martin LJ hotkeys

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daantje
    • Aug 2004
    • 265

    martin LJ hotkeys

    hey iedereen

    ik heb een vraag a.s. woensdag heb ik een gala waarbij ik het licht moet doen. zoals gewoonlijk gebruik ik de LJ van martin. maar nu zit ik met een probleem. ik kan gewoon weg geen hotkeys meer aanmaken. de hotkeys die ik wil maken zijn alle kleuren.
    ~ = wit
    1 = donker blauw
    2 = licht blauw
    etc. etc.
    maar het aanmaken lukt me allemaal maar zodra ik de hotkeys gebruik activeer ik alleen de sequence terwijl ik hem indruk zodra ik hem loslaat schiet ie weer terug. ik heb het echt alles geprobeerd en ook mijn manier van programmaren heb ik er geprobeerd op aan te passen. maar he tlukt niet. terwijl ik met de fingers wel alles voor elkaar krijg.
    alvast bedankt
    groetjes daniƫl
    can you feel the light [:)]
  • maarten_dever
    • Jun 2002
    • 150

    #2
    volgens mij, kan de functie dat jij wilt ook niet.

    enige oplossing als je dat met hotkey's wil doen is (als dat mogelijk is, is al weer tijdje geleden dat ik nog met lj werkte) hotkey's instellen voor step forward en omgekeerd. en dan een sequence maken waar je verschillende kleuren hebt. en door dan verder te stappen in je sequence bekom je miss het gewenste resultaat. met fingers is het op deze manier allesinds mogelijk. maar wat jij wil, is eigelijk sequences oproepen met hotkey's, maar dat is niet mogelijk. hotkey's zijn enkel flash toetsen. wat je wel kan doen, is die toets ingedrukt houden, dan shift induwen en dan loslaten. en dan blijft die 'flash' wel aan. (als je dan weer iets van je hotkey's indrukt, staat die key weer af)

    en anders is je vraag posten op het martin forum

    Comment

    • timescape
      • Oct 2002
      • 328

      #3
      Hallee,

      wat je wil kan zeker wel. Je moet alleen zorgen dat je niet "hotlinkt" naar sequences, maar naar cues.
      Ik moet zeggen dat dit trouwens altijd de normale gang van zaken is hoor, je show opbouwen uit cues, i.p.v. sequences...

      Comment

      • maarten_dever
        • Jun 2002
        • 150

        #4
        je cue's aanspreken met lj is gewoon met F1 ... F12
        ik denk niet dat dat hetgene is wat hij wil.

        Comment

        • ralpie
          • Aug 2005
          • 10

          #5
          ik werk veel met LJ en met hotkey kab je ook als toggle instellen.

          verderkan je beter een secuence van elke kleur maken en die als een transparant ceu programmeren op bijvoorbeeld de 1e regel van de ceu.

          daarna de ceu aan een hotkey toewijzen en klaar is klara.

          als je zo op elke regel in de cue een functie toewijst ben je flexibel genoeg

          vb:

          regel 1 color
          regel
          Ralph Hopstaken

          Comment

          • ralpie
            • Aug 2005
            • 10

            #6
            ik werk veel met LJ en met hotkey kab je ook als toggle instellen.

            verderkan je beter een secuence van elke kleur maken en die als een transparant ceu programmeren op bijvoorbeeld de 1e regel van de ceu.

            daarna de ceu aan een hotkey toewijzen en klaar is klara.

            als je zo op elke regel in de transparant cue een functie toewijst ben je flexibel genoeg

            vb:

            regel 1 color
            regel 2 gobo
            regel 3 shutter
            regel 4 focus
            regel 5 movement

            suc6
            Ralph Hopstaken

            Comment

            • Dave
              • Jan 2001
              • 757

              #7
              Originally posted by maarten_dever
              je cue's aanspreken met lj is gewoon met F1 ... F12
              ik denk niet dat dat hetgene is wat hij wil.
              Dat is om de cue-slots aan en uit te zetten. Is net wat anders dan een cue oproepen.

              De fout om een hele show vanuit een secuence trachten te draaien komt overigens wel vaak voor. Op het Martin forum komt die vraag dan ook regelmatig voorbij.
              (Die mensen zijn allemaal scanmastertjes gewend of zo)
              U x I = Boem.

              Comment

              • daantje
                • Aug 2004
                • 265

                #8
                (Die mensen zijn allemaal scanmastertjes gewend of zo)
                bedoel je mij?
                verder bedankt voor de reacties
                can you feel the light [:)]

                Comment

                • Dave
                  • Jan 2001
                  • 757

                  #9
                  Originally posted by daantje
                  (Die mensen zijn allemaal scanmastertjes gewend of zo)
                  bedoel je mij?
                  verder bedankt voor de reacties
                  Nee hoor, heb geen naam genoemd. Omdat de scanmaster maar 1 chase tegelijk kan spelen en je alle attributen bij elkaar in progt, moet even de knop om als je naar een uitgebreide controller gaat. Transparant programmeren is je dan totaal onbekend. Ook bij mij toen ik met LJ begon.

                  Gewoon doorspelen, je komt vanzelf achter de mogelijkheden.
                  U x I = Boem.

                  Comment

                  • ljmartijnw
                    • Apr 2004
                    • 133

                    #10
                    naast de knop background cue zit nog iets (wie helpt?) daar zet ik altijd mijn kleuren in welke in kan activeren via een hotkey. Let op als je ze programmeert dat je geen andere informatie wegschrijft, dus let op hoe je programmeert anders schrijf je deze informatie ook mee.
                    Down Under.

                    Comment

                    • timescape
                      • Oct 2002
                      • 328

                      #11
                      Originally posted by ljmartijnw
                      naast de knop background cue zit nog iets (wie helpt?) daar zet ik altijd mijn kleuren in welke in kan activeren via een hotkey. Let op als je ze programmeert dat je geen andere informatie wegschrijft, dus let op hoe je programmeert anders schrijf je deze informatie ook mee.
                      Je bedoelt de "statics", maar ook dit is hier eigelijk weer niet voor bedoeld.
                      "normaal gesproken" maak je zoals eerder gezegd, een sequence. Daarvan (1 of meerdere) is het handig om er transparant cues van te maken, en hiernaar te hotlinken.
                      Bij je statics kun je bv maar 20 "dingen" kwijt, via transparant, is je beperking 999.

                      Comment

                      Working...