Nieuw Martin product: RGB Laser

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

    Nieuw Martin product: RGB Laser

    En ja Martin heeft nu wel alles compleet

  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

    #2
    Kan je trouwens ook melden dat martin komt met een LED-fixture.
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

    Comment

    • Controller
      • Apr 2002
      • 745

      #3
      Originally posted by axs
      Kan je trouwens ook melden dat martin komt met een LED-fixture.
      Klopt, ze hebben een overeenkomst gesloten met Color Kinetics Incorporate en zullen dus binnenkort ook LED fixtures hebben.

      Zo te zien is die laser een Arctos, en zit er het volgende in:

      650nm >500mW Arctos Diode
      532nm 600mW
      <=440nm >300mW Arctos Diode

      Totaal 1,6 Watt output
      White balanced output 1 watt
      3mm beam <1 mrad

      Voorzien van CT6210 of 6800



      En als ik een manual kijk lijkt het me dat er een embedded versie van Pangolin in zit.
      Last edited by Controller; 07-07-06, 08:48.

      Comment

      • DjFlo
        • Jun 2003
        • 332

        #4
        En dan natuurlijk de vraag:

        Wat kost dit product?

        Comment

        • axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

          #5
          Originally posted by DjFlo
          En dan natuurlijk de vraag:

          Wat kost dit product?
          Contact opnemen met je dealer...
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

          Comment

          • FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

            #6
            Ik heb hem gezien op de prolight en sound dit jaar.

            Hing beetje verborgen op een pilaar te schijnen... Leuke laser maar ik weet wel nog dat toen ik naar de prijs vroeg ik bijna achterover sloeg.

            Misschien hebben ze dit inmiddels aangepast maar de adviesprijs destijds was niet voor de poes..
            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

            Comment

            • CyberNBD
              • Aug 2000
              • 1318

              #7
              Net ff opgezocht, begint in ieder geval met een 3 en dan nog 4 cijvertjes.. advies uiteraard. Dan wordt 't plots inderdaad een minder leuk speeltje.
              CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

              Comment

              • DJ_matthias
                • Jun 2005
                • 620

                #8
                Originally posted by CyberNBD
                Net ff opgezocht, begint in ieder geval met een 3 en dan nog 4 cijvertjes.. advies uiteraard. Dan wordt 't plots inderdaad een minder leuk speeltje.

                wat maakt die dan zo beter dan andere lasers dat de prijs zo hoog kan?
                of is het gewoon het stikkertje met de letters "martin" dat zo duur is?
                we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

                Comment

                • Controller
                  • Apr 2002
                  • 745

                  #9
                  Originally posted by DJ_matthias

                  wat maakt die dan zo beter dan andere lasers dat de prijs zo hoog kan?
                  of is het gewoon het stikkertje met de letters "martin" dat zo duur is?
                  De kwaliteit van de lasers,

                  met name Arctos heeft een heel mooi systeem bedacht om 500mW 650nm te krijgen met een mooie beam diameter en divergentie.

                  Verder maakt met men gebruikt van 440nm blauw, dit is een zeer mooie diep blauwe kleur die je bijvoorbeeld ook terugvind in de JenOptik Jenlas,
                  Normaal gebruikt met 473nm en die is fel blauw en krijg je dus een ander colour palette.

                  Persoonlijk vind ik (ervarng met JenLas) 440nm zeer mooi.
                  Ben zelf ook een RGB projector aan het bouwen maar 440nm is in die vermogen niet goedkoop.

                  De groene binnen die Martin projector is het goedkoopste, maar voor blauw en rood kan je een flinke prijs tellen. Daarnaast het design van de kast gelet op koeling.

                  De scanners van Cambridge 6210 of 6800 zitten ook al tussen de 1000 - 2000.

                  Verder zit er nog een waarschijnlijk nog een embedded versie in van Pangolin Live. Dit omdat arctos hier veel mee werkt.
                  In deze versie is het mogelijk rechtstreeks ilda aan te leveren zodat de projector werkt conform ilda. Maar je kan ook via DMX de projector aansturen met effecten die uit Pangolin Live komen.

                  Daarnaast zit in de projector wat scanner safety's en shutters, verder goede kwaliteit dichro's (niet te vergelijken met de chinese)


                  Om je een vergelijk te geven, de Medialas Mystiqe 1500 heeft de volgende specs:

                  Waardes voor de optiek
                  500mW 473nm
                  400mW 532nm
                  700mW 650nm
                  CT6210 scanners
                  Balanced white na de optiek ongeveer 1,1 watt

                  Kost je ongeveer 23000 euro.

                  Comment

                  Working...