Schrijven met Laser

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Disco D
    • Jul 2004
    • 7

    Schrijven met Laser

    Best forum bezoeker.

    Ik ben lichtman bij een top 40 band. Over een paar maand hebben zij een fan club dag. Dus hier mogen we uitpakken. Het lijkt mij leuk om een laser te gebruiken voor de intro van deze band. Een beetje spectacel maken met veel sub en een laser door de zaal. En zo doormiddel van de laser aftellen van 10 tot 1 tot de band opkomt. Ook lijkt het mij leuk om de naam van de band te projecteren of te spellen.

    Nu de vraag is er een laser te huur die gobo's heeft in de vorm van letters en cijfers. Op deze manier kun je goedkoop en makkelijk een tekst weergeven.

    Ook zou ik een laser kunnen huren met software enz, enz. maar dit ligt boven ons budget. Ik heb dit verhaal nog niet aan mijn werkgever besproken maar ik weet dat we een beperkt budget hebben om apparatuur in te huren. Denk aan hooguit een 200 euro.

    Heeft iemand tips, adressen en prijsen voor mij

    Groeten Disco D

    spelling en typ fouten voorbehouden
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    #2
    Originally posted by Disco D
    Over een paar maand hebben zij een fan club dag. Dus hier mogen we uitpakken.
    [..]
    ik weet dat we een beperkt budget hebben om apparatuur in te huren. Denk aan hooguit een 200 euro.
    200 euro noem je uitpakken?

    To the point:
    Gobo's voor lasers bestaan niet. De enige laser die dus jouw wensen kan vervullen is idd zo'n laser met software e.d. En inderdaad: die zijn niet goedkoop.

    Ik herinner me wel een beamer in een theatervoorstelling, die zo strak projecteerde, dat het net een laser leek! Ik weet niet wat voor beamer het was, maar hij werd gebruikt in de voorstelling "I Hung My Head". Productie was van Hetveem Werkplaatsproducties Amsterdam. Projecties waren (denk ik) flash-animaties. Beeld was heel scherp, fel en ik kon niet het bekende "video-zwart" zien!

    Comment

    • Disco D
      • Jul 2004
      • 7

      #3
      Beste Jurjen Barel

      Ik zal het wat duidelijker uitleggen. Deze band huurt bij ons apparatuur en zij betalen hier een x bedrag voor. Bij sommige gelegenheden dus tijdens een fanclubdag mogen wij wat apparatuur betreft meer inzetten dan er voor betaald wordt. Dit noemen wij groot uitpakken. Als je daarnaast ook nog materiaal gaat inhuren gaat dit van je winst af. Dus er bestaat wel degelijk een verschil tussen de 200 euro en het groot uitpakken.

      Met oud en nieuw heb ik met een laser van "silverstar" de LT6 gewerkt. Het effect vond ik zeer grappig. In de handlijding gaven zij de figuren die deze laser maakt aan als gobo's, dus vandaar dat ik aan die naam kom. Dus ik vroeg mij af of er een laser bestaat die voorgeprogrammerde letters en cijfers heeft.

      Zelf ben ik bang dat ik toch een bedrijf in zal moeten huren om mijn wensen te vervullen. Zelf had ik nog niet aan een beamer gedacht, is eigenlijk nog niet z'n gek idee.

      In ieder geval bedankt voor je reactie

      Groeten Disco D

      spelling en typ fouten voorbehouden

      Comment

      • soundcheckfrits
        • Jan 2005
        • 455

        #4
        @disco d

        http://www.laserillusion.tk/ heeft d8 ik laseranimations.



        p.s do not forget your sun glass
        de groeten SCF

        Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

        Comment

        • Controller
          • Apr 2002
          • 745

          #5
          Originally posted by soundcheckfrits
          @disco d

          http://www.laserillusion.tk/ heeft d8 ik laseranimations.



          p.s do not forget your sun glass
          Die verkoopt ook gewoon laser.


          @Disco D

          Wat jij eigenlijk nodig hebt is een grafische laser, die je via software aanstuurd. Diverse laser bedrijven verhuren dit soort lasers. Maar denk dat je het niet red met 200 euro. Weet dat wel bijna zeker.

          Comment

          Working...