Grand MA light against Pearl 2004

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beginner
    • Jul 2006
    • 4

    Grand MA light against Pearl 2004

    Beste mensen,

    Ik weet dat er al heel veel gepost is over lichttafels. Maar ik vraag naar jullie vakkundige kennis.

    Ik zou graag de verschillen weten tussen de Pearl 2004 en de Grand Ma Light. Welke tafel kan ik beter voor gaan? Wie heeft ervaringen met de Pearl 2004 en wanneer kan de tafel het niet meer aan?

    Ik hoop dat jullie hierop willen reageren.

    ik zie uit naar jullie reacties

    Groet

    Rene
  • LJ Nico Schepers
    • Sep 2002
    • 28

    #2
    wat wilt ge eerst en vooral gaan doen met de tafels?
    Rock n' roll , live , party's, Dance, theater ....?

    Comment

    • beginner
      • Jul 2006
      • 4

      #3
      Hoi Nico,

      Ik zit heel veel in het Live werk. 1 dag opbouwe, dan de show draaien, geen cue list niets. Ik moet alles doen op inprovisatie.

      De klussen zijn verschillend. Ik ben net terug uit Duitsland, festival daar gedraaid.

      Draai gemiddeld 40 koppen. Laatst een klus gedraaid van 78 koppen en 180 confesionele lampen.

      Het is geen zware Rock en Roll. Van Lounge tot beetje Rock

      ik hoop zo genoeg info gegeven te hebben

      groet

      Rene

      Comment

      • delighted
        • Jul 2003
        • 420

        #4
        Wat er beter is is helemaal afhankelijk van de situatie. Wat wil je gaan doen?

        Wat verschillen tussen de twee tafels:

        1) Maximale capaciteit
        Theoretisch kan een Pearl maximaal 120 koppen en 120 dimmers aan. In de praktijk zal de tafel dan toch erg traag worden.
        Een GMA light kan (zonder uitbreiding) vier DMX lijnen helemaal vol aansturen. Zelfs bij vier volle lijnen zal de tafel niet traag worden.

        2) Gebruiksgemak
        Over het algemeen zal een beginnende operator makkelijker kunnen beginnen op een Pearl. Daarentegen heeft de Pearl slechts 15 playbackfaders. Een GMA light bezit 10 playbackfaders, én 20 playbackbuttons.

        3) Uitbreidbaar
        Een Pearl is niet uitbreidbaar. Bij de GMA light is het mogelijk om het aantal DMXlijnen uit te breiden. Tevens is het bij de GMA light mogelijk om, indien nodig, de show in een fullsize GMA te laden en daar je show op uit te breiden.

        4) Advanced Programming
        In de GMA-serie is het mogelijk om meer complexe effecten etc. te programmeren. Advanced timing, een betere effects engine enz.
        Ook voor theatershows is de GMA een meer geschikte tafel.

        Verdere toelichting denk ik pas zinvol als we jouw toepassing(en) weten.

        edit: N.a.v. jouw toepassingen zou ik voor een GMA (light) gaan.

        Comment

        • beginner
          • Jul 2006
          • 4

          #5
          Heey,

          Gaaf dat je een reactie hebt gestuurd.

          Ik heb in mijn vorige reactie al een beetje aangegeven wat voor toepassingen ik zit.

          Ik heb laatst ook Direct gehad, grote coverband van U2.

          Je moet het zo zien, dat ik steeds groter zal gaan. Nu al klussen van ongeveer 80 koppen gedaan, dit zal alleen maar meer worden.

          Misschien volgend jaar wat vaste tours.

          De vraag is ook als ik een gast technicus tegenkom, wat wel eens vooromt, is het dan handig als ik een Grand Ma light heb liggen?

          Is het echt zo dat de Pearl na 120 koppen traag wordt?

          Zijn er nog meer feitelijke verschillen?

          ik zie uit naar je reactie (ik doe dus het meest live werk, dus veel grote bands, beetje Rock, maar meer ook lounge en Nederlands talige muziek)

          groet

          Rene

          Comment

          • stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

            #6
            Een gast operator moet in mijn ogen kunnen werken met elke veel voorkomende tafel(Pearl,hog,wholehog,grandMA, eventueel nog case en Maxxyz en de kleiner tafeltjes zoals MA24/6 of een Jands Event). Maar dit is niet steeds zo. Met een pearl kunnen de meeste wel overweg maar ook is dit niet steeds zo.

            nog meer verschillen, ik denk dat je aan de hand van specs en foto's (en prijs!) wel de voornaamste verschillen kan zien. Overigens is het zeker niet slecht om van beide tafels ergens eens een demo te vragen.

            Nog even een off toppic reactie, werk je voor een bedrijf of ben je een eenmansberijfje? en met wat deed je deze shows tot nu toe?
            exit night into LIGHT

            Comment

            • delighted
              • Jul 2003
              • 420

              #7
              Originally posted by beginner
              Heey,
              Je moet het zo zien, dat ik steeds groter zal gaan. Nu al klussen van ongeveer 80 koppen gedaan, dit zal alleen maar meer worden.
              Aangezien je nu al deze show doet en dus wellicht zult gaan groeien zou ik met oog op toekomst een GMA aanschaffen

              De vraag is ook als ik een gast technicus tegenkom, wat wel eens vooromt, is het dan handig als ik een Grand Ma light heb liggen?
              Sowieso hoor je er een goede huistechnicus bij te leveren. Samen moet het zeker lukken. Nog lang niet iedere operator kan omgaan met een GrandMA, maar er komen steeds meer GMA's, dus de kennis in het land zal steeds verder groeien.

              Is het echt zo dat de Pearl na 120 koppen traag wordt?
              Een pearl kan er maximaal 120 aan. Al eerder begint de tafel trager te worden. Ook wordt het bedienen er bij veel koppen niet makkelijker op aangezien de fixtures op verschillende pagina's gepatched zijn.
              Uiteraard zijn er wel andere tafels van Avolites die beter voorbereid zijn op grotere aantallen koppen.
              Last edited by delighted; 31-07-06, 21:28.

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                #8
                Mag ik er nog even aan toevoegen dat een Pearl maximaal 450 ceu's/faders heeft? 15 faders x 10 rollerbanken x 3 pagina's is bij mij nog altijd 450...

                Comment

                • VANEENBERGEN
                  • Sep 2003
                  • 187

                  #9
                  ja, maar deze 450 kunnen niet allemaal tegeleijkertijd aktief zijn.

                  bij gma heb je maximaal 64x (10+20) = 1920 playbacks tegelijkertijd aktief (de fullsize het dubbele).

                  joost
                  Last edited by VANEENBERGEN; 01-08-06, 07:25.
                  Joost van Eenbergen
                  ELC lighting

                  Comment

                  • ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

                    #10
                    Beetje het vergelijken van een a-klasse benz met een e-klasse...
                    Als je een eerlijk vergelijk wenst te maken, dan vergelijk je een diamnd4 met een GMA, dan wint de avolites het zeker qua direct acces van z'n playbacks.
                    De keuze zo door jou gesteld: voor de GMA gaan, de pearl is voor jouw toepassingen nu al aan de krappe kant.

                    Comment

                    • Gerrit Hurkens
                      • Dec 2000
                      • 252

                      #11
                      En volgens mij heb je met de grandma light ook nog beter overzicht over de output naar je fixtures.

                      Dat is in ieder geval erg belangrijk om in de gaten te houden.

                      Zolang je de blowers niet blokkeert (grom grom) zal de grandma geen krimp geven bij full load, omdat hij genoeg overhead heeft. En de NSP's zijn ook ideaal. Ook kun je thuis (net zoals bij de pearl) de show preproggen/patchen, maar dan via een netwerk kabel uppen naar je grandma light.

                      Ik heb laatst ook Direct gehad, grote coverband van U2
                      Is dat de duitse versie ervan??? Want volgens mij is de nederlandse Direct echt wel een self-made bandje hoor!
                      \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

                      Comment

                      • beginner
                        • Jul 2006
                        • 4

                        #12
                        Hallo,

                        Bedankt voor alle reacties. ik zal gaan kijke welke tafel het gaat worden.

                        Heb je misschien nog tips of verschilllen ontdekt, dan hoor ik het graag van je.

                        Bij welke tafel is het trouwens het makkelijst programmeren?

                        Als je live bezig bent, met welke tafel kun je het makkelijkst dingen heel snel wijzigen?

                        Ik heb met verschillende tafels al gewerkt, ook wel met de Pearl 2004, maar nog niet met de Grand MA light, vandaar dat ik graag de verschillen zou willen zien.

                        Ook heb zeer veel ervaringen met Zero 88 tafels. Deze tafels ken ik van haver tot gort. Ik heb de laatste show in Duitsland, met 65 koppen, op twee tafels gedraaid.

                        De mambo frog voor het bewegenende licht en een leap frog voor confessioneel licht. Dit werkt, maar daar houd het verder mee op. Je moet goed weten hoe licht in elkaar steekt om met redelijke budget tafels zo'n show te kunnen draaien, vandaar dat ik op zoek ben naar wat nieuws.

                        Ik zie uit naar jullie reacties!

                        groet

                        Rene

                        Comment

                        • FiëstaLj
                          • Oct 2000
                          • 2068

                          #13
                          Ik zou voor de grandMA gaan. Mogelijkheden zijn groter, die gebruik je nu misschien nog niet, maar in de toekomst wellicht wel he..

                          Verder komt het operating systeem van een grandma een stuk rustiger en overzichtelijker info gevend op mij over. Is ook nieuwer als de pearl 2004 die toch al ongeveer ( ongeveer ja ) hetzelfde is als de pearl rolacue 2000 en consorten.
                          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                          Comment

                          • William
                            • Oct 2002
                            • 233

                            #14
                            inderdaad appels met peren vergelijken hier

                            pearl 2004 vs Grand MA.
                            V*L...........punt

                            Comment

                            Working...