showcontrol

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masterblaster

    showcontrol

    even weer een paar vragen.
    Als ik over het maken van shows met tijdcode begin bij mijn collega's, dan stuit ik continu weer op het begrip showcontrol
    Nou wil ik weten is dit EEN programma of is dit een begrip voor een programma dat door meerder leveranciers gemaakt is.

    Dan tweede vraag waar zou ik dit kunnen krijgen en wat heb ik er zelf voor nodig.

    Alvast bedankt
    MVG
    Jaap-Jochem
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

    #2
    Originally posted by masterblaster
    even weer een paar vragen.
    Als ik over het maken van shows met tijdcode begin bij mijn collega's, dan stuit ik continu weer op het begrip showcontrol
    Nou wil ik weten is dit EEN programma of is dit een begrip voor een programma dat door meerder leveranciers gemaakt is.

    Dan tweede vraag waar zou ik dit kunnen krijgen en wat heb ik er zelf voor nodig.
    Simpel uitgelegd is showcontrol een soort van automatische stagemanager.
    Wat een showcontrol systeem doet is het geven van triggersignalen (kan je zelfs cues noemen als je wil) aan diverse randapparatuur die betrokken is bij een show. Licht, geluid, pyro, video, robotica in de brede zin van het woord (pretparken).
    Meest gebruikte showcontrol systeem is het MIDI showcontrol protocol.
    Over de MIDI interface worden dan al die trigger parameters gegeven en ook de eventuele feedback van de verschillende randapparatuur.

    Showcontrol heb je in hard- en softwarematige oplossingen.
    SFX van Stage Research wordt bv veel gebruikt in TVshows, musea en pretparken. Oa David Copperfield gebruikt dit in zijn shows

    Eigenlijk kan je zelf via MIDI showcontrol al een eigen showcontrolsysteempje opzetten. Dit kan je met de meeste midi-sequencers.
    Echte showcontrolsystemen zijn eigenlijk hier volledig op toegespitst en voorzien dan in extra mogelijkheden en interfaces.
    Last edited by axs; 12-01-06, 10:12.
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

    Comment

    • masterblaster

      #3
      OK dus er is niet maar een showcontrol of een programma wat showcontrol heet en wat heel veel gebruikt word.

      DAn de vraag waar haal ik dat soort dingen vandaan want ik heb op google gezocht en op het forum maar ik zie zoveel dingen die erop lijken dat ik als noob hier de bomen door het bos niet meer zie

      i.i.d. geval al bedxankt voor de geleverder info

      Comment

      • axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

        #4
        Originally posted by masterblaster
        DAn de vraag waar haal ik dat soort dingen vandaan want ik heb op google gezocht en op het forum maar ik zie zoveel dingen die erop lijken dat ik als noob hier de bomen door het bos niet meer zie
        SFX www.stageresearch.com

        medialon http://www.ground-zero.nl/

        zijn er nog wel heel wat...

        SFX wordt dus erg veel gebruikt.
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

        Comment

        • masterblaster

          #5
          hee bedankt he

          Comment

          Working...