programeren fatfrog

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lichtmoderator
    • Jun 2002
    • 115

    programeren fatfrog

    Om de onderwerpen te bundelen vanaf heden de discussies per console, tafel, sturing per fabrikant op het lichtforum.

    De oude of reeds lopende discussie zijn afgesloten, hieronder een lijstje, heb je vast wat te lezen voor je een vraag stelt.
    Belangrijk: geef in je vraag aan:
    - welke tafel
    - specificeer je vraag zoveel als mogelijk
    Lichtmoderator fora J&H Licht en Geluid
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

    #2
    Nog meer mensen naar de kennismaking met de nieuwe FROG2 geweest vandaag ?



    2048 Channels
    4 universes of DMX
    1000 User definable faders
    Colour Touchscreen
    3 x USB ports
    Parameter level programming
    Auto Palettes
    RDM and ACN hardware ready
    2 opto isolated 5 Pin XLR’s per universe
    200 Playback stacks
    2000 User definable buttons
    2 x SVGA Monitor ports
    CD Writer
    Comprehensive effects engine
    Ethernet connectivity

    Mijn eerste idee ervan was, hmm das gewoon een hog 2. De manier van denken en werken is namelijk hetzelfde, programmer, cuelijsten, go/pause/release enzo.

    Tafel werkte prima, al moet je er wel een monitor aanhangen omdat je geen programmer informatie enzo op je touchscreen kan krijgen.

    Hij heeft 10 submasters voor cuelijsten, en nog es 10 extra waar je losse cue's, speedmasters, en intensity masters enzo van kan maken. Erg handig dus.

    Al met al best een compleet tafeltje voor de kleine 10.000 euro die hij moet gaan kosten.

    Wat vinden jullie ervan ?

    ps. krijg maandag een demo model om een festivalletje mee te draaien volgend weekend, dus ik houdt jullie op de hoogte!
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

    Comment

    • Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

      #3
      Ik had als trouwe Zero aanhanger graag even gaan kijken maar had helaas geen tijd! De tafel is mede ontstaan uit de wensen die wij als gebruikers in het forum gestoken hebben, en er is inderdaad nogal wat afgekeken van de bestaande tafels. Ik heb er nog niet mee kunnen werken maar hij schijnt inderdaad richting Hog te gaan, voor een prijs die dat zeker niet haalt. Tevens komen er nog vrijwel iedere week nieuwe software updates uit waarin gevonden bugs behandeld zijn en nieuwe features geimplementeerd worden. Het zal dus nog even tijd kosten voordat de tafel helemaal draait naar de specs die hier en daar genoemd worden (en meer!).

      Het enige dat ik graag had gezien is net wat meer faders om live ook nog wat conventioneel mee te kunnen schuiven, die mis ik. Maar misschien dat daar met een beetje handig programmeerwerk goed onderuit te komen valt. Het lijkt me (net als de Hogs overigens) meer een tafel voor een aardig aantal koppen waaraan je van tevoren nog wat programmeren kunt. Klopt dat?

      Comment

      • FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

        #4
        citaat:Geplaatst door (iCe)


        Het enige dat ik graag had gezien is net wat meer faders om live ook nog wat conventioneel mee te kunnen schuiven, die mis ik. Maar misschien dat daar met een beetje handig programmeerwerk goed onderuit te komen valt. Het lijkt me (net als de Hogs overigens) meer een tafel voor een aardig aantal koppen waaraan je van tevoren nog wat programmeren kunt. Klopt dat?
        Nou ik vind die 10 faders bovenaan al vrij handig, en anders kan je er altijd nog een tafeltje als wing aanhangen via de dmx in (of via midi)

        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

        Comment

        • wimbru
          • Sep 2003
          • 148

          #5
          tafeltje, tafeltje,... we spreken hier wel over iets van een waarde van een auto! Bij Rolight staat ie € 11.338,80 excl. BTW!

          Is die software van die Frog 2 al betrouwbaar?
          Kunnen we in de toekomst die Hog-2 gewoon door de Frog-2 vervangen?

          Naar het schijnt is de Hog-3 onbetrouwbaar of heeft een software waar nog te veel rariteiten in zitten.

          Comment

          • soundcheckfrits
            • Jan 2005
            • 455

            #6
            als we het toch over de zero88 reeks tafels hebben, wij hebben op het werk een fatfrog daar zit zo'n gebruikelijke kist omheen van r*light. maar ik vroeg me af zijn er ook nog andre kisten voor?? waar iedergeval een flatscreen,toetsenbord inpast?? (ipv allemaal losse cases voor de monitor ect)
            de groeten SCF

            Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

            Comment

            • stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

              #7
              citaat:Geplaatst door wimbru

              tafeltje, tafeltje,... we spreken hier wel over iets van een waarde van een auto! Bij Rolight staat ie € 11.338,80 excl. BTW!

              Is die software van die Frog 2 al betrouwbaar?
              Kunnen we in de toekomst die Hog-2 gewoon door de Frog-2 vervangen?

              Naar het schijnt is de Hog-3 onbetrouwbaar of heeft een software waar nog te veel rariteiten in zitten.
              Volgens mij zal de frog de Hog niet gaan vervangen.
              De Hog2/3 is in mijn ogen nog net een klasse hoger (maar daar betaal je ook wel meer als het dubbele voor).
              Ik zie deze tafel eerder als een gelijke voor een pearl/Hog 1000

              De Hog 3 staat nog niet op punt maar dit komt wel.

              Maar ik denk niet dat de bedoeling van dit toppic een Hog vs Frog toppic is .
              exit night into LIGHT

              Comment

              • Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

                #8
                De Hogs hebben inmiddels allang hun plaats veroverd en hoeven denk ik niet teveel moeite te doen om dat te handhaven. Een merk als Zero88 heeft meer moeite om hun tafels te verkopen, hoe goed ze ook mogen zijn. Puur een kwestie van de associatie die men heeft met de naam (Zero is nooit een A-klasse merk geweest in mijn opinie).

                W.b.t. de case: ik heb met een fatfrog en leapfrog hetzelfde probleem. Zitten nu wel in een kist, maar een all-in-one oplossing zou mooi zijn. Ik heb er al wat voorbij zien komen maar het is er nog niet van gekomen om zelf een goed ontwerp te maken. Bedenk voor jezelf wat je erin wilt hebben, en op welke plaats. Maak een ontwerpje en maak het zelf of laat het maken, standaard oplossingen zijn er in ieder geval niet.

                Comment

                • NiTRO
                  • Sep 2002
                  • 677

                  #9
                  Wat ik alleen spijtig vind van de Zero tafeltjes is dat ze geen
                  SMPTE code kunnen ontvangen. Hadden ze toch wel kunnen inbouwen in de
                  nieuwe versie.....

                  Prijs vrij hoog
                  Weinig faders (komt er nog een wing voor?)

                  Zijn er al meer mensen die ermee gewerkt hebben?


                  Comment

                  • Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

                    #10
                    Dan heb je je nog niet goed laten informeren NiTRO, zelfs de normale Frog range heeft SMPTE ondersteuning! Het zit alleen niet standaard op de tafel, je hebt er een upgrade kitje voor nodig. Maar de software voorziet gewoon in timecode mogelijkheden om daarmee je show te timen. Hoe het met uitgebreidere ondersteuning zit weet ik niet precies.

                    De nieuwe F2 zal het op het moment nog niet ondersteunen denk ik, maar hoogstwaarschijnlijk zit dit er wel aan te komen in de toekomst.

                    Zie ook: http://www.frogsupport.com/forum/viewtopic.php?t=965 voor de eerste range en http://www.frogsupport.com/forum/vie...ighlight=smpte voor de Frog2.

                    Comment

                    • rvg
                      • Jan 2006
                      • 22

                      #11
                      programeren fatfrog

                      Is het op deze tafel mogelijk om;

                      - shutter, gobo en prisma los van elkaar te programeren?

                      OP de tafel zit nu softwareversie 9.8

                      Comment

                      Working...