Lasers op een party

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beatbrother
    • Mar 2006
    • 1

    Lasers op een party

    Hoi,

    ik ga binnenkort een party geven en nu ben ik op zoek naar enkele lasers, maar ik ben volledig nieuw op vlak van lasers enz.

    De zaal waarin ik de party geef = 40 meter lang X 20 meter breed.
    Het is voor ongeveer een 2.000 personen.

    Enig idee wat voor soort lasers ik hier moet hangen om voor wat spektakel te zorgen ? Ik denk dat 40 mwatt wat weinig is hè voor zoiets ?
    Ik was aan het denk aan een 7 Watt watergekoelde laser ofzo.
    Of wat zou jij aanraden ??
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

    #2
    Wat is je budget? En is het de bedoeling te kopen of te huren?
    exit night into LIGHT

    Comment

    • LJKEVIN
      • Dec 2005
      • 426

      #3
      Jez** Christ***..

      40 bij 20, en dan een 7 watt watergekoelde??


      Alles KAN natuurlijk, wel moet je hier als het goed is gecertificeerd voor zijn, wil je met deze apparatuur mogen werken volgens mij.

      een zaal van 40 bij 20 is niet super groot.
      Een beetje discotheek heeft in zo'n zaal hoogstens een 2 watt laser.

      Je zou uberhaupt op een erg veilige afstand moeten hangen.

      Denk dat je aan 250 mW zelfs genoeg zal hebben....

      tis maar waar je voor gaat,, verschoeide kleren of een te velle lichtstraal.
      Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

      Comment

      • Kevin_DM
        • May 2003
        • 577

        #4
        Integendeel, 7 watt lijkt me zeker niet slecht voor zo'n zaal, vroeger genoeg party's gedaan in soortgelijke zalen met 7 watt laser, en dan zie je hem tenminste (daar waar je bij een 250mW al de volledige rest van de lichtshow moet uitgooien om de beams te zien, wat me dan ook weggesmeten geld lijkt, een laser moet er toch volledig bovenuit komen...).
        Zeker als je met spiegelbollen en breekspiegels etc in de zaal gaat werken moet je toch zwaarder gaan dan 250mW (minimum 750 mW LED, en ik zou eerder opteren voor de 7 watt, die weliswaar ruim voldoende is, maar mits vakkundig gebruik (en ik veronderstel dat 7watt lasers alleen met technieker/operator verhuurd worden) zeker veilig.
        --- watt ever you want ---

        Comment

        • Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

          #5
          hey hallo,

          zo'n zaal, voor +/- 2000 pers, doen wij met 1,5 watt DPPS witlicht laser.
          Voor vullen we het bij zo'n grote zaal nog wel aan met 2 750mW groene lasers, maar dat is aan de klant......

          Indien er goed overlegd kan worden met de lichttech zou met minder ook kunnen, maar dat risico dat het straks minder goed te zien is neem ik liever niet. Ik zou dus gaan voor Min. 1,5watt Witlicht, of groen natuurlijk, net wat je wil.
          Last edited by axs; 09-03-06, 17:51.
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

          Comment

          • Kevin_DM
            • May 2003
            • 577

            #6
            En die 7 watt gekoelde laser zal wss een argon lasersysteem zijn, waarbij een 1,5W DPPS laser vergelijkbaar is met een 4,5 a 5 watt argonlaser.
            --- watt ever you want ---

            Comment

            • Janvanbree
              • Mar 2006
              • 3

              #7
              www.laserevents.nl en Derk bellen. FF € 2000,- neerleggen, heb je een 10watt full-color met twee koppen. Wel ff zorgen voor een 63A CEE-form en een brandslang!

              Gegarandeerd een vette show!

              Comment

              • Kevin_DM
                • May 2003
                • 577

                #8
                En zo'n 7W laser kost je ongeveer de helft hiervan...
                --- watt ever you want ---

                Comment

                Working...