Dashlight lichtsturing

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cowbeast
    • Jul 2004
    • 109

    Dashlight lichtsturing

    Dag,

    In een andere topic waren we enorm aan het afwijken dus ik heb even een nieuwe topic gestart zodat we even wat meer teweten kunnen komen over Dashlight... Ik heb zelf al met de 2 versie's van hen gewerkt... Controller 1 en 2... De Eerste versie was geheel gratis en had je full opties... Maar ik met dat je bij de 2de versie geen full opties meer hebt. Wat ik enorm jammer vind. Ik wil binnen kort een aantal DMX toestellen gaan aanschaffen... Ik dacht aan de bouw van een patchkast, scanners, movingheads,... Ik wil deze natuurlijk op een eenvoudige en goede manier aansturen. Ik dat graag via pc doen...
    Ik zou mij er graag willen in verdiepen...

    Greetz Mathieu
    Last edited by axs; 19-06-06, 14:55. Reason: Geen ondersteunde toepassing

  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #2
    Daslight werkt met de daslight dongle, getweak met andere dongles is leuk, maar zoals eerder al aangegeven. Hier geen onderwerp van discussie.

    Ik ben zelf overigens in het bezit van een daslight dongle. Was nog niet op de hoogte van nieuwe soft, ga vanavond ff de nieuwe versie downen en meld me dan met mijn ervaringen.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

      #3
      Originally posted by cowbeast
      Dag,

      In een andere topic waren we enorm aan het afwijken dus ik heb even een nieuwe topic gestart zodat we even wat meer teweten kunnen komen over Dashlight... Ik heb zelf al met de 2 versie's van hen gewerkt... Controller 1 en 2... De Eerste versie was geheel gratis en had je full opties... Maar ik met dat je bij de 2de versie geen full opties meer hebt. Wat ik enorm jammer vind. Ik wil binnen kort een aantal DMX toestellen gaan aanschaffen... Ik dacht aan de bouw van een patchkast, scanners, movingheads,... Ik wil deze natuurlijk op een eenvoudige en goede manier aansturen. Ik dat graag via pc doen... Ik zou mij er graag willen in verdiepen...

      Greetz Mathieu
      Daar had ik het in het andere topic dus ook al over Je krijgt nu alleen de voledige versie bij aankoop van een Daslight dongle... Hopenlijk veranderd dat nog
      Last edited by axs; 19-06-06, 14:56.
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

      Comment

      • cowbeast
        • Jul 2004
        • 109

        #4
        Ja hoop ik ook... Die 3D view is veel mekelijker en beter geworden... Maar je kan de helft nie gebruiken omdat je maar een "trail versie" hebt. Vind ik behoorlijk irritant

        Comment

        • Mark-LED
          • May 2004
          • 822

          #5
          Ik heb begin deze maand ook een Daslight pakket gekocht, dus incl. software/dongle/handleidingen etc.

          Er staan ook 2 software programma's op de cd-rom, namelijk Daslight Virtual Controller en Daslight Virtual Controller 2. Maar ik krijg beide niet stabiel werkend.

          Daslight Virtual Controller stuurt geen dmx uit, en Daslight Virtual Controller 2 werkt niet stabiel, crasht om de haverklap (zelfs na een herinstallatie van Windows, dus alleen Windows met Daslight software en zelfs ook op 2 verschillende systemen.

          Herkenbare verschijnselen voor iemand?

          Comment

          • cowbeast
            • Jul 2004
            • 109

            #6
            @ Mark, heb je foutmeldingen gehad? Bij mij werken de 2 versies stabiel... de enigste verschijnselen die ik heb is dat de controller 2 maar half bruikbaar is omdat het om een zogezegde trail gaat. En wat bedoel je dan juist met niet stabiel werken... het blijven hangen van je systeem? Zo ja, mag ik een vrage wat voor pc je hebt (vooral grafishe kaart en geheugen intresseert mij )

            Comment

            • DJ nn
              • Jun 2006
              • 489

              #7
              op het forum van daslight heb ik een gelezen dat de virtual2 en de nieuwe controller niet 100% compatibel zijn ... nog niet
              dus misschien is het een soort beta versie die nog wat uitgebreid moet worden ?

              werkt hij voor de rest toppie ? want ik vind daslight prijs/kwliteit het beste

              grtzz DJ nn
              ... the sound of silence...

              Comment

              • cowbeast
                • Jul 2004
                • 109

                #8
                Ja zou kunnen, maar het lijkt me niet logish dat ze hem al mee geven op CD bij de DMX box doe je toch niet met beta versie's... mss daarom dat je beperte toegang hebt bij de versie op de site... wie weet??

                Comment

                • Mark-LED
                  • May 2004
                  • 822

                  #9
                  Daslight heeft op de laptop gedraaid, Athlon van 2 gig oid, weet 't niet precies, iig wel een krachtig beestje. Probleem is gewoon dat de software (dus de beta versie) gewoon niet stabiel werkt, programma wil niet werken met XP en zogauw ik het venster groot maak, sluit ie zichzelf af met een foutmelding van windows eraan vast.

                  Daslight (dus niet de beta versie) ziet geen usb dongle, krijg er met geen mogelijkheid DMX uit.

                  Update die op de site staat al geprobeerd, geen verschil.

                  Andere pc waar ie aan gehangen heeft is een pc met een amd-64 processor, grafische kaart van 256mb, intern geheugen van 2 gig, genoeg iig om daslight op te laten werken. Ook daarop: zelfde probleem.

                  Comment

                  • MEEO Licht en Geluid
                    • Nov 2005
                    • 950

                    #10
                    Originally posted by cowbeast
                    @ Mark, heb je foutmeldingen gehad? Bij mij werken de 2 versies stabiel... de enigste verschijnselen die ik heb is dat de controller 2 maar half bruikbaar is omdat het om een zogezegde trail gaat. En wat bedoel je dan juist met niet stabiel werken... het blijven hangen van je systeem? Zo ja, mag ik een vrage wat voor pc je hebt (vooral grafishe kaart en geheugen intresseert mij )
                    Hij geeft geen foutmeldingen of zo, neen hij werkt gewoon niet Je start hem op, en dat doet die vrolijk, dan wat fixures dr in, is ook geen probleem. Pan en Tilt bedienen, geen probleem. Dan strart je de 3D op, werkt ook gewoon. Maar als je dan pan en tilt beweegd, bewegen de head's op het scherm (3D) niet...

                    [128 MB videokaart, 1 GB geheugen ]

                    1 ding weet ik wel, daslight 2 is nog lang niet klaar...
                    Last edited by MEEO Licht en Geluid; 20-06-06, 07:12.
                    MEEO Audio Licht Rigging,
                    Mark van der Werff
                    Groningen

                    Comment

                    • cowbeast
                      • Jul 2004
                      • 109

                      #11
                      Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                      Hij geeft geen foutmeldingen of zo, neen hij werkt gewoon niet Je start hem op, en dat doet die vrolijk, dan wat fixures dr in, is ook geen probleem. Pan en Tilt bedienen, geen probleem. Dan strart je de 3D op, werkt ook gewoon. Maar als je dan pan en tilt beweegd, bewegen de head's op het scherm (3D) niet...

                      [128 MB videokaart, 1 GB geheugen ]

                      1 ding weet ik wel, daslight 2 is nog lang niet klaar...
                      Ja maar zoals al reeds vermeld de controller 2 bevat een nieuwe versie van 3D viewer... en dat ik de beta versie... De controller 2 zelf van dashlight is af... maar de 3 viewer niet... alle zo heb ik het toch verstaan. Maar aan je pc kan het niet liggen.

                      BTW ik heb 1 vraagje... Mensen onder jullie spreken van 2 schermen... Hoe gaat dat in zen werk? Zou ik wel willen weten... vind ik wel intressant!

                      Comment

                      • sfvb
                        • May 2006
                        • 86

                        #12
                        Bijna alle nieuwere pc's hebben 2 video uitgangen op de video kaart, hiir kan je dan 2 schermen op aansluiten. je kan dan bij de pc eigenschappen (rechtsklik op bureaublad) je schermen instellen dat ze bijde htzelfde laten zien, of je scherm uitbeiden, zodat al je 2 scermen naast elkar zet je er eigenlijk een grote hebt. Dan kan je de dashlight controller op het ene scherm laten zien en de 3D op het andere.

                        Comment

                        • DJ nn
                          • Jun 2006
                          • 489

                          #13
                          idd en je kan bij veel computers ook een videokaart bijsteken (of gewoon nieuwe erin) , zo kan windows XP tot 10 schermen gebruiken ...
                          en als je er 2 hebt zet je 3Dviewer op een scherm en je hoofdscherm met je schuiven op het andere ... kan je mooi je schow zien terwijl je "schuift".

                          en de 3Dviewer van daslight is dezelfde als die van sunlight ... en die werkt wel (is ook de nieuwere versie) dus het zou me verbazen dat de 3Dviewer niet "af" is. Of het licht eraan omdat het de demo versie is ... (Limited staat er bij het Stage setup ding)

                          grtzz DJ nn
                          ... the sound of silence...

                          Comment

                          • cowbeast
                            • Jul 2004
                            • 109

                            #14
                            Wat dat dubbel scherm betreft... Ik zou niet weten of mijn Grafishe kaart die mogelijkheid heeft...

                            Het gaat om een Nvidia FX GeForce 5700VE

                            Comment

                            • Mark-LED
                              • May 2004
                              • 822

                              #15
                              Originally posted by cowbeast
                              Wat dat dubbel scherm betreft... Ik zou niet weten of mijn Grafishe kaart die mogelijkheid heeft...

                              Het gaat om een Nvidia FX GeForce 5700VE
                              Ja, je hebt een VGA output en een DVI output, je moet dus zorgen dat 1 van je 2 monitoren een DVI input heeft. De schermen van de laatste tijd hebben dat meestal wel.

                              Maar goed: hoe krijgen we Daslight nu stabiel aan het werk?

                              Comment

                              Working...