gekke storingen in mx-4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

    gekke storingen in mx-4

    Beste collega's...
    ik zit al een geruime tijd met 4 martin mx-4's waarvan er 1 altijd al iri doet.. en de andere sinds kort ook vreemde dingen begint te vertonen.

    wat doen ze:

    Wanneer ik de black-out gebruik op de freekie, gaat alles uit, behalve 1 scan, deze gaat voor de helft uit, alsof de shutter er voor de helft voorzit zeg maar...

    En tijdens een show, raken ze soms de weg even kwijt, en zitten ze wel gewoon op maat, maar niet meer op de gewenste plekken (waarop ze geprogrameerd zijn in stappen)

    Komt dit vaker voor?
    wat kan ik er aan doen ?
    (aan de freekie ligt het niet, keb al andere achter gehad.)
    Last edited by axs; 24-01-06, 09:22.
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky
  • Bastisito
    • Sep 2004
    • 185

    #2
    Bekend probleem, wij hebben ooit eens wat MX-4 bijgehuurd voor een showtje. Die dingen zijn gewoon TÉ snel. Daardoor kunnen er nog wel eens gobowielen/kleurenwielen/shutters doorschieten. Dit maakten wij ook mee, onze 6 Q-scan's gingen allemaal prima, maar op 1 van de Martin's schoot het kleurenwiel door, simpel weg omdat ze té snel zijn.
    Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

    Comment

    • masterblaster

      #3
      Originally posted by Bastisito
      Bekend probleem, wij hebben ooit eens wat MX-4 bijgehuurd voor een showtje. Die dingen zijn gewoon TÉ snel. Daardoor kunnen er nog wel eens gobowielen/kleurenwielen/shutters doorschieten. Dit maakten wij ook mee, onze 6 Q-scan's gingen allemaal prima, maar op 1 van de Martin's schoot het kleurenwiel door, simpel weg omdat ze té snel zijn.
      Serieus ?¿? heb dit probleem ook al geruime tijd en ik heb de hele tijd gedacht dat het aan mijn goedkope dmx 4 all uitsturing lag

      Comment

      • axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

        #4
        Originally posted by Bastisito
        Die dingen zijn gewoon TÉ snel. Daardoor kunnen er nog wel eens gobowielen/kleurenwielen/shutters doorschieten. Dit maakten wij ook mee, onze 6 Q-scan's gingen allemaal prima, maar op 1 van de Martin's schoot het kleurenwiel door, simpel weg omdat ze té snel zijn.
        Het is ook maar wat ze je wijsmaken natuurlijk...


        No more comment...
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

        Comment

        • masterblaster

          #5
          vind het ook al zo'n verhaal maar is wel toevalig dat het bij mijn mx-4 wel gebeurt en niet bij mijn ande
          re twee scanner

          Comment

          • test12
            • Jan 2003
            • 901

            #6
            Stappenmotor vervangen is de oplossing.

            gr. Herman
            ________________________
            Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

            Comment

            • delighted
              • Jul 2003
              • 420

              #7
              Originally posted by test12
              Stappenmotor vervangen is de oplossing.

              gr. Herman
              Zou eerst positie van sensoren enzo controleren.

              Comment

              • LJKEVIN
                • Dec 2005
                • 426

                #8
                zal ze idd eerst ff laten servicen anders...

                te snel.. ik neem aan dat martin daar wel rekening mee houd...
                stappenmotor is zeker duur geintje????

                Gr Kevin
                Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

                Comment

                • ralph hogenhout
                  • Jan 2006
                  • 9

                  #9
                  Hoi collega's

                  Misschien de oplossing??

                  Het wil nog wel eens dat de magneetjes van de wielen niet goed meer vast zitten..
                  Geen nulpunt dus en dus tijdens de show rare posties/kleuren enz..
                  Oplossing silliconenkit ( rood hittebestendig fairlight)

                  De shutter bestaat uit twee metalen plaatjes.
                  Naarmate de spot warmer wordt buigen ze soms een beetje en komen dan uiteindelijk tegen elkaar aan.
                  Oplossing voorzichtig naar buiten buigen en een tijdje aanzetten om te kijken of het probleem verholpen is.

                  Heb je de dmx lijn afgesloten met een 120 OHM weerstand?
                  Heb al heel wat rare dingen zien gebeuren zonder afsluiters!

                  Ik hoop dat je hier wat mee verder komt. Ben benieuwd...

                  greetz Ralph

                  Comment

                  • masterblaster

                    #10
                    Maar is het echt een serieus probleem?? hoe kunnen dat soort dingen nou voorkomen bij martin?
                    Schept mij nou niet veel vertrouwen is dus waarschijnlijk niet voor niks dat ik steeds meer high-end en vari*lite zie op klussen.

                    Comment

                    • kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

                      #11
                      Originally posted by masterblaster
                      Maar is het echt een serieus probleem?? hoe kunnen dat soort dingen nou voorkomen bij martin?
                      Schept mij nou niet veel vertrouwen is dus waarschijnlijk niet voor niks dat ik steeds meer high-end en vari*lite zie op klussen.
                      Dat soort dingen komen echt bij ieder merk voor, dus net zo goed bij High-End en Vari-lite. Ieder merk en ieder spotje heeft zijn eigen nukken en daar leven de techs weer van.
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                      Comment

                      • test12
                        • Jan 2003
                        • 901

                        #12
                        @LJKEVIN
                        Laat ff weten wat de oorzaak en oplossing van het probleem is als deze bekend zijn.
                        BTW stappenmotors zijn niet echt prijzig maar verschillen nogal per type en leverancier.

                        gr. Herman
                        ________________________
                        Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

                        Comment

                        Working...