Martin pro 218 MK I

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

    Martin pro 218 MK I

    Beste mensen,


    Ik ben totaal niet op de hoogte van de oude martin protocol, maar ik zit met een vraag waar ik het antwoord niet kan op vinden.


    Binnenkort krijg ik voor test hier een set van 218's binnen de mk1 versie, dus enkel op de oude martin protocol.
    Er is een dmx to martin protocol converter bij waardoor deze scans bestuurbaar zouden kunnen worden via de standaard dmx 512.

    Nu is mijn vraag,

    Als ik nu gewoon de test wil doen via de 2518 dmx controller is mijn vraag


    Hoe moet ik de dip switchen plaatsen in mijn scans?
    Moet de dmx- martin converter ook een dmx adres hebben, en is dit vrij te kiezen (logischerwijze voor een test = 1)


    En hoe gaat dan mijn dmx configuratie zijn zoals
    ch1 = pan
    ch2 = tilt,

    ....


    ...


    Graag jullie reacties want ik raak er niet aan uit wegens gebrek aan info en tijd om 't uit te zoeken.
  • tuurKE
    • Jan 2005
    • 252

    #2


    grtjs tuur
    Maar wij hebben.......
    .......chamsys!!

    Comment

    • moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

      #3
      Heel benieuwd: Wat ga je testen als je niet eens wat hoe een apparaat werkt?
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

      Comment

      • Controller
        • Apr 2002
        • 745

        #4
        Originally posted by moderator
        Heel benieuwd: Wat ga je testen als je niet eens wat hoe een apparaat werkt?
        Misschien dat hij die 2518 aan LJ (Martin LightJockey ) hangt, waar geen LJ board inzit, en toch wil kijken of hij de programma's vanuit LJ in kan laden op de 2518.

        Dat zou een leuk testje zijn.

        Comment

        • VERVALLEN

          #5
          Originally posted by moderator
          Heel benieuwd: Wat ga je testen als je niet eens wat hoe een apparaat werkt?

          Manueel functie per functie testen.
          En zo achterhalen welke kleuren en gobos er vernieuwd dienen te worden alsook werking van dimmer controleren.

          Nu heb ik dat van die interface eens snel doornomen, en daar staat produkt 11 is de 218, dus zetten we die kleine switch op 11 en de grote (dmx adres) op 1

          Dan ga ik 7 kanalen hebben voor de 218.

          Maar kan ik op martin protocol ook alle scans op adres 1 zetten zodat ze met test alles synchroon doen?

          En wat als ik ze op een ander martin adres zet?
          Gaan dan het 8e kanaal eigenlijk kanaal 1 zijn van scan 2 of hoe zit dat juist?


          Iemand onder nog ervaringen met die oude 218's?

          Zijn dit degelijke en betrouwbare toestellen?

          Comment

          • Glektric
            • Jul 2005
            • 5

            #6
            Het is heel eenvoudig op je martin interface stel je mbv de ene dipswitch welk soort martin toestel er aan komt te hangen:
            bv: robocolor2, martin 218 MKI scan,... dus maar 1 soort toestel per interface.
            Mbv de andere dipswitch stel je het DMX-512 startadres in.
            Op je martin scans daarentegen is,
            scan 1: adres 1 (dipswitch 1 on)
            scan 2: adres 2 (dipswitch 2 on)
            scan 3: adres 3 (dipswitch 1 & 2 on)
            etc...

            De scans patch je dan alsof het normale 7-kanaals dmx scans zijn. De interface zal dan respectievelijk de conversie maken.

            PS alles staat duidelijk in de handleiding
            Last edited by Glektric; 01-08-06, 22:29.

            Comment

            • lj-bjorn
              • Dec 2005
              • 6

              #7
              helaas is de converter niet meer leverbaar dus ik hoop voor je dat je er een bij krijgt

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8
                Originally posted by lj-bjorn
                helaas is de converter niet meer leverbaar dus ik hoop voor je dat je er een bij krijgt

                ff bellen met fairlight, die hebben vaak nog wel wat spare-parts op de plank kiggen, kastje eromheenbouwen, en klaar is klara.

                heb ik ook gedaan met een robocolor-3 sturing.

                Comment

                • VERVALLEN

                  #9
                  jaja


                  dmx interface is erbij!

                  alles is getest en volledig in orde! Enkele kleuren aan vervanging toe. En dan zijn ze voor de verkoop.

                  Wat is tegenwoordig zoal de prijs voor 4 218's?


                  Ze zijn goed onderhouden, en volledig gereviseerd en nagekeken.

                  Comment

                  Working...