SGM Pilot 300

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rudy Vorstenbosch
    • Jun 2001
    • 1429

    SGM Pilot 300

    Iemand al enige ervaring(en) met de nieuwe Pilot 3000 van SGM?
  • deloitte
    • Sep 2005
    • 135

    #2
    erg leuk apparaat, heb er even mee gespeeld op een aantal beurzen. het is een leuke apparaat voor in eem discotheek waar vooral bewegendlicht hangt. parren is al gouw ingewikkeld net zo als op een pilot 2000.
    maar voor de prijs van 1900 euro is het een best apparaat

    gr bram
    voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

    Comment

    • WinterS
      • Jun 2006
      • 102

      #3
      wat is de officiele website van SGM?
      "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"

      Comment

      • stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

        #4
        exit night into LIGHT

        Comment

        • First Impression
          • Aug 2006
          • 35

          #5
          De Pilot staat nu 2 dagen bij ons binnen.
          Komend weekend zal hij voor het eerst de deur uit gaan.
          Eerste indruk is dat hij erg overzichtelijk is en duidelijk/helder benaderbaar is.
          Hij draait nu nog op SW vers. 1.0 en mist nog een aantal functies waarvan ik wel verwacht dat deze snel zullen komen.

          Patchen gaat niet echt bijzonder snel, maar alle overige handelingen zijn goed op snelheid. Hij heeft ook een DMX-In wat natuurlijk een hoop mogelijkheden met zich mee brengt. Alleen is dat nu nog niet te gebruiken in deze versie (volgens mij)...

          Comment

          • lucken
            • Sep 2002
            • 342

            #6
            De DMX in was bij de studio 12 en 24 ook hardware matig voorzien, maar is er nooit gekomen in de software ! Ik hoop dat ze bij de pilot3000 wel hun woord houden!?

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #7
              Is een SGM Pilot 3000 ook geschikt voor het draaien van een vaste theatershow op wisselende locaties ??

              De show heeft alleen conventioneel licht, ongeveer 35 kringen en 50 standen.

              Comment

              • Highfield
                • Jun 2006
                • 144

                #8
                voor het afdraaien van vaste cuelijstjes: prima geschikt in mijn ogen.
                Harm Hoogveld

                Het begint met ambitie..

                Comment

                • Tom van Kameren
                  • Oct 2006
                  • 57

                  #9
                  twee keer gebruikt...

                  Hey,

                  Ik heb twee shows op de tafel gedraait. En heb zowel met pilot 2000 gewerkt als met regia 2048.

                  Het is een zwaar vereenvoudigde versie van de regia maar een absolute verbetering tov pilot 2000.

                  Hij is geschikt om kleine liveshows te draaien, de 20 playbacks zijn snel te programmeren. Met zes faders red je het dan meestal wel. Ga niet met pagina's werken, het overzicht is weg, er is geen scherm voor je info en meer tape plakken lukt ook niet meer.

                  Voor conventionele shows is hij ongeschikt: er valt weinig informatie af te lezen op het (kleine) scherm, en je hebt maar 6 faders. Tijdens het afspelen van je quelist is er veel tijd nodig voor herstel of bijprogrammeren. Gebruik dan liever een tafel die ervoor bedoelt is (compulite, ETC, ADB).

                  Verder is het verstandig even te wachten tot de kinderziektes eruit zijn, anders zou ik hem nog niet vertrouwen op een serieuze show. Pas op met vieze vingers, de knoppen hebben al snel de neiging om niet meer naar boven te komen na indrukken (in tegenstelling tot die van de pilot 2000!!). de bijgeleverde lampjes zijn na drie keer buigen overleden.
                  Last edited by Tom van Kameren; 14-08-07, 14:49.
                  Tom Spaan
                  StoreQ operating

                  Comment

                  Working...