Stabiliteit van desks

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • puin
    • May 2005
    • 22

    Stabiliteit van desks

    Wij hebben onlangs eurosong 2006 gedaan en dit met een grand Ma. De uitdaging bestaat erin en dit is DE test waarbij je kan zien of je tafel mee is. Om 100 pixellines synchroon te laten werken. laat deze tegelijk wit stroben en dan krijg je elk kanaal dat moet rekenen. GrandMA is hier ondertussen mee mee. De mensen van Maxyz zijn gekomen op de set en hebben moeten toezien dat de tafel na enkele chasen en dan stroben niet meer synchroon uitstuurden. Dus helaas maar maxyz is niet mee.

    PS dit simuleren met visualisatiesoftware werkt niet. je kan de fouten pas echt zien als je er lampen "pixellines aanhangt.


    Succes
  • marccolemont
    • Mar 2006
    • 6

    #2
    Puin, Als je dit verteld moet je er ook alles bij vertellen.
    Bij de test in de Eurosong Studio hebben wij alle 17 DMX lijnen rechtstreeks vanuit de Maxxyz op Artnet gezet en ook nog eens gestreamed door de Maxedia om ook de pixelmapping te tonen.
    Bij de setup via de GrandMa waren er NSP's in het netwerk om de load te verdelen, daar de GrandMa dit zelf dit niet rechtstreeks doet.
    Wij hebben hier verdere testen gedaan, en het blijkt dat de Artnet zelf via de DMXtool van Artistic Licence aangeeft dat het protocol tegen de limiet zit zoals ik daar ter plaatste vermoed heb.
    Daar hebben wij al een oplossing voor binnen enkele maanden voor dat soort shows. Vergeet niet dat de ontwikkeling van de GrandMa op 7 jaar zit nu, de Maxxyz zit nu pas in zijn vierde jaar.

    Comment

    • Lighting
      • Sep 2004
      • 209

      #3
      Dan "bewijzen" de MA en de nsp's dus weer hun trackrecord

      wereld tafel en eindeloos stabiel ongeacht wat je eraan "hangt"

      I rest my case

      Nils Berens
      Last edited by Lighting; 01-03-06, 15:55.
      LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

      Comment

      • Krizz
        • Dec 2003
        • 35

        #4
        Ik ben ook heel benieuwd naar die Grandma. Heb ooit eens een paar nachten in Industria met een Lite uitvoering mogen spelen en dat beviel wel. Over een week of 2 beginnen we eraan hier. Nils, als ik Ć©Ć©n van de volgende vrijdagen eens vrij heb, kom ik richting jou om eens te kijken. Bel je wel!

        Jou ook Puin, het wordt weer eens tijd voor een pint

        Comment

        • AJB
          • Jul 2003
          • 2289

          #5
          Met alle respect mensen; maar het gaat niet om het aantal jaren support !!! De MA is vanaf moment 1 stabiel, en heeft daarna erg veel tijd besteed aan prachtige functies. De Maxxyz is 4 jaar "los" maar is absoluut nog niet stabiel ! Dat de MA met NSP's werkt is briljant inderdaad; maar begrijp ik goed dat je dat graag zelf had verzonnen voor de Maxxyz ??

          Iedereen wil in de basis maar 1 ding; een stabiele console. Dat de MA samen met de virtuoso practisch niet vast te krijgen is... tsjah; goed team lijkt me ???
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

          Comment

          • AJB
            • Jul 2003
            • 2289

            #6
            Moet ik je helaas toch tegenspreken... Er zijn tal van mega-shows die stabiel draaien op de GrandMA... Verstandig dat je de training gaat doen; zinvolle kennis zou ik zeggen...

            - Anger Mangement Tour 2005 (Eminem, 50 Cent, LiĀ“l John
            - Donna Summer US Tour 2005 USA
            - Paolo Conte DVD Produktion Arena di Verona Verona
            - The Kelly Family Tour
            - West End Stras Musical Tour 09.05.-04.06 NL
            - Neil Diamond Live 2005 World Tour
            - Tori Amos Sinsuality World Tour USA
            - Mark Knopfler Shangri La World Tour UK
            - Jay Z + R. Kelly Tour USA
            - Backstreet Boys
            - Dave Matthews Band
            - John Mayer USA
            - Bestie Boys
            - Green Day
            - Hot 97 Summer Jam 2004 New York
            - Improsession on tour Belgium
            - Heverse concertband Belgium
            - Stef Boss 'licht' tour Belgium
            - Pino Daniele Italian Summer Tour 2004 Italy
            - Sting at Circo Massimo Rome
            - Nickelback Australia
            - Sarah McLachlan Australia
            - Yes, 35th anniversary Tour Australia
            - Vasco Rossi '04 Italy
            - Norah Jones '04
            - Linkin Park (Meteora)
            - Sting (Scared Love)
            - Enrique Iglesias Bangalore India
            - Bryan Adams

            Allemaal artiesten en tours met GrandMA....Ik weet niet; maar het ding is vast goed...


            AJB
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

            Comment

            • axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

              #7
              Euh arvid...

              Maakt niet uit welke en hoeveel shows wel of niet draaien op GMA of een andere desk. Ik kan misschien zelfs nog een more impressive lijstje geven van wat op HOG draait of avolites of ... maar dat is gewoon niet zinvol.
              Beweren dat GMA PERFECT zou zijn, dat vind echter te ver gaan...
              nobody is perfect!
              En neen... ik verdedig hier fps niet met hand en tand want heb in genoeg benarde situaties gestaan op een hog.
              En ja ik beken... een GMA is op dit moment echt stabieler dan een hog, maar toch beweren dat een GMA 'perfect' is...

              Qua gebruiksvriendelijkheid is de GMA toch niet dat aangezien met echt knopjes te weinig heeft, dubbele functies dus alom op de GMA. er wordt niet voor niks geroepen om een nieuwe GMA, met andere layout wat knopjes betreft en ondersteuning van USB / CD voor het saven van shows.

              GMA's zijn erg OK en draaien een erg stabiel OS (VXworks) en door zijn eenvoudige GUI best wel stabiel. Dat zal zo verder ook wel blijven maar een facelift is iets waar vele gebruikers reeds om roepen.
              Last edited by axs; 07-03-06, 14:30.
              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

              Comment

              • AJB
                • Jul 2003
                • 2289

                #8
                Hmmmm... we moeten toch eens spreken nadat jij die cursus hebt afgerond, want over knopjes en gebruikersvriendelijkheid valt niets te klagen op de MA. En ik beweer dat MA momenteel Perfect is, gezien de stabiliteit, vooruitstrevendheid en kwaliteit. De ultieme computer bestaat niet, maar de ultieme lichttafel wel...

                AJB
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

                Comment

                • jo vaes
                  • Jul 2002
                  • 221

                  #9
                  Lol, Tom, dan moet je jezelf eens een paar uur bezighouden met een GrandMa, als hij dan nog niet gecrasht is, dan is het werkelijk de perfecte tafel!

                  Trouwens, als hij zo megafantastisch en ideaal is, wrm draait dan niet gewoon de hele licht- en geluidsindustrie op GrandMa? Er bestaat geen twijfel over dat het een goede tafel is, maar perfect ?? Elk systeem zal wel zijn sterke en minder sterke kanten hebben, hoe klein dat die ook mogen zijn... Want mss is hij voor bepaalde personen wel perfect, maar anderen missen dan weer net hetgene wat ze echt willen, of ze willen de opbouw van menus iets anders. Ik denk dat het moeilijk is om echt de perfecte tafel te maken want elke operator heeft zijn eigen individuele voorkeur ivm layouts enz.. Er zullen altijd wel dingen zijn die beter kunnen .

                  Greetz Jo
                  Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

                  Comment

                  • axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

                    #10
                    Originally posted by AJB
                    Hmmmm... we moeten toch eens spreken nadat jij die cursus hebt afgerond, want over knopjes en gebruikersvriendelijkheid valt niets te klagen op de MA. En ik beweer dat MA momenteel Perfect is, gezien de stabiliteit, vooruitstrevendheid en kwaliteit. De ultieme computer bestaat niet, maar de ultieme lichttafel wel...

                    AJB
                    Vooruitstrevend: Neen door de oude hardware en de oude GUI.
                    Ja, door enkele leuke functies die achteraf door andere desks werd overgenomen. En GMA werkt nog steeds met floppy's, dus zo vooruitstrevend is die zeker niet!
                    Maar zo heeft MA ook dingen overgenomen van andere fabrikanten. User request dus.

                    Knopjes: Als je er gewoon mee bent... dan geraak je er mee weg. Als nieuweling op GMA is het best wel even wennen aan buttons die je paar keer moet indrukken of een bepaalde tijd voor een andere functie. En dat is nu niet echt gebruiksvriendelijk en niet echt straight-forward.
                    Best heel wat GMA-users die daar roepen om vereenvoudiging. Als je die kreten nog niet gehoord hebt, dan denk je helaas met oogkleppen.

                    Stabiliteit: Ja, GMA is stabiel en stabieler dan hog3/maxxyz/vista.
                    Maar perfect... no way! En dat geldt eveneens voor hog3...
                    Als je je natuurlijk enkel begeeft tussen GMA operators dan kan ik me voorstellen dat je alleen de positieve kanten hoort. Maar idd, stabiel is ie door de eenvoudige grafische GUI.

                    Ultieme computer: die bestaat idd niet, dus GMA is ook niet ultiem en perfect.
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                    Comment

                    • axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

                      #11
                      Originally posted by jo vaes
                      Lol, Tom, dan moet je jezelf eens een paar uur bezighouden met een GrandMa, als hij dan nog niet gecrasht is, dan is het werkelijk de perfecte tafel!
                      hehe... ga ik dus ook heel in het kort doen Jo
                      Heb tot nog toe enkel wat showtjes geplaybacked op GMA en 1 relatief eenvoudige show geprogd... maar vast laten lopen heb ik het nog niet laten doen, maar dus ook nog niet intensief gebruikt.
                      Scheelt natuurlijk dat als je snel achter elkaar tikt op een GMA je andere functies opent, hahahaha... Ik denk dat DAT net de truk is waarom GMA daardoor niet crasht... toch maar eens die suggestie geven aan andere fabrikanten

                      Zoals ik je onlangs nog vertelde... de enige desk die ik nog niet heb laten vastlopen is een botex DMX192!
                      Hoezo is botex niet goed???
                      Last edited by axs; 07-03-06, 15:53.
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                      Comment

                      • stakke
                        • Jan 2005
                        • 66

                        #12
                        Zelf heb ik nog nooit een GMA-console kunnen laten crashen, ik werk ongeveer een jaar met deze tafels. De PC is wat anders.
                        Wel ken ik een bedrijf waar men een micro in verhuur heeft. Deze is een paar maal gecrasht. De invoerder voor Belgiƫ kwam hiervoor langs om de logfiles in te kijken.
                        Misschien is de GMA of afgeleiden nog niet 100% stabiel, de service is dan toch al perfect.
                        Qua layout vindt ik persoonlijk dat deze goed is, nog meer knopjes zou deze onoverzichtelijk maken. (denk maar eens als je 2 save-knopjes zou hebben, eentje om te saven en eentje voor de save-settings, wordt het dan niet onduidelijk of teveel pop-menu's die je niet altijd nodig hebt?)
                        Als je vlot overweg kan met de commandline heb je geen nood aan meer knopjes.
                        In een GMA filosofie qua labels voor que's en dergelijke, vind ik enkel rot dat je een fader moet labelen in een assignemenu -> name, tewijl andere door direct te typen kan. Misschien ga ik nu in deze discutie een stapje te ver. Maar het gaat volgens mij vooral over details, en niet de volledige layout.

                        greetz

                        Comment

                        • AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

                          #13
                          Tom,


                          Snel tikken op een GMA is no problem... Vraag mijn collega's eens; ik tik razendsnel op elke console... Never had any crash on MA. Veel zwaarder dan in mijn laatste project (Time-Out) kun je een GMA bijna niet belasten. We hebben er 2 waarvan 1 met extra NSP's. Op 1 avond komen er (live input) ongeveer 26000 commando's in. Van small-taps tot effect instarts. D.w.z.; heftige playback op een stampvolle console (processormatig tot het uiterste gedreven). Er is geen console waar ik die set zo op zou kunnen danwel durven draaien. Vroeger veel gewerkt met Hog hoor; no complains about the II. Maar vanaf zwijntje 3 is het een vette zooi bij FPS. Virtuoso is niet bepaald toegankelijk en heeft ook niet de mogelijkheden van een GMA. Avolites en Compulite kun je afschrijven in deze battle...

                          Kortom; ik ben dolblij met mijn GMA sets. Op verhuur klussen ook enkel MA (via Metam, EML, Flashlight), en nooit problemen gehad. Voor Focus wat Hog3 dingetjes gedaan; en altijd mochten er HogII's gebracht worden. Beetje zonde van je tijd vind ik dat altijd.

                          Wat betreft de opmerking; waarom werkt niet iedereen er op... Heey; zoals alle producten met een prijskaartje heeft ook MA tijd nodig. Er is een mega-snel groeiende markt, en steeds meer theaters, PA-bedrijven, en operators kopen een GrandMA. De gehele range is super op de Micro na. Da's gewoon een bagger apparaat (er mist zelfs een numeriek keypad).

                          Een ieder die twijfelt is van harte welkom bij Nils en mij in Time-Out. You'll see it's a hell of good console...


                          grtz AJB
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

                          Comment

                          • William
                            • Oct 2002
                            • 233

                            #14
                            Originally posted by AJB
                            Tom,

                            Kortom; ik ben dolblij met mijn GMA sets. Op verhuur klussen ook enkel MA (via Metam, EML, Flashlight),

                            grtz AJB
                            de enige MA die EML NL heeft staan is een 12/2
                            V*L...........punt

                            Comment

                            • kokkie
                              • Nov 2003
                              • 1166

                              #15
                              Maar dat is idd wel de meest stabiele tafel die ik ooit gezien heb.

                              Jammer van die dubbele functies ook, maar toch, ik werk er graag op.
                              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                              Comment

                              Working...