Freestyler met visual3D of andere visualisatie?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pascalwinters
    • Jul 2005
    • 43

    Freestyler met visual3D of andere visualisatie?

    Wie heeft het werkend om Freestyler in combinatie met een visualisatieprogramma te laten runnen?
    Zodat er de mogelijkheid is om 'offline' shows te kunnen programmeren.

    Bijvoorbeeld met een programma zoals visual3d.
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

    #2
    visual 3D zal niet lukken, tenzij je de interface van visual 3D koopt en je je freestyler interface aan elkaar koppelt. (zie 1 toppic hieronder).
    exit night into LIGHT

    Comment

    • pascalwinters
      • Jul 2005
      • 43

      #3
      Originally posted by stekelvarke
      visual 3D zal niet lukken, tenzij je de interface van visual 3D koopt en je je freestyler interface aan elkaar koppelt. (zie 1 toppic hieronder).
      Het moet ook via een art-net protocol kunnen werken. Dat is een soort netwerkprotocol om DMX over te versturen.

      Comment

      • stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

        #4
        Ik weet wat art-net is, maar volgens mij wil je niet voor een freeware licht progje met een interface die nog geen 100 euro kost een DMX-in interface te kopen van 450 euro.
        exit night into LIGHT

        Comment

        • pascalwinters
          • Jul 2005
          • 43

          #5
          Originally posted by stekelvarke
          Ik weet wat art-net is, maar volgens mij wil je niet voor een freeware licht progje met een interface die nog geen 100 euro kost een DMX-in interface te kopen van 450 euro.
          Dat is ook niet nodig (als het goed is). Je kunt via het netwerk naar een andere pc sturen of via een loopback adaper naar dezelfde pc sturen en dan daarop ook de visualisatie doen zonder dat je een interface nodig bent.

          Comment

          • stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

            #6
            Maar dan enkel met adaptors van Visual DMX? (zijn die er wel?)
            Als dit met elke adaptor werkt is het natuurlijk geen probleem, maar dan heeft visual DMX wel een "domme" zet gedaan.
            exit night into LIGHT

            Comment

            • lucken
              • Sep 2002
              • 342

              #7
              Als alternatief kan u de demo versie van Capture gebruiken. Capture kan gelinkt worden met om het even welke sturing die Artnet uitstuurt.
              De demo versie werkt +:-20 minuten en sluit dan zijn eigen af !

              Groeten,

              Luc

              Comment

              • pascalwinters
                • Jul 2005
                • 43

                #8
                Originally posted by stekelvarke
                Maar dan enkel met adaptors van Visual DMX? (zijn die er wel?)
                Als dit met elke adaptor werkt is het natuurlijk geen probleem, maar dan heeft visual DMX wel een "domme" zet gedaan.
                Als het goed is moet het via een loopback netwerkadapter werken van windows en dan via artnet protocol. Maar ik krijg het niet aan de praat.

                Comment

                • DeAl
                  • Dec 2003
                  • 114

                  #9
                  Nog even geduld. Ik weet dat de ontwikkelaar van FS bezig is met een koppeling naar de offline visualiser van Martin LJ. Heb een FS beta versie getest, waarbij dus ook LJ en de offline visualiser samen moeten draaien. Mijn Pentium 4 notebook had het er flink lastig mee, al is dit voornamelijk aan het gebrek aan RAM te wijten (256 MB)

                  Dus wachten op de nieuwe FS versie...
                  The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

                  Comment

                  • Spekkie
                    • Dec 2005
                    • 41

                    #10
                    is anders heel simpel, hang je pc'tje op een klein switchke, geef je netwerkadapter een ip van bv: 2.0.0.1 of 10.0.0.2
                    stel freestyler in op art-net (universe 0 tot 8 maakt niet uit)
                    Neem dan bv WYSIWYG of Capture en daarin kan je gewoon artnet uitlezen, werkt wel hoor, en hoeft niet te wachten op nieuwe FS
                    Beter een halve signature...

                    Comment

                    • stekelvarke
                      • Dec 2004
                      • 1062

                      #11
                      Maar WYG of Capture kopen voor freeware software? Ok een demo gaat maar daar mis je soms wel enkele functies (opslaan enzo) en met at pech staat er een tijdslimiet op.
                      exit night into LIGHT

                      Comment

                      • Spekkie
                        • Dec 2005
                        • 41

                        #12
                        Bij capture kan je alleen niet opslaan, nu moet je het zo bekijken, je kan ofwel 900€ neertellen voor capture, of gewoon zorgen dat je pc niet uitvalt die avond :-) tis maar hoe je het bekijkt
                        Beter een halve signature...

                        Comment

                        • stekelvarke
                          • Dec 2004
                          • 1062

                          #13
                          Valt Capture na een tijd niet uit? De demo die ik had deed dit toch (is al wel een tijdje geleden maartoch)
                          exit night into LIGHT

                          Comment

                          • lucken
                            • Sep 2002
                            • 342

                            #14
                            De demo versie van Capture stopt na ongeveer 20 minuten. Dan dien je Capture opnieuw op te starten.

                            Groeten,

                            Luc

                            Comment

                            • Spekkie
                              • Dec 2005
                              • 41

                              #15
                              No problem with that, ik heb wel de demoversie die verdeeld wordt door AVL (audio visual lighting) (www.avl.be).

                              Greetz,

                              Laurens
                              Beter een halve signature...

                              Comment

                              Working...