aspect.

    hoe kunnen wij zo mooi en makkelijk ons licht opzetten?

    wij hebben meetal maar 1,5 uur om alles op te bouwen.

    onze lichtset bestaat uit

    6x Claypaky miniscans 150 hti
    2x 4 bar met ingeb dimmer met elk 4 multiparren
    1x 150 mwat Laser K1000+
    6 meter euro truss 1x2 meter en 4x1 meter
    2x statief voor parren 30 KG
    2x statief windup 150KG ( huur)
    1x backdrop doek 6x3m zwart.

    besturing bestaat uit laptop met Martin LJ die via midi aan mijn toetsen is gekoppeld.

    ons geluidsbedrijf gaat met pensioen en daar huurde we de 2 statieven voor de truss.

    nu willen we wat meer creativiteit en gemakkelijkheid.
    dus de vraag is of we weer nieuwe statieven kopen ef de trussen staand neerzetten dmv baseplates.

    laat gaarne jullie ideeen horen

    Groeten,

    Ralph
    Ralph Hopstaken
  • ralpie
    • Aug 2005
    • 10

    #2
    verder ben ik nog vergeten te vragen of iemand weet of de claypaky's om te bouwen zijn naar een 300 wat hmi ( de scans zijn namelijk hetzelfde)

    dmv andere trafo,lamphouder of is at prijstechnisch niet interessant
    Ralph Hopstaken

    Comment

    • shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

      #3
      volgens mij kun je beter statieven houden, als je namelijk alleen base plates wilt gaan gebruiken (1 voor links en 1 voor rechts) dan heb je een (in mijn ogen) onstabiele constructie, en dan zijn statieven veel stabieler.
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

      Comment

      • neeltje
        • Apr 2003
        • 295

        #4
        Se stabiliteit lijkt me niet zo zeer een probleem, maar aangezien je zelf aangeeft dat alles snel moet worden gebouwd, zou ik opteren voor statieven. Dit gaat meestal een stuk sneller dan base-plates.
        "En Go"

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #5
          als niet-lichtman:

          aan het front aan elke kant een paaltje met T-bar met drie kleuren en de binnenste PAR een 151 lee voor frontlicht. Zonder minstens een wit frontlichtje per kant zal het nooit "af" worden. Dus die minimaal een witte pit per kant is essentieel.

          achter inderdaad je trussje anders zou je heel veel statieven moeten zetten met van links naar rechts.
          miniscan, miniscan, T-bar, miniscan, Laser, miniscan, T-bar, miniscan, miniscan

          Voor kleinere optredens neem je alleen twee je T-bars mee.

          Die 1,5 uur opbouwtijd is strak. Als je dat zelf wil gaan doen en je instrument erbij. Voor zo een setup heb je al die tijd wel nodig. En dan nog alleen als je je kabelkisten en bedrading slim hebt opgezet.

          Wij gebruiken met de band bijna de zelfde setup:
          mini MH, colorchanger, T-bar, colorchanger, mini MH, discobal, mini MH, colorchanger, T-bar, colorchanger, mini MH
          Die discobal is klein maar als je de MH´s erop zet heb je ineens heel veel effect voor weinig geld en sjouwwerk.
          Last edited by showband; 25-09-06, 15:14.
          lekker belangrijk!

          Comment

          • STINO
            • Feb 2004
            • 93

            #6
            Een vraagje voor Showband, welke mini-movingheads gebruiken jullie?
            De Mini Mac van Martin of andere kleine movingheads?
            Skyline forever

            Comment

            • ralpie
              • Aug 2005
              • 10

              #7
              het probleem is dat je altijd die truss op de achtergrond ziet met daar al het licht aan.

              zijn er geen andere creative manieren om licht op te hangen??
              Ralph Hopstaken

              Comment

              • stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

                #8
                Nu en dan wordt er nogwel eens gebruik gemaakt van steigerbouw en scaff pipes, Maar truss is veruit de snelste mannier om je licht aan op te hangen.
                exit night into LIGHT

                Comment

                • ralpie
                  • Aug 2005
                  • 10

                  #9
                  dag tom

                  bedankt alvast voor je reactie.

                  deze constructie hebben we altijd toegepast maar ik zie soms creative oplossingen waardoor de scans niet allemaal van de zelfde lijn afkomen.

                  ik zat eigenlijk ook aan iets van stretch doek te denken zodat we wat witten vlakken op de achtergrond krijgen.

                  heb jij daar toevallig ervaring mee?

                  mooi led parretje er op of zo,.
                  Ralph Hopstaken

                  Comment

                  • stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

                    #10
                    Originally posted by ralpie
                    deze constructie hebben we altijd toegepast maar ik zie soms creative oplossingen waardoor de scans niet allemaal van de zelfde lijn afkomen.
                    Hoogte en diepte verschillen zijn de oplossing.
                    Voor de hoogte verschillen kan je bv eens kijken naar droparms of een aantal floor spots.
                    De diepte kan eventueel opgelost worden met een extra truss die een stuk meer naar voren geplaats wordt. Maar dan zou ik eerst investeren in een aantal extra scans of andere lampen.
                    exit night into LIGHT

                    Comment

                    • sfvb
                      • May 2006
                      • 86

                      #11
                      mischien kan je een paar scanners op de kop hangen. dan ziet het er weer wat anders uit

                      Comment

                      Working...