Grote lichten optreden dEUS

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Funkmaster
    • Dec 2004
    • 204

    Grote lichten optreden dEUS

    Gisteren naar het optreden van dEUS geweest in Vorst en de show was geweldig. Zalige set van de band, en ook het licht en geluid was zeer in orde. Ik zag kisten staan van EML dus was het grootste deel wel Varilite wat er hing...

    Nu had ik twee vraagjes:
    Er hingen PARs die van kleuren konden wisselen. Het leken me geen RGB parren, maar ik zat wat ver dus kon het niet zo goed zien. Welke lampen waren dit?

    En wat ik me het meest afvraag wat die grote blinders waren die achter de drumriser stonden. Het waren grote lampen die continu aanstonden en die 'gedimd' werden door latten die ervoor gedraaid werden. En het licht dat daar uit kwam was behoorlijk veel... Maar welke lampen zijn dit nu?

    Misschien waren er mensen die moesten werken die avond of die er waren en die wat meer weten?
    It's nice to be important, but it's important to be nice...
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

    #2
    [FONT=Verdana][FONT=Verdana]16x VL2000spot[/FONT][/FONT]
    15x VL2000 wash
    32x studiocolour
    14x atomics
    5x arena met dowser
    24x par met coloram
    84x par


    Grote lampen die je dus zag waren arena's met dowsers.
    Verder had je dus de pars met coloram als kleurenwisselaar

    Was trouwens geen EML maar een flashlight productie.

    Loopt hier wel iemand rond op het forum die er nauw mee betrokken was, dus hij zal wel reageren
    Last edited by axs; 03-03-06, 23:27.
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

    Comment

    • driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

      #3
      Ik vind het wel maar raar dat dit een flashlight productie is, en geen EML. Belgische band die in België speelt. Het zou toch meer dan logisch zijn dat ze dan ook een Belgische leverancier vinden (en daarom niet per sé EML)

      Zijn er speciale redenen voor?
      [CENTER] [/CENTER]

      Comment

      • axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

        #4
        Originally posted by driesmees
        Ik vind het wel maar raar dat dit een flashlight productie is, en geen EML. Belgische band die in België speelt. Het zou toch meer dan logisch zijn dat ze dan ook een Belgische leverancier vinden (en daarom niet per sé EML)

        Zijn er speciale redenen voor?


        Flashlight/APR zit in Houthalen en dat is nog steeds belgisch grondgebied.
        EN wat maakt het uit wie welke supplier kiest?
        Ik zit ook met firma's uit andere landen in andere landen te werken met klanten uit nog eens andere landen.
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

        Comment

        • driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

          #5
          Oeps, foutje van mij, ik dacht dat Flashlight Nederlands was (was een logisch gevolg uit de URL www.flashlight.nl die ik had)
          En je hebt inderdaad gelijk, landgrenzen zijn geen economische/industiële grenzen (had ik eigenlijk moeten weten). Het was gewoon een vraag die in me op kwam. Maar nu ik weet dat er ook een Belgische Flashlight afdeling is
          Last edited by driesmees; 04-03-06, 00:41.
          [CENTER] [/CENTER]

          Comment

          • kokkie
            • Nov 2003
            • 1166

            #6
            Onthou je dan ook gelijk dat er een Belgische Ampco is, zijn we daar ook gelijk vanaf. Maar nu zal het wel ingewikkeld worden want Flabel doet ook geluid.
            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

            Comment

            • Funkmaster
              • Dec 2004
              • 204

              #7
              Originally posted by axs
              [FONT=Verdana][FONT=Verdana]16x VL2000spot[/FONT][/FONT]
              15x VL2000 wash
              32x studiocolour
              14x atomics
              5x arena met dowser
              24x par met coloram
              84x par


              Grote lampen die je dus zag waren arena's met dowsers.
              Verder had je dus de pars met coloram als kleurenwisselaar

              Was trouwens geen EML maar een flashlight productie.

              Loopt hier wel iemand rond op het forum die er nauw mee betrokken was, dus hij zal wel reageren
              Leuk lijstje...
              Wel zag ik maar 4 van die arena's, tenzij de vijfde uitstond...
              Dat zal ook wel veel energie gevraagd hebben als die de ganse avond aanstonden...

              Ik denk dat EML dan het geluid deed... Ik zag er een stuk of twee achter FOH en een paar bij de monitormixer staan. Het front leek me Adamson te zijn met de grote 3x18" subs die EML gebruikt (dat neem ik toch aan want het waren toch behoorlijk grote kasten...)

              Maar het was echt een zeer nette show...
              Nog mensen die geweest zijn?
              It's nice to be important, but it's important to be nice...

              Comment

              • kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

                #8
                Originally posted by Funkmaster
                Leuk lijstje...
                Wel zag ik maar 4 van die arena's, tenzij de vijfde uitstond...
                Dat zal ook wel veel energie gevraagd hebben als die de ganse avond aanstonden...
                Vergelijk 4 of 5x Arena van 1800Watt eens met:

                31x700=21.700Watt
                32x575=18.400Watt

                Dan maakt die 7kW extra echt niet uit hoor.
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                Comment

                • Funkmaster
                  • Dec 2004
                  • 204

                  #9
                  mja, klopt natuurlijk... maar ik vond het beetje raar om lampen een hele voorstelling te laten branden om ze na ieder nummer een halve minuut te laten branden... Reken hierbij het feit dat vele nummers tot een vijftal minuuten of meer gerokken werden...
                  Nuja, niet mijn probleem natuurlijk
                  It's nice to be important, but it's important to be nice...

                  Comment

                  • driesmees
                    • Apr 2003
                    • 1076

                    #10
                    Goh, is toch hetzelfde bij intelligent licht, het is gewoon rendabeler voor de lamp om ze niet elke keer aan en uit te zetten (ik neem toch aan dat het hier over gasontladingslampen gaat).
                    Anders verslijten de lampen (of waren het de contactpunten ervan?) te snel.
                    Last edited by driesmees; 05-03-06, 12:03.
                    [CENTER] [/CENTER]

                    Comment

                    • Funkmaster
                      • Dec 2004
                      • 204

                      #11
                      ik had een vaag vermoeden dat het zoiets ging zijn, maar was het niet zeker...
                      bedankt voor het antwoord... Weten we nu ook weer
                      It's nice to be important, but it's important to be nice...

                      Comment

                      • roel v
                        • Mar 2006
                        • 1

                        #12
                        dEUS is normaal gezien contractueel alles EML (geluid én licht), kan zijn dat dit uitzondering was.. Toch vreemd.

                        Comment

                        • johannesV
                          • Dec 2005
                          • 38

                          #13
                          Zijn hier ergens foto's van te vinden?

                          Comment

                          • G-LiTe
                            • Apr 2004
                            • 196

                            #14
                            Beste(n),

                            Als de projectleider licht/crewchief voor deze concertreeks van dEUS in Vorst (B)/HMH (NL) spring ik even in to get the facts straight:

                            1. Technisch was dit een co-productie Flashlight/APR Belgium - EML, waar Flashlight het licht voor hun rekening nam en EML het geluid. Dit is puur een keuze geweest van het managment van dEUS.

                            2. Contractueel is er niks tussen dEUS en EML. Het is wel zo dat er in de dEUS-entourage enkele EML-oudgedienen rondlopen, wat bij sommigen misschien rara ideen doet ontstaan. Maar de Pocket Revolution tour wordt al vanaf day one gesupplied door Flashlight/APR wat licht betreft.

                            3. Het design voor deze set (HMH Amsterdam, Vorst Brussel) is gedaan door Dirk Op't Eynde van Painting With Light in samenspraak met Mike Blindeman van Flashlight/APR (deze laatste is trouwens momenteel de vaste lichtoperator van dEUS). En ja het zag er inderdaad erg goed uit, al zeg ik het zelf.
                            De set was, net als de tour op voorhand geprogrammeerd in de Wysiwyg studio van Painting With Light.

                            4. Voor de cijferfreaks:

                            - 32 x High End Studiocolor 575S
                            - 16 x Vari*Lite VL2000Spot
                            - 14 x Martin Atomic 3000
                            - 5 x Philips Arenavision Cat5 + Eclipse Dowser
                            - 24 x Thomas P64 + Wybron Coloram II
                            - 84 x Thomas P64 in matrix
                            - 8 x halve ACL set in losse pararmatuur
                            - 10 x Emiel Niethammer 2kW profiel
                            - 2 x Hog II + wing

                            Voor de DVD-shoot in Vorst:

                            extra: 15 x Vari*Lite VL2000Wash en 21 x 4-bar ETC S4 par

                            De 'grote lampen' waar de topic over gestart is, zijn inderdaad de 5 Philips Arenavisions met de Eclipse dowser. Deze armaturen zijn ontworpen als buitenarmaturen voor oa. stadionverlichting, maar hun erg hoge lichtopbrengst in een compacte behuizing maken hun ook geschikt voor iets specifiekere toepassingen. Omdat ze niet gedimd kunnen worden (het zijn immers gasontladingslampen) en omdat ze een erg lange opstartijd hebben om op sterkte en kleurtemperatuur te komen, wordt er gebruik gemaakt van een mechanische dimmer, ook wel dowser genaamd. Flashlight beschikt over speciaal aangepaste dowsers en scrollers voor deze armaturen zodat deze indoor en outdoor (jaja, in de regen) kunnen gebruikt worden.

                            Het was een erg enerverende week met een zware overnight van HMH naar Vorst. In tegenstelling tot wat mensen hier zouden verwachten was het een erg vlotte samenwerking met de geluidscrew van EML en mogen we met zen allen terugblikken op een zeer goede show, met heel veel positieve reacties. Ik denk Belgische rock-and-roll op wereldniveau, ook de muziek

                            G.
                            Last edited by G-LiTe; 07-03-06, 01:52.
                            Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

                            Comment

                            • Funkmaster
                              • Dec 2004
                              • 204

                              #15
                              bedankt voor de reply...
                              Ik zag dus toch niet scheel dat ik EML logos zag staan.
                              En het zag er zeker heel net uit.

                              Maar kan het zijn dat een van die Arenavisions stuk was? Ik kon er namelijk maar 4 zien branden. Ik meen mij te herinneren dat er in het midden een opening was dus misschien de middelste van de vijf die kuren vertoonde?

                              En volgens de pers was dit het beste optreden van deus tot nu toe...
                              En ik overweeg om de DVD trouwens te kopen...
                              It's nice to be important, but it's important to be nice...

                              Comment

                              Working...