HSD, MSD of toch NSD

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

    HSD, MSD of toch NSD

    Heb van de PA-Markt een stel DMX scanners gekocht, demo modellen, echter 1 met en 1 zonder lamp. Gaat om 'Ying Wei 250' scanners.

    De verkoper zei dat er een MSD lamp in ging. Nou keek ik in de gebruiksaanwijzing, en die zegt dat er een HSD lamp in moet.

    Nuja, als ik in de 1 een andere lamp zet dan in de ander, wordt het effect ook niet beter op lijkt mij...
    Dus ik kijken welke lamp er nou werkelijk in zit: een NSD lamp.

    Om precies te zijn:
    NSD 250/2 8000 K
    Echter wordt er geen merk genoemd.

    Heb al wel gezocht, kreeg wel een topic over de keuze voor HSD/MSD, maar kan iemand mij precies vertellen wat nou het wezenlijke verschillen tussen alle 3 de lampen zijn?

    Zag ook dat alleen Showpech die NSD lampen bij highlite levert, heb ik nou ook niet echt vertrouwen in...


    Dus wie mij kan helpen; héél graag!


    Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

    #2
    Zijn alle 3 dezelfde lamp; alleen van andere fabrikant.
    Werkt alle 3, alleen zijn de specificaties van de lampen soms iets anders (verschil in brandtemperatuur, lichtoutput en branduren). Beste ervaring heb ik met philips (MSD dus) en sylvania lampen (HSL dacht ik).
    --- watt ever you want ---

    Comment

    • hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

      #3
      Dus morgen even een MSD lampje van 8000 Kelvin halen?
      Zit ik dan goed qua kleur (moet niet zo zijn dat de kleur (zéér) sterk afwijkt...)?


      Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

      "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

      Comment

      • VERVALLEN

        #4
        Beste Hugo,



        Die scan waar uw lamp inzit. Die NSD lamp. Hoe ziet deze eruit? Is de gasbol nog helder, of eerder mat, vervormd of bruin grijzig?

        WANT....


        Als jij nu in één scan een gloednieuwe MSD gaat steken van 8000K, en daar tegenover heeft die andere lamp neem in demo al 1000 uren gehad ofzo minder, dan ga je een blijvend verschil blijven zien, omdat uw oude NSD lamp dan niet nieuw is, en dus van lichtkleur iets minder en vooral iets geler licht zal geven.

        Aangezien het toch om "maar" 2 scans gaat, zou ik moest ik van u zijn, tegelijkertijd beide lampen te vervangen in een MSD 250/2 lamp.

        Daarna uw brandpunten van de nieuwe lampen nog mooi afstellen voor het meest optimale licht-effect en output rendement te hebben.


        Ok, ik weet dat MSD lampen prijzig zijn (+/- 150€ / stuk), maar als je er met zorg omspringt, dan ga je daar lang genot van hebben.


        En met zorg omspringen bedoel ik dan vooral van de lampen op een avond in werking slecht 1x te ontsteken en voor de rest te laten branden (1 x strike verkort uw lamplevensduur met 1h)
        En na het doven van uw lamp, de fans ze mooi laten koelen alvorens ze af te breken.



        Succes!

        Comment

        • hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

          #5
          Lampje ziet er nog zeer goed uit. Hierbij ook een fototje: http://members.home.nl/vanmeijeren/forum/nsd.jpg

          Hoewel de foto een iets doffe indruk geeft, is de glasbol nog helemaal helder.
          Ook als ik de open gobo pak met wit, is hij nog mooi fel wit, ookal kan ik dit niet beoordelen zonder eerst te vergelijken met een nieuwe lamp, maar ik denk dat deze nog wel even mee kan.

          Ga dan morgen maar een Philips MSD lampje halen (ookal hadden ze mij een andere prijs toegezegd: ±€70), d'r zal toch een lamp in moeten.

          Maar heel erg bedankt, dan weet ik dus dat ik veilig MSD en NSD door elkaar kan gaan gebruiken.


          Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

          "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

          Comment

          Working...