Movingheads Showtec 250 pro vs. Robe 250xt

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marcelv
    • Mar 2006
    • 9

    Movingheads Showtec 250 pro vs. Robe 250xt

    Het gaat om het type: ShowTec Explorer 250 pro
    Robe Spot 250XT


    Het lijken mij een beetje de bekende types waar veel vraag op het moment naar is dus vandaar de vraag
    mijn vraag is voor welke zoude jullie gaan als er 2 of 4 wilden gaan kopen?
    Nadelen en voordelen zijn altijd welkom!

    Ik was zelf een beetje aan het zoeken en zou zelf kiezen voor de showtec aantrekkelijke prijs en meer functies dan de robe. het verschil tussen kleur en gobo's weet ik zo niet tussen die twee kan haast geen foto's met hun lichteffecten of gobo's vinden. (vooral van Robe niet het lijkt wel of ze het geheim willen houden)
    (net als op de martin site krijg je juist wel alles te zien + filmpjes vindt het wel jammer dat het niet kan op de robe en showtec site)
    Maar misschien weet iemand ze wel te vinden via een site graag dan ff een berichtje achter laten!

    de mzzl van MarcelV
  • Skepers
    • Mar 2004
    • 36

    #2
    Hey Marcel,

    Ik werk nu ongeveer een anderhalf jaar met de robe spot 250 xt (en de wash 250 xt). Zijn leuke koppen op mee te werken. Prima lichtopbrengst en vlotte, strakke bewegingen. Ben zelf erg tevreden over de Robe's. Eigenlijk nog geen echte problemen mee gehad.
    De showtec explorer heb ik persoonlijk nog niet gezien. Kan ik dus ook moeilijk een oordeel over vellen.
    Denk wel dat Robe over het algemeen een beter merk is dan Showtec, maar correct me if i'm wrong.


    Greetz Ronald
    ...

    Comment

    • Break the silence
      • Feb 2005
      • 50

      #3
      Mijn vaste verhuurder heeft een jaartje nieuwe headjes gekocht: dit zijn Robe XT's geworden. Hij heeft deze vergeleken met andere merken door de optiek te vergelijken, open draaien en constructie vergelijken, dikte van het materiaal en hij is resoluut voor de Robes gegaan.

      Nu moet ik er wel bij zeggen: het doel was specifiek verhuur, waar robuustheid belangrijk is. De showtecs zullen het allicht met een veel dunnere behuizing moeten doen, maar voor jou doeleinden misschien toch voldoende.

      Zelf al een aantal keer met de Robes gewerkt: fijne heads om mee te werken, snel en zo, alleen vind ik de gobo's een beetje tegenvallen in vergelijking met de Movitecs SL250 die hij vroeger had, maar das persoonlijke smaak natuurlijk

      Comment

      • davehouben
        • Dec 2003
        • 92

        #4
        Eigenlijk vind ik een Robe met een Showtec vergelijke een beetje extreem. Robe hoort tegenwoordig absoluut (vooral met de AT serie) bij het topsigment. Daar horen ze niet zomaar bij, komt doordat het een super goed en degelijk product is. Uiteraard betaal je hier ook voor maar het fijne aan Robe is dat ze toch nog steeds een scherpe prijs bieden.
        Een Showtec zit echt in de budget klasse. Niks mis mee, gaat er alleen om waarvoor je ze gebruikt en hoe vaak je ze gebruikt. Een drive-in showtje die 1 keer per maand ergens draaien zullen niet zo snel dure Robe's gaan kopen.
        Maar goed, ik vin dat het verschil wel degelijk te merken is aan z'n snelheid en output. Alleen het grote verschil zal binnenin de movinghead zitten in de mechaniek. Tegenwoordig worden de Robe's qua model allemaal nagebouwd door de goedkopere merken omdat het zo'n populaire head is. Ziet er dan van buiten misschien leuk uit maar de binnenkant wil je niet zien. Oh en standaard gobo's die erin zitten moet je niet teveel waarde aan hechten want die kun je altijd nog verwisselen. Krijgt bij Robe standaard een setje erbij en daar zitten hele leuke tussen.
        Dus nahja kijk waar je het voor gaat gebruiken en hoeveel het je waard is en maak dan je afweging. Succes ermee!!

        Comment

        • marciano
          • Feb 2006
          • 164

          #5
          als je serieus naar een robe 250 XT kijkt heeft barndoor nu een actie voor de robe 250XT spot en wash



          krijg je er ook nog een mini-bike bij

          Comment

          • tijn
            • Oct 2003
            • 184

            #6
            We hebben sinds een aantal maanden 4 Explorer Pro's en dit is echt wel kwaliteit. Ze zijn identiek aan de Robe 250 MSZoom XT.
            Ik ben er zeer tevreden over.

            Groeten,

            Tijn

            Comment

            Working...