Behringer FootController op Freekie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • invi0506
    • Jul 2006
    • 2

    Behringer FootController op Freekie

    Ik heb een Behringer FBC1010 Foot Controller (die normaal voor gitaar wordt gebruikt) aangesloten op een Martin Freekie, zodat de VJ lekker kan rammen op de pedalen.

    De eerste 10 shows op de eerste bank kunnen wel door de Foot Controller worden aangestuurd en gaat er een signaal naar de Freekie toe.

    Nu kan ik op de Foot Controller wel naar een volgende bank gaan, maar hier reageert de Freekie niet op...

    Op de Freekie zelf kan ik wel handmatig naar de volgende banks gaan en shows aanklikken (er staan 30 shows in)

    Heeft iemand een idee hoe ik de Freekie kan laten luisteren naar het Foot Controller?

    Greetz Marijn
  • WinterS
    • Jun 2006
    • 102

    #2
    gwn eff een klein vraagje (geen antwoord op je vraag dus)
    met wat voor connector sluit je dit foot panel aan op je Freekie?

    is dat een gewone DMX?
    "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"

    Comment

    • stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

      #3
      even zelf moeite doen en op de behringer site gaan kijken:
      "MIDI FOOT CONTROLLER FCB1010", midi dus.
      exit night into LIGHT

      Comment

      • WinterS
        • Jun 2006
        • 102

        #4
        midi is toch een geluidssignal, kan dat dan banken aansturen?
        "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"

        Comment

        • Controller
          • Apr 2002
          • 745

          #5
          Originally posted by WinterS
          midi is toch een geluidssignal, kan dat dan banken aansturen?
          Ja je kan op bepaalde tafels midi insturen om cues te triggeren.

          Comment

          • jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

            #6
            Originally posted by WinterS
            midi is toch een geluidssignal, kan dat dan banken aansturen?
            Neen, het is een analoog signaal, wat door bepaalde apparaten/programma's geintepreteerd kunnen worden als geluid.
            Midi op zich is een protocol. Net zoiets als DMX, maar dan vele malen primitiever.

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              Goed: we gaan dus weer verder over de werking van midi op de Freekie...

              Als ( dikke als!) het een NL gekochte Freekie is, dan wordt er een nette NL talige vertaling meegeleverd met daarin de midi notes...

              Ik heb niets tegen marktprotectionisme, vandaar dat ik graag verwijs naar je handleiding, heb je die niet...ff terug naar je dealer!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

                #8
                Originally posted by moderator
                vandaar dat ik graag verwijs naar je handleiding, heb je die niet...ff terug naar je dealer!
                Of stuur even een mailtje, ik heb nog ergens de digitale versie op mijn harde schijf rondzwerven.

                Comment

                • vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

                  #9
                  Originally posted by WinterS
                  midi is toch een geluidssignal, kan dat dan banken aansturen?
                  Originally posted by jurjen_barel
                  Neen, het is een analoog signaal, wat door bepaalde apparaten/programma's geintepreteerd kunnen worden als geluid.
                  Toch even aanvullen: MIDI (Music Instrument Digital Interface) is GEEN geluids- of analoogsignaal (laat je niet misleiden door de connector) maar net als DMX een digitaal data signaal wat is ontstaan en nog vooral in de toetsenwereld veel wordt gebruikt om klavieren, synth-modules en computers met elkaar te laten communiceren. In de loop van de jaren is het ook op andere apparaten in gebruik genomen.

                  Zoek in de handleidingen naar de MIDI Data Sheet. In dit soort sheets staan in duidelijke schema's welke MIDI commando's er kunnen worden gezonden/ontvangen en wat je kunt aansturen op de bewuste apparaten met deze commando's.
                  Last edited by vasco; 25-07-06, 12:42.

                  Comment

                  Working...