Vraag Dimmer Pack

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ikke1234
    • Aug 2005
    • 125

    Vraag Dimmer Pack

    HALLO,
    ik heb hier een DX 404 ( lite puter) staan he , nu kan je ze instellen zowel als dimmer of als switch maar als ze je op switch zet dan wordt het raar...ale in het geval dat je er een strobo op aansluit althans: dan begint die strobo gewoon te flitsen , welliswaar niet zo fel en snel als normaal ..; hoe komt dat ? kan ik op dat kanaal dan gewoon een relais schakelen ( en dan strobo op relais met aparte power... kbedoel geen power van de dimmer gebruiken om dan de strobo te sturen ) of zou dat ook raar doen ? krijg ik dan geen problemen naar de audio kant toe ( "pop" als het relais schakelt )? goed om weten is dat ik de preheat op NUL heb gezet , en als je de dimmerpack uitzet dat de strobo nog steeds flitst (tenzij je de stekker eruit haalt [DUH] ).


    alvast bedankt
    groeten

    teetaert niek
    IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
    KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

    #2
    Ieder kanaal is afgezekerd op 5 ampere.
    Ik denk dat jou strobo wel iets meer lust (of je moet hem op 10% vermogen zetten ofzo)

    Comment

    • test12
      • Jan 2003
      • 901

      #3
      Al heb je de preheat op nul bij de meeste dimmers zal altijd een klein stroompje blijven stromen door de filters en deze verzameld zich gewoon in de condensator van je strobo en als de spanning te hoog is zal deze een flits geven om te ontladen, net als wanneer je de voeding van je strobe weghaalt deze nog éénmaal na flitst om z'n lading te verminderen.
      Wat een simpele oplossing kan zijn is een geringe belasting bij op de dimmer, een trafo b.v. die geeft tenminste geen licht.

      gr. Herman
      ________________________
      Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

      Comment

      • ikke1234
        • Aug 2005
        • 125

        #4
        Originally posted by Ahmed Al Dayri
        Ieder kanaal is afgezekerd op 5 ampere.
        Ik denk dat jou strobo wel iets meer lust (of je moet hem op 10% vermogen zetten ofzo)
        zo zie ik dus dat jullie echt wel grote dingen gewoon zijn ...
        ik ben maar een kleine hobby-lichtman en mijn strobo ... tjah ...dat is ook een klein mormel het is zoiets in dat genre : http://www.verkoop.licht-geluid.nl/s...t-hl40206.html
        dus dat slikt niet zoveel... maar zou het dan mogelijk zijn om met een relais te werken ? of zou deze te vroeg aantrekken ?
        IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
        KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

        Comment

        • Nielsken
          • Oct 2005
          • 76

          #5
          Strobo op dimmer pack?
          Leg eens uit, dat heb ik nog nooit gezien

          Comment

          • ikke1234
            • Aug 2005
            • 125

            #6
            Originally posted by Nielsken
            Strobo op dimmer pack?
            Leg eens uit, dat heb ik nog nooit gezien
            wel het systeem is simpel : je kan de dimpack van lite puter ( de dx 404 althans) kan je instellen op de functie DIM of SWITCH
            als je hem dan op switch zet kan je dan een NIET DMX gestuurde strobo gewoon aan/uit schakelen, dat dacht ik toch. maar blijkt dat er "kleine stroomjes" door de dimmers gaan waardoor de strobo toch flikkert en dat wil ik voorkomen : zodat ik met mijn flash toetsen op mijn paneel mijn strobo kan aan / uit schakelen ...
            IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
            KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

            Comment

            • Nielsken
              • Oct 2005
              • 76

              #7
              Ok, dus je hebt eigenlijk een mogelijkheid om met die switch vaste stroom te steken op die strobo?
              Ik werk alleen met strobo's die dmx gestuurd zijn...
              Bedankt voor reactie

              Comment

              • ikke1234
                • Aug 2005
                • 125

                #8
                neenee, jij bedankt voor de reactie ! ik zal het eens proberen met een relais , maar ik vrees dat ik dan problemen krijg inzake geluid(bijvoorbeeld "pop" bij schakelen) en van die vaste stroom : dat denk ik ja , de dimpack ( of in die instelling switchpack) schakelt op 100% aan als de fader van mijn paneel >50%.moor hij schakelt niet volledig tot 0% als mijn fader van mijn paneel 0 is... en dat is een beetje het probleem ...
                Last edited by ikke1234; 02-01-06, 16:22.
                IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
                KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

                Comment

                • ljmartijnw
                  • Apr 2004
                  • 133

                  #9
                  je zult het probleem houden wat test12 al aangaf. je houdt altijd iets een lekspanning over. Je zou wel een goed relais erachter kunnen zetten, maar denk niet dat nou zo handig is, want je creeert zo een extra vorm van aansturing omdat je ook het relais moet inschakelen.
                  ik denk dat het wel kan met een relais, maar zo'n goed geleerd elektroman ben ik ook niet, duzz..
                  Down Under.

                  Comment

                  • test12
                    • Jan 2003
                    • 901

                    #10
                    De strobo op je dimmer met een klein lampje, 5W, er bij op zal al voldoende zijn om het te laten functioneren. Nadeel een lampje geeft licht. Maar wel eenvoudig te proberen, verdeelblokje achter de dimmer en de strobo met lampje in het verdeelblokje.

                    gr. Herman
                    ________________________
                    Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

                    Comment

                    • ikke1234
                      • Aug 2005
                      • 125

                      #11
                      Originally posted by test12
                      De strobo op je dimmer met een klein lampje, 5W, er bij op zal al voldoende zijn om het te laten functioneren. Nadeel een lampje geeft licht. Maar wel eenvoudig te proberen, verdeelblokje achter de dimmer en de strobo met lampje in het verdeelblokje.

                      gr. Herman
                      DAT GA IK EERST PROBEREN thx !
                      IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
                      KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

                      Comment

                      • ikke1234
                        • Aug 2005
                        • 125

                        #12
                        ik heb een lamp aangesloten van 35 W omdat ik niets kleiners staan had. en dan heb ik geen poblemen meer. voor een rainbowlight zal de lekstroom geen kwaad kunnen denk ik ... Herman, en IEDEREEN trouwens bedankt voor de hulp !!!!!
                        IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
                        KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

                        Comment

                        • test12
                          • Jan 2003
                          • 901

                          #13
                          Als je een spoel, een trafo of een netvoedingsadapter gebruikt zal het zeer waarschijnlijk ook al goed werken en deze geven geen licht, gewoon ff experimenteren.

                          gr. Herman
                          ________________________
                          Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

                          Comment

                          • masterblaster

                            #14
                            ik heb hier werkelijk nog nooit van gehoord en juist ik met een showtec dimmertje zou daar juist last van moeten hebben of gebeurt dit alleen bij grote dimmers.

                            Trouwens idee wat ze op school geflikt hadden bij me was de dimmer op voorgloeien van de lampen zetten je zag het niet maar toch kwam er stroom uit is dit bij jou niet het probleem dat hij gewoon een hele kleine spanning geeft?

                            Comment

                            • ikke1234
                              • Aug 2005
                              • 125

                              #15
                              Originally posted by masterblaster
                              ik heb hier werkelijk nog nooit van gehoord en juist ik met een showtec dimmertje zou daar juist last van moeten hebben of gebeurt dit alleen bij grote dimmers.

                              Trouwens idee wat ze op school geflikt hadden bij me was de dimmer op voorgloeien van de lampen zetten je zag het niet maar toch kwam er stroom uit is dit bij jou niet het probleem dat hij gewoon een hele kleine spanning geeft?
                              ik begrijp het ook niet maar het is voorlopig opgelost ik zal misschien nog een weerstand in de strobo zelf solderen parralel op de netvoeding maar ik dacht wel dat het dat was...
                              IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
                              KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

                              Comment

                              Working...