visual dmx met dmx4all usb to dmx

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • benne_ss
    • Feb 2006
    • 13

    visual dmx met dmx4all usb to dmx

    ik heb nu al enkele weken vusual dmx op mijn pc staan en ik vind dit een goed programma (nieuwe versie) maar ik heb me een usb to dmx van dmx4all gekocht maar ik krijg mijn lichten daarmee niet aan.

    kan iemand mij helpen ?

    grtzz ben
  • VANEENBERGEN
    • Sep 2003
    • 187

    #2
    vergeet het maar. je zal toch echt wel de juiste interface moten kopen. maar zoek fff door het forum. dit wordt om de zoveel tijd weer gevraagt door mensen. ik geloof dat freestyler wel support voor jouw dingetje heeft.

    joost
    Joost van Eenbergen
    ELC lighting

    Comment

    • benne_ss
      • Feb 2006
      • 13

      #3
      weet het

      ja ik weet het, ik heb freestyler maar ik vind het zo'n iritant programma. ik zou iets moeten hebben zoals daslight waar je constant de slyders bij de hand hebt. bij freestyler moet je eerst het lichteffect aanklikken en dan kan je de waarden instellen, dit neemt nogal veel tijd in beslag en zeker als je met veel dingen werkt (wij werken meestal met 15 movingheads, wat pars in de trussen en led tubes en nog parren op de artiesten), ook zitten wij in periodes met te veel opdrachten waardoor we niets op voorhand kunnen maken:s


      grtz ben

      Comment

      • Poelmans
        • Feb 2004
        • 806

        #4
        Ge kunt ook programmakes maken e niemand zit constant de waardes van zijn fixtures te veranderen met de hand

        Trouwens, voor parren ed is het wel handig om een tafel te hebben: een PC kan crashen. showtec scenesetter is heel populair. LED of MH's kunnen hier ook op. Ik ken een firma die zelfs zijn stuk of 30 MHs op 1 of 2 adressen zet, en dan een reeks scenesetters gebruikt om ze te sturen (gisteren hun nog bezig gezien en die had daar 3 tafels staan )

        Nu die PC zal altijd beter werken omda ge alles op appart adres hebt staan, en d us meer mogelijkheden hebt

        Je zegt ook dat je dikwijls gene tijd hebt om iets te programmeren op voorhand? Die tijd zal je toch moeten maken. Hoe wil je een mooie show verzorgen zonder wat voorbereiden.

        Als je een andere professionelere PC sturing zoekt die toch vrij goedkoop is kan je eens kijken naar chamsys. die software werkt met de USB dongles van enttec.

        Comment

        • stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

          #5
          Originally posted by Poelmans
          Trouwens, voor parren ed is het wel handig om een tafel te hebben: een PC kan crashen. showtec scenesetter is heel populair. LED of MH's kunnen hier ook op. Ik ken een firma die zelfs zijn stuk of 30 MHs op 1 of 2 adressen zet, en dan een reeks scenesetters gebruikt om ze te sturen (gisteren hun nog bezig gezien en die had daar 3 tafels staan )
          Een Tafel kan ook crachen. Maar het intilligen en conventioneel licht appart houden is nooit slecht als er om één of andere reden iets misloopt bij 1 van de 2 heb je de andere nog.
          En 30 heads op 4 tafeltjes zetten lijkt me verre van ideaal. Als ze geld hebben voor 30 heads kunnen ze beter ook budget vrijmaken voor een serieuze sturing.

          En als je meer wil kunnen met je PC zal je ofwel op zoek moeten gaan naar een betere freeware als Freestyler
          Of wat geld neertellen voor iets anders.
          exit night into LIGHT

          Comment

          • benne_ss
            • Feb 2006
            • 13

            #6
            correctie we hebben 15 heads en ik bedoel dat we niet kunnen voorbereiden in het magazijn, we bereiden shows voor als we al op locatie zijn. maar soms is echt te wienig tijd! alles opzetten, pa en stuff alles moet getest worden en wij werken maar met 5 man.

            maar bestaat er geen programma waarbij je de slyders altijd bij je hebt, en dat werkt op dmx4all?

            Comment

            • Poelmans
              • Feb 2004
              • 806

              #7
              Die DMX4all werkt alleen met hier en daar wat freeware wat meestal zelfs geen 2 programmatjes tegelijk kan runnen. MEt een paar uitzonderingen natuurlijk, zoals freestyler DMX wat verschillende programmas tegelijk kan runnen.

              Wil je een beetje fatsoenlijke goedkope PC sturing: chamsys + enttec dongle. Dit is verreweg de beste sturing in het budget sub 250 €. Je kan ook eens kijken naar de goedkope tafeltjes van showtec, ed (scanmaster is populair bij kleine firmas). En voor de rest zit je plots in een budget tussen de 3000 en de 40.000 euro.

              Wat bedoel je eigenlijk met 'de slyders bij je hebben?' dat je constant de waardes van je output kanalen manueel kan aanpassen, of dat je fysieke playback faders hebt? of nog iets anders?

              BTW: met 5 man heb je genoeg hoor. Vant moment dat je licht in de lucht is stamp je je lichtnicht in zijne hoek, en doe je met 4 man verder met het geluid...

              Comment

              • benne_ss
                • Feb 2006
                • 13

                #8
                ik bedoel dus de faders.
                een programma zoals dmx creator of dashlight(waar je constant de faders vanonder ziet staan) maar dan voor een dmx4all mini-usb-interfase zou ideaal zijn, maar ik vind zo nerges iets

                Comment

                • Bastisito
                  • Sep 2004
                  • 185

                  #9
                  Vind je het heel gek? Daar gaat heel wat ontwikkeling in zitten, geen wonder dat het een hoop geld kost!
                  Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

                  Comment

                  • vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

                    #10
                    Originally posted by benne_ss
                    ...maar ik vind zo nerges iets
                    Cursus programmeren gaan volgen en zelf iets op maat maken of laten doen door iemand die kan programmeren (maar dat kost uiteraard weer wat).

                    Comment

                    • Ahmed Al Dayri
                      • Oct 2005
                      • 354

                      #11
                      Laat maar, heb het al
                      Last edited by Ahmed Al Dayri; 16-03-06, 18:22.

                      Comment

                      Working...