Probleem Sunlite

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

    Probleem Sunlite

    Een klant van me heeft sinds deze week problemen met sunlite.

    Probleem is dat het DMX signaal niet continu doorkomt of zo ik kan het niet zeggen.

    Als ik de lampen in de centre stand zet dan blijven niet alle lampen in centre staan maar verschuiven iedere keer.
    Ook de schutter doet op een aantal scans raar.

    Ook bij de andere bewegingen is het net of af en toe het signaal wegvalt.

    Als ik met de hand de moves maak is er niets aan de hand dan reageren de scans gewoon.

    Er wordt op dit moment met de sunlite aangestuurd :

    16 Winner scan van JB
    2X MAC250 Krypton
    1X Martin Switchpack
    4X Futurelight SC240 scans
    1X Antari Z1500 rookdoos

    Problemen zijn niet alleen bij de Winners maar ook bij de MACS en andere effecten. Het ergste is dat het de ene X meer is als de andere X

    Nu heb ik er een andere computer aangezet en die deed het goed alleen echter na een klein uurtje begon deze ook dezelfde kuren te krijgen.

    Zou het aan de dongle kunnen liggen ( heb nog niet mijn eigenste dongele geprobeert ) Zou er ook een BUG kunnen bevinden in de software ?

    Dit is de eerste X dat ik problemen heb met sunlite, ikzelf werk er al wat jaren mee maar heb dit nog nooit meegemaakt.

    Op de laptop die nu in gebruik is heb ikzelf nooit problemen gehad en nu bij mijn klant wel.

    Zou het ook aan de bekabeling kunnen liggen wat eigenlijk in mijn ogen vreemd is omdat het een vaste installatie is en dit al ruim een jaar draait ?

    Iemand al eerder dit soort problemen gehad met sunlite ?
    Last edited by Banned; 11-08-06, 01:44.
  • Highfield
    • Jun 2006
    • 144

    #2
    heb je dit probleem ook met andere effecten (kleur, gobo)? dat zijn nl. ook statische dmxwaardes, en t zou daarom een indicatie zijn voor een dongleprobleem. het is wel vreemd opzich dat handmatige bewegingen wel soepel verlopen. ik denk dat je oplossing van je eigen dongle aansluiten wel een goede oplossing is.
    Harm Hoogveld

    Het begint met ambitie..

    Comment

    • ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

      #3
      [LEFT]Gelukkig weer iemand die eerst even heeft gekeken of er al onderwerpen over sunlite waren....jammer.

      Wanneer de soft het prima doet op een ander setje fixtures lijkt mij dat het probleem wordt veroorzaakt door "iets" in de situatie bij njouw klant.

      Aangezien jij jezelf "verkoopt" als trouble shooter zal je het niet fijn vinden als ik alle mogelijke oorzaken daarvoor met je door ga nemen, jij bent immers de professional en daarvan mogen we aannemen dat die een storing in een dmxbus kan determineren en oplossen![/LEFT]

      Comment

      • Highfield
        • Jun 2006
        • 144

        #4
        man doe rustig, het is niet meer dan een gedachtengang, beetje jammer dat je blijkbaar wil dat hier alleen nog maar mensen posten die alles van een bepaald probleem weten! maar je brengt t op een manier die doet denken dat jij dat wel doet, dus ben ik eigelijk wel geinteresseerd in de oorzaken: daar leren andere gebruikers (Waaronder ikzelf) tenslotte alleen maar van!
        Last edited by Highfield; 11-08-06, 07:24.
        Harm Hoogveld

        Het begint met ambitie..

        Comment

        • axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

          #5
          Zoals Ralph al aanhaalt, graag vragen stellen in de bestaande topics.
          Slotje dus...
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

          Comment

          Working...