PC theater spotje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marc
    • Nov 2001
    • 69

    PC theater spotje

    Hey,

    Om in een tent een podium (ca. 10 x 5 meter) egaal uit te lichten, gebruikte ik voor heen een 4 tal 2kw fresnels (meestal op ca. 50% dim)

    Nu heb ik op de pa-mark een 6 tal ADB 1 kw PC spots op de kop weten te tikken.
    Gaat het met deze 6 PC's ook lukken om een mooi egaal plaatje te maken of zal ik toch weer fresnels moeten gaan gebruiken.
    Binnenkort weer een nieuwe site....
  • delighted
    • Jul 2003
    • 420

    #2
    Moet goedkomen met die PC's

    Comment

    • jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

      #3
      Originally posted by Marc
      Hey,

      Om in een tent een podium (ca. 10 x 5 meter) egaal uit te lichten, gebruikte ik voor heen een 4 tal 2kw fresnels (meestal op ca. 50% dim)

      Nu heb ik op de pa-mark een 6 tal ADB 1 kw PC spots op de kop weten te tikken.
      Gaat het met deze 6 PC's ook lukken om een mooi egaal plaatje te maken of zal ik toch weer fresnels moeten gaan gebruiken.
      Als het enkel over je frontbelichting gaat: moet zeker lukken. Welliswaar je 1 kW'ers iets minder dimmen voor dezelfde lichtsterkte.

      Comment

      • delighted
        • Jul 2003
        • 420

        #4
        Originally posted by jurjen_barel
        Als het enkel over je frontbelichting gaat: moet zeker lukken. Welliswaar je 1 kW'ers iets minder dimmen voor dezelfde lichtsterkte.
        Dan moet je dus wel warmere kleuren in de PC's stoppen om hetzelfde effect te krijgen als met de 2kw-ers.

        Comment

        • test12
          • Jan 2003
          • 901

          #5
          Wel zal het wat moeilijker worden om het geheel egaal te krijgen doordat het PC's zijn, ik weet niet of je misschien de lenzen kunt vervangen door FC's.

          gr. Herman
          ________________________
          Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

          Comment

          • jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

            #6
            Originally posted by test12
            Wel zal het wat moeilijker worden om het geheel egaal te krijgen doordat het PC's zijn, ik weet niet of je misschien de lenzen kunt vervangen door FC's.

            gr. Herman
            Dat kan prima met pc's. Ik zou juist nooit fresnels (neem aan dat je dat bedoelt met fc?) in mn front hangen, verschrikkelijk veel strooilicht. Bovendien kun je in het gemiddelde armatuur niet de lens zomaar verwisselen.

            Comment

            • Marc
              • Nov 2001
              • 69

              #7
              Originally posted by jurjen_barel
              Dat kan prima met pc's. Ik zou juist nooit fresnels (neem aan dat je dat bedoelt met fc?) in mn front hangen, verschrikkelijk veel strooilicht. Bovendien kun je in het gemiddelde armatuur niet de lens zomaar verwisselen.
              Dus eigenlijk is het weer een kwestie van persoonlijke smaak of je PC's of Fresnels gebruikt? Of is er voor beide spots toch een specifieke toepassing.
              Binnenkort weer een nieuwe site....

              Comment

              • test12
                • Jan 2003
                • 901

                #8
                [FONT=Verdana]Het verschil zit in de overgang aan de rand. De FS heeft een geleidelijke overgang aan de randen zodat het gemakkelijker is om met meerdere armaturen een egale overgang te maken (vloeien mooier in elkaar over). Vandaar dat jurjen attendeert op strooilicht bij de FS, dit is echter wel te verhelpen met barndoors. De PC heeft wat hardere randen en word meer gebruikt om objecten uit te lichten. [/FONT]

                [FONT=Verdana]Gr. Herman[/FONT]
                Last edited by test12; 29-03-06, 11:44.
                ________________________
                Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

                Comment

                • kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

                  #9
                  Jurjen wil gewoon de rest van zijn leven in het theater werken en neemt vrij als er een keer iets met captatie binnenkomt.

                  Maar buiten het theater zijn frontjes van Parren en Fresnell's gewoon gemeengoed. Parren zijn goedkoop, Fresnell's hebben mooie zachte randen en geven minder harde schaduwen. Met de spot/flood functie in combinatie met de barndoors kun je alle kanten op.
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                  Comment

                  • tomv
                    • Jun 2003
                    • 331

                    #10
                    Het gaat toch gewoon om een zo egaal mogelijk licht te krijgen.
                    De een wil dat egaal licht bereiken met pc's, de andere met fresnels.

                    En omdat ze in de meeste theaters een batterij pc's hebben hangen doen we het toch gewoon met een pc.

                    Maar iedereen heeft gewoon zijn smaak en daar kunnen we nog heel lang over discussiƫren...
                    Tom

                    Comment

                    • jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

                      #11
                      Originally posted by kokkie
                      Jurjen wil gewoon de rest van zijn leven in het theater werken en neemt vrij als er een keer iets met captatie binnenkomt.
                      Niet overdrijven. Als er alleen fresnels voor handen zijn, zal ik ze ook zeker gebruiken. Als er keuze is, ga ik voor de pc's.

                      Dat fresnels een softere rand hebben, is zeker waar. Toch gebruik ik liever pc's. Heb met beiden gewerkt en tot nu toe ben ik het meest tevreden over de pc's. Easy as that!

                      Comment

                      • kokkie
                        • Nov 2003
                        • 1166

                        #12
                        Ik hoop maar dat ze je nog het een en ander bij brengen op die OTT en dat ze ook nog een stapje buiten het theater doen, dan komt alles vast goed.
                        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                        Comment

                        Working...