Vraag over Antari F-80

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

    Vraag over Antari F-80

    Beste forumgebruikers,

    Laatst hebben wij 4 antari's f-80 gekocht voor de vaste installatie.
    Ik ben zelf wel handig dus ik ga daar een controller voor bouwen (met 4 kanalen en master). Daar kan dan ook de plaatselijke behringer LC2412 op.

    Maar goed, weet iemand hoeveel volt er uit de afstandbediening komt?
    Heb zelf een rookdoos met DIN5 pol, daar komt zoon 5 volt uit, maar een Antari f-80 heeft een IEC con.

    Help Help!
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    230 Volle volts. Alstublieft!
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • maarten_dever
      • Jun 2002
      • 150

      #3
      daarvoor bestaat er een voltmeter.

      maar hoe wil je dat eigelijk gaan aanpakken ?

      die controller is toch dmx ? of heeft die een speciale uitgang voor
      rookdozen ? zoniet.. dan moet je een dmx interface bouwen.

      (of is het niet de bedoeling die rookdozen met die lc2412 aan te sturen)
      Last edited by maarten_dever; 06-03-06, 22:46.

      Comment

      • driesmees
        • Apr 2003
        • 1076

        #4
        Het enige dat je kan doen is een dmx interface bouwen die een relais aanstuurd om de twee draden te schakelen... Het enige probleem is dan dat je niet kan zien wanneer ie aan het opwarmen is en wanneer je hem kan gebruiken.
        [CENTER] [/CENTER]

        Comment

        • 4uss
          • Aug 2005
          • 578

          #5
          Wat ik heb gedaan is in de afstandsbediening een UTP aansluiting zetten (verander dit in iets wat je zelf leuk vind) en daar een Relais op zetten die 230V schakelt met 12V. Deze kun je dan rechtstreeks aansluiten op je tafeltje (heb dit met exact hetzelfde tafeltje gedaan, zitten 2 switchkanalen op, fader heeft geen zin, want een relais schakelt hard).
          Ik kan het afraden om zelf een afstandsbediening te bouwen, ik heb het hele apparaat open gehad om het circuit te controleren, en ik schrok best wel toen ik ontdekte dat er stroom door het lampje gaat en vervolgens naar andere componenten, in ieder geval zo dat als je lampje kapot gaat dat je hele apparaat niets meer doet (misschien heb ik de tekening nog wel ergens voor mensen die het niet geloven).

          Maar de oplossing dus: Relais zetten parallel op de schakelaar. Op deze manier is je bediening ook nog stand-alone te gebruiken. Je kunt ook Jack gebruiken als je wilt, alleen een UTP aansluiting (uit een contactdoos gehaald) past precies in de remote. Als je meerder machines hebt kun je het signaal simpelweg splitsen, de stroom die het relais trekt is zo laag dat je er zeker 2, en ik denk ook wel 4 aan kunt hangen. (met 4 rookmachines zou ik zelf 2 aan 2 doen, die behringer tafel heeft namelijk 2 switchknoppen).

          Let er nogsteeds op dat je nooit weet wanneer je machientje staat op te warmen. Voordeel is dat de remote magnetisch is, hang hem gewoon op een plaats waar je hem kunt zien.

          Ik hoop dat het duidelijk is.

          PS: De aansluiting is niet IEC, maar een een of ander vierkant equivalent. Het zou ook niet best zijn als het echt een IEC zou zijn, want de pinnen hebben een nogal andere functie.

          PPS: De Behringer tafel heeft dus achterop een anologe output, daarvan zijn 2 pinnen van de switchbuttons. Het gaat dan dus nĂ­et op DMX. Wil je dat wel, dan zou je een DMX->Anoloog converter er tussen kunnen hangen, maar deze heeft meteen 72 kanalen, en dat is wel beetje heel veel. Of zelf een controller bouwen zoals je al aangeeft.
          Last edited by 4uss; 07-03-06, 00:31.

          Comment

          • MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

            #6
            De controller is al bijna af , zal binnenkort wat foto's plaatsen.
            De behringer heeft op pin 13 en 14 zijn Special 1 en 2.
            De controller krijgt schakelaartjes om aan te geven of hij wel of niet gebruik wil maken van de behringer. Met 1 druk op de knop spuit de behringer dus de zaal vol (hopen we ) de behringer is dus de master.

            Maar zoals gezegt binnen kort foto's

            Ontopic:
            De antari f-80 geeft die ECHT 220 volt?????
            Dat zal dan wel klote gevaarlijk zijn als je je afstandb. snoer openhaalt.
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

            Comment

            • Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

              #7
              Originally posted by MEEO Licht en Geluid
              Met 1 druk op de knop spuit de behringer dus de zaal vol (hopen we )
              Als dat zo is dan ben ik bang dat je toch een klein foutje hebt gemaakt
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

              Comment

              • MEEO Licht en Geluid
                • Nov 2005
                • 950

                #8
                Originally posted by Upgrading your system
                Als dat zo is dan ben ik bang dat je toch een klein foutje hebt gemaakt
                goed al goed, de rookdozen dan
                MEEO Audio Licht Rigging,
                Mark van der Werff
                Groningen

                Comment

                Working...