Nieuwe lichtsturing

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • No-way
    • Mar 2005
    • 14

    Nieuwe lichtsturing

    Wij willen een nieuwe lichtsturing kopen voor mobiel gebruik (drive-in). Budget is rond de 4000 euro.

    Momenteel werken we met Lightjockey, maar na verscheidene malen uitvallen van het systeem, willen we niet meer met PC werken. Een SGM Pilot 2000 hebben we ook, maar meer als back-up.

    Aan te sluiten materiaal:

    16 Movingheads van 16 kanalen
    32 Dimkanalen (pars)
    10-tal scans van 6 kanalen
    20-tal effecten van 2 kanalen (strobo, robocolor, spyro)
    Rookmachine (1 kanaals)
    20-tal dimkanalen voor blinders

    Men raadt me een Mambo aan van Zero88. Zijn er ervaringen met deze sturing ('k heb de afzonderlijke onderwerpen al gelezen)?

    Zijn er andere sturingen die in dezelfde klasse liggen die meer aan te raden zijn?
    No-way
  • Redwood
    • Nov 2003
    • 41

    #2
    Zero88 mambo kun je inderdaad doen!

    Avolites Pearl 2004 is ook een goeie optie, kost weliswaar wat meer, maar staat geregeld voor 4000 als occasion

    Als je een vaste opstelling gebruikt (lees, de verlichting hang elke keer op de zelfde plek) zou je evt. voor een Enigma kunnen gaan!
    Ik vind deze zeer geschikt voor drive-in, mits een vaste opstelling!
    Ook erg hufterproof en kan wat hebben!

    Maar goed. kijk eens op een veilingsite naar pearl 2004

    Comment

    • jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

      #3
      Mijn ervaringen met Zero88 zijn vrij goed. Welliswaar niet met de Mambo Frog, maar met het broertje de Fat Frog.

      Enige echte nadelen zijn dat de chase-snelheid niet te "tappen" zijn en dat er bij meerdere chases geen meerdere onafhankelijke snelheden mee kunnen worden geprogrammeerd (op dat laatste wordt al sinds de lancering gehamerd op het FrogForum). Verder is het een heerlijk tafeltje om mee te werken, de Mambo zal niet veel afwijken in gebruikersvriendelijkheid.

      Comment

      • lucken
        • Sep 2002
        • 342

        #4
        Een leuk tafeltje is de Leprecon LP-X24 of zijn grotere broer LP-X48.

        Groeten,

        Luc

        Comment

        • s142918
          • Apr 2006
          • 111

          #5
          Originally posted by jurjen_barel
          Enige echte nadelen zijn dat de chase-snelheid niet te "tappen" zijn
          Dat kan wel: blijven drukken totdat de "Drive" op "bass" en "manual" staat, dan kun je tappen met de step button.

          Comment

          • NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

            #6
            Originally posted by Redwood
            Zero88 mambo kun je inderdaad doen!

            Avolites Pearl 2004 is ook een goeie optie, kost weliswaar wat meer, maar staat geregeld voor 4000 als occasion

            Als je een vaste opstelling gebruikt (lees, de verlichting hang elke keer op de zelfde plek) zou je evt. voor een Enigma kunnen gaan!
            Ik vind deze zeer geschikt voor drive-in, mits een vaste opstelling!
            Ook erg hufterproof en kan wat hebben!

            Maar goed. kijk eens op een veilingsite naar pearl 2004

            Zoals welke site?? Ik heb er al vaak naar gezocht, een goed werkende 2004. Kon niks vinden of de prijs was zo duur dat een nieuwe bijna even duur was.....deze consoles zijn niet gemakkelijk tweede hands verkrijgbaar.......helaas

            Comment

            • marciano
              • Feb 2006
              • 164

              #7
              en is een jands event niet wat????
              heb er een paar keer mee gewerkt zeer fijne tafel.

              Comment

              • MEEO Licht en Geluid
                • Nov 2005
                • 950

                #8
                of een LSC Maxim LP?


                www.lsclighting.com.au
                MEEO Audio Licht Rigging,
                Mark van der Werff
                Groningen

                Comment

                • smmeij
                  • Aug 2000
                  • 110

                  #9
                  Heb je al eens gedacht aan chamsys? Deze hebben zeeer uitgebreide tafels, ze zijn ontworpen door de oude ontwerpers van de hog en de pearl, een combinatie van deze 2 is terug te vinden in de tafel, en ik meen dat de prijs daar ook best wel van mee valt, als je daar meer van wilt weten meot je de menooos eens aanschieten.

                  of hier kijken http://www.chamsys.nl/

                  Succes!!!
                  The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

                  Comment

                  • Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

                    #10
                    Als je het budget in huis hebt zou ik gaan voor een AL Pearl, is een veelgebruikte betrouwbare tafel met alles in huis wat jij nodig hebt. maar idd hij is wel duurder
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                    Comment

                    • Redwood
                      • Nov 2003
                      • 41

                      #11
                      stond er 2 weken geleden nog 1, via veilingkijker meende ik.
                      4000 euro, hij is nu weg!

                      Hou ook de Belgische en Duitse veilingsites eens in de gaten.
                      Heb ook niet gezegd dat het gemakkelijk was er 1 2e hands te bemachtigen, maar wel dat ik hem geregeld eens tegenkom!

                      Overigens ook inderdaad kijken naar een Chamsys, ook mega leuke tafels!

                      Originally posted by NiTRO
                      Zoals welke site?? Ik heb er al vaak naar gezocht, een goed werkende 2004. Kon niks vinden of de prijs was zo duur dat een nieuwe bijna even duur was.....deze consoles zijn niet gemakkelijk tweede hands verkrijgbaar.......helaas

                      Comment

                      • Peter Vanhove
                        • Jun 2002
                        • 347

                        #12
                        Er worden af en toe wel eens 2e hands Pearls aangeboden, maar let wel op.
                        Een Pearl is geen Pearl 2000 en deze is weer geen Pearl 2004.
                        Een oudere Pearl kan je heel sporadisch tegenkomen ergens rond de 4000 a 4500 euro.
                        Een Pearl 2000 of nieuwere Pearl 2004 zal je nooit voor die prijs vinden tenzij er iets niet helemaal kosher is.
                        Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                        Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

                        Comment

                        • discomidway
                          • May 2005
                          • 140

                          #13
                          Jb Licon 1
                          Is makkelijk overzichtelijk en de prijs is ook nog heel aantrekkelijk.

                          Mvg Tom

                          Comment

                          Working...