Meningen hog 3 pc

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masterblaster

    Meningen hog 3 pc

    Nou zoals de titel het al zegt hier jullie meningen over de zojuist uitgekomen hog 3 pc.

    Ik vind het al helemaal top werken. Het werk soepel goed.
    Conclusie ik heb er weer een nieuw speeltje bij
  • marciano
    • Feb 2006
    • 164

    #2
    doe mij maar de jands vista pc (s3) beter gevoel bij omdat die gemaakt is door de hog 2 ontwerpers

    Comment

    • axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

      #3
      Ik vind het nog steeds de verkeerde benadering van velen.
      HOG3PC is geen speeltje maar wel een OFFLINE editor of een alternatief voor de console.

      Als je het wil gebruiken als WYG-speeltje om rendertjes te maken voor je drive-inn hebben we hier weinig aan reacties.
      Als je het wil gebruiken als alternatief voor de console of offline editor dan spreken we over wat anders.

      En wat ik vind van hog3PC zelf? Wel, kan ik heel kort over zijn... hetzelfde als wat ik denk over de console.
      Was enkel beetje wennen aan het switchen tussen schermen aangezien dit anders werkt dan normale windowstoepassingen.
      Last edited by axs; 07-03-06, 16:24.
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

      Comment

      • axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

        #4
        Originally posted by marciano
        doe mij maar de jands vista pc (s3) beter gevoel bij omdat die gemaakt is door de hog 2 ontwerpers
        Ging het niet over hog3PC, iets wat ook ontwikkeld is op basis van hog3 wat gebaseerd is op ... hog2?
        Dus je zou identiek hetzelfde gevoel moeten hebben als dat je misschien zou kunnen hebben bij de Vista.

        Het is niet omdat Lee House in het team zat dat de vista fully based is op hog2.
        Natuurlijk zijn er functies die worden overgenomen van bv hog2 maar eveneens van GMA en avolites. Maar dat geld voor alle desks.
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

        Comment

        • marciano
          • Feb 2006
          • 164

          #5
          als ik eerlijk ben vind ik de hog 3 een HELE grote terleur stelling (waarschijnlijk omdat het door andere mensen gemaakt is) en dan een hog 3 pc is gebasseert op de HOG 3 dus die vind ik dus ook niet al te best en daarom ga ik voor de vista S3 omdat je daarmee goed live en mee offline kan edite.


          ps zijn wel wat meer mensen van de hog 2 die aan de hog 3 hebben gewerkt. waarom denk je dan dat jands de hog 500 en de hog 1000 maken die naam zou je anders ook niet zomaar mogen gebruiken

          Comment

          • axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

            #6
            Originally posted by marciano
            als ik eerlijk ben vind ik de hog 3 een HELE grote terleur stelling (waarschijnlijk omdat het door andere mensen gemaakt is) en dan een hog 3 pc is gebasseert op de HOG 3 dus die vind ik dus ook niet al te best en daarom ga ik voor de vista S3 omdat je daarmee goed live en mee offline kan edite.
            Ik vrees dat je destijds maar de helft van de info hebt opgevangen, maar weet wel vanwaar de 'verwarring'
            Hog3 is echt wel ontwikkeld door de mensen achter hog2.
            Er zijn er echter wel die daarna vertrokken zijn bij FPS, maar dit was toen de eerste versies van hog3 al op de markt waren!
            Zou van jou toch feiten willen hebben waarom je de hog3 zo een grote teleurstelling vind... omdat 'het door andere mensen ontwikkeld is' is eigenlijk een opmerking die nergens op slaat.


            En live editen op een vista... daar is die tafel eigenlijk nooit voor ontwikkeld en er zijn dus tafels die daar best wel beter in zijn, zoals bv hog2/3. Door de timeline op vista zit je niet echt in een live-editing omgeving!
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

            Comment

            • marciano
              • Feb 2006
              • 164

              #7
              Originally posted by axs
              Ik vrees dat je destijds maar de helft van de info hebt opgevangen, maar weet wel vanwaar de 'verwarring'
              Hog3 is echt wel ontwikkeld door de mensen achter hog2.
              Er zijn er echter wel die daarna vertrokken zijn bij FPS, maar dit was toen de eerste versies van hog3 al op de markt waren!
              Zou van jou toch feiten willen hebben waarom je de hog3 zo een grote teleurstelling vind... omdat 'het door andere mensen ontwikkeld is' is eigenlijk een opmerking die nergens op slaat.!
              ohh sorry als dat zo is dan was het inderdaad een nuutloze opmerking

              Originally posted by axs
              En live editen op een vista... daar is die tafel eigenlijk nooit voor ontwikkeld en er zijn dus tafels die daar best wel beter in zijn, zoals bv hog2/3. Door de timeline op vista zit je niet echt in een live-editing omgeving!
              tuurlijk kan je me met de "standaard" hog23 en vista beter live je ding doen maar ik had het over de HOG 3 PC en de vista PC (s3) met de vista heb je gewoon de "normale"vista alleen je scherm zit er niet ingebouwd maar die zit er naast en ipv een pen heb je een muis.

              gewijzigd: ipv hog 3 naar hog 2 (zo beter axs)
              Last edited by marciano; 07-03-06, 17:29.

              Comment

              • kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

                #8
                Originally posted by marciano
                als ik eerlijk ben vind ik de hog 3 een HELE grote terleur stelling (waarschijnlijk omdat het door andere mensen gemaakt is) en dan een hog 3 pc is gebasseert op de HOG 3 dus die vind ik dus ook niet al te best en daarom ga ik voor de vista S3 omdat je daarmee goed live en mee offline kan edite.


                ps zijn wel wat meer mensen van de hog 2 die aan de hog 3 hebben gewerkt. waarom denk je dan dat jands de hog 500 en de hog 1000 maken die naam zou je anders ook niet zomaar mogen gebruiken
                Heb je weleens een kist geduwd waar een HOG III in zit? Of een Jands Vista of een GrandMA?
                Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je er echt op gewerkt hebt. Maar je hebt duidelijk goed gelezen overal, das ook wat waard.
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                Comment

                • masterblaster

                  #9
                  Originally posted by axs
                  Ik vind het nog steeds de verkeerde benadering van velen.
                  HOG3PC is geen speeltje maar wel een OFFLINE editor of een alternatief voor de console.

                  Als je het wil gebruiken als WYG-speeltje om rendertjes te maken voor je drive-inn hebben we hier weinig aan reacties.
                  Als je het wil gebruiken als alternatief voor de console of offline editor dan spreken we over wat anders.

                  En wat ik vind van hog3PC zelf? Wel, kan ik heel kort over zijn... hetzelfde als wat ik denk over de console.
                  Was enkel beetje wennen aan het switchen tussen schermen aangezien dit anders werkt dan normale windowstoepassingen.
                  Ik gebruik hem ook meer om mezelf te trainen aangezien ik niet aan de echte tafel kom.
                  En ik snap zoieso niet waarom het "pro's" irriteert dat mensen dit als "speelgoed" gebruiken, de meeste mensen van mijn leeftijd hebben namelijk nog geen echte contacten in de busines liggen en komen dus voordat ze echt ermee kunnen werken niet aan zo'n tafel.
                  Dus dan hebben ze twee keuzes dat is of met een offline editor gaan lopen klooien of een hele dure cursus ertegenaan gooien (ik heb beide gedaan)

                  Comment

                  • marciano
                    • Feb 2006
                    • 164

                    #10
                    Originally posted by kokkie
                    Heb je weleens een kist geduwd waar een HOG III in zit? Of een Jands Vista of een GrandMA?
                    Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je er echt op gewerkt hebt.
                    ik heb de kisten van de vista en de hog 3 allebei geduwd en op gewerkt maar het blijft natuurlijk altijd persoonlijk welke tafel jij het lekkerst vind werken het zijn allebei hele goede tafels

                    Originally posted by kokkie
                    Maar je hebt duidelijk goed gelezen overal, das ook wat waard.
                    bedankt

                    Comment

                    • axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

                      #11
                      Originally posted by marciano
                      ohh sorry als dat zo is dan was het inderdaad een nuutloze opmerking



                      tuurlijk kan je me met de "standaar" hog 3 en vista beter live je ding doen maar ik had het over de HOG 3 PC en de vista PC (s3) met de vista heb je gewoon de "normale"vista alleen je scherm zit er niet ingebouwd maar die zit er naast en ipv een pen heb je een muis.

                      En met hog2/3PC heb je ook de 'normale' hog2/3 alleen zit er geen scherm ingebouwd en ipv een pen heb je muis EN playbackwings EN programwings en WIDGETS en...

                      ach ja, ik kan blijkbaar alleen maar Kokkie zijn mening delen.
                      Last edited by axs; 07-03-06, 17:22.
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                      Comment

                      • marciano
                        • Feb 2006
                        • 164

                        #12
                        tel ff tot 10 was tik fout ipv 3 moet het 2 zijn iedereen maakt fouten (ik met me lompe vingers )

                        Comment

                        • RRik
                          • Jan 2006
                          • 20

                          #13
                          Wat velen niet weten over de Vista is dat een jongen die stage liep bij FPS naar Australie is verhuisd en daar is begonnen met de ontwikkeling van de Vista. (Wat niet wegneemt dat het een fantastisch concept is) Van begin af aan heeft de Vista zich altijd op het midden segment (3 a 4 DMX lijnen maximaal gericht). Ze wilden helemaal niet concurreren met de Hogs, grandMA's, Virtuoso, etc..

                          Later toen Lee House weg ging bij FPS, is hij voor AC Lighting gaan werken die de tafel verkoopt en zich gaan bezig houden met support en Beta testing voor de Vista. Lee houdt zich ook nog bezig met de ontwikkeling van de ChamSys tafels.

                          En de Hog3 is nog steeds van de grond af aan ontwikkelt door de originele Flying Pigs van de Hog1 en Hog2. Alleen hebben de Yanken het roer over genomen en de tafel binnen afzienbare tijd stabiel gemaakt. (Waarvoor mijn dank!)

                          grt'n

                          Rik

                          Comment

                          • johannesV
                            • Dec 2005
                            • 38

                            #14
                            Ik heb m vandaag gedownload en geinstalleerd. Ben nog niet ervaren genoeg met hog2/3 om echt verschillen aan te geven behalve de layout en verschil van benadering.

                            Wat me nog niet lukt is om hog3pc aan wyg te koppelen. Hij geeft wel aan connected en mn fixtures in wyg zijn ook goed gepatched maar licht eruit krijgen e.d. ho maar...

                            Maar goed, das voor een ander topic en voor latere zorg.

                            Comment

                            • masterblaster

                              #15
                              Originally posted by johannesV
                              Ik heb m vandaag gedownload en geinstalleerd. Ben nog niet ervaren genoeg met hog2/3 om echt verschillen aan te geven behalve de layout en verschil van benadering.

                              Wat me nog niet lukt is om hog3pc aan wyg te koppelen. Hij geeft wel aan connected en mn fixtures in wyg zijn ook goed gepatched maar licht eruit krijgen e.d. ho maar...

                              Maar goed, das voor een ander topic en voor latere zorg.
                              Welke versie wysiwyg heb je?

                              Comment

                              Working...