movingheads op zijn kant

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masterblaster

    movingheads op zijn kant

    Kan het kwaad als je een moving head horizontaal ophangt owtewel aan een verticale buis bevestigd.

    Er werkt namelijk wel een extra kracht op de as van de head.

    En heb met een schuurmachine al een keer kapot gemaakt door alleen verticaal te schuren (de muur dus).
    Dit kon en mocht absoluut niet en daar waren de schuurmachines absoluut niet voor bedoeld, Aldus BOSCH.

    dus kan je met een head hetzelfde probleem krijgen of zijn die er op gebouwd dat ze ook scheef kunnen hangen.
  • Den dinge
    • Sep 2005
    • 15

    #2
    Kweet niet of het bij alle moving heads is maar da zet een kracht op het plaatje (naam kwijt van da plaatje) waar uw as inzit (in den base).
    Daardoor gaat dit vervormen en krijgt ge een beetje gepiep en bij heel tragen bewegingen ook shokken in uw beweging.
    Maar da gebeurt pas als je ze heel veel verticaal hangt en voor lange tijden.

    Groetjes

    Comment

    • driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

      #3
      Dit wordt vaak vermeld in de manual van de apparaten, maar ik kan je vertellen dat er meestal staat dat je de moving head in alle richtingen mag gebruiken...

      Wat héél misschien kan gebeuren is dat je lagers wat sneller verslijten aan 1 kant (zoals bij masterblasters schuurmachine) maar de meeste MH's zijn ervoor ontworpen om in alle richtingen te gebruiken...

      MOest het echt een probleem zijn met die lagers, je kan gewoon maken dat de onderzijde van de moving head op elk klusje een andere zijde is, zodat alles toch ongeveer gelijk verslijt :P
      [CENTER] [/CENTER]

      Comment

      • test12
        • Jan 2003
        • 901

        #4
        Originally posted by driesmees
        Dit wordt vaak vermeld in de manual van de apparaten, maar ik kan je vertellen dat er meestal staat dat je de moving head in alle richtingen mag gebruiken...:P
        Eén van de uitzonderingen zijn fixtures met een MSR 1200 SA lamp erin, zoals de Studio Due Stratos Live Pro. Deze mogen alleen vert. staand of hangend.
        De reden hiervoor is niet de lagering maar de lamp, de MSR 1200 SA. De fabrikant van de lamp geeft aan dat nooit de voet van de lamp aan de bovenzijde mag zitten. M.a.w. De lamp mag vertikaal met de voet onder tot horizontaal met de voet aan de zijkant, dit in verband met warmte geleiding naar de voet. Studio Due heeft hier de lamp dan ook horizontaal in de fixture geplaatst. Als de fixture vert. staat kan de head alle bewegingen maken maar de lamp blijft dan horizontaal.

        gr. Herman
        Last edited by test12; 01-01-06, 11:20.
        ________________________
        Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

        Comment

        • Gerrit Hurkens
          • Dec 2000
          • 252

          #5
          Tsja, fabrikanten zijn meestal terughoudend met het toelaten van zaken, maar als de meeste aangeven dat het gewoon kan, is daar op zich geen probleem mee................
          \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

          Comment

          • Den dinge
            • Sep 2005
            • 15

            #6
            Originally posted by test12
            Eén van de uitzonderingen zijn fixtures met een MSR 1200 SA lamp erin
            gr. Herman
            Mag de Cyberlight Turbo dan niet ondersteboven worden opgehangen ? Dat is toch een 1200 sa dacht ik he of vergis ik me hierin?

            Comment

            • test12
              • Jan 2003
              • 901

              #7
              Originally posted by Den dinge
              Mag de Cyberlight Turbo dan niet ondersteboven worden opgehangen ? Dat is toch een 1200 sa dacht ik he of vergis ik me hierin?
              Als de lamp horizontaal gemonteerd is zit de voet naast de lamp en dat blijft zo als hij ondersteboven gehangen wordt.

              gr. Herman
              ________________________
              Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

              Comment

              Working...