CO2 machines

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Redwood
    • Nov 2003
    • 41

    CO2 machines

    We zitten er over te twijfelen, om i.p.v. de vloeistof verslindende 1200w antari, weg te doen, en een heuze co2 fogger/hazer aan te schaffen.

    Maar nu het volgende, ik ken eigenlijk alleen de MDG Fog machines.

    Enige wat nu nog tegenstaat is de prijs, geloof dat de 3000 ronde 2000 kost, zijn er inmiddels al goeie alternatieven, misschien iets minder krachtig (de 3000 is eigenlijk al te heftig)

    Als er niets anders is gaan we toch voor een mdg, maar gewoon uit nieuwsgierigheid, misschien zijn er wel kleinere beter betaalbare oplossingen, die voor ons meer dan volstaat!

    Vaste lokatie, dansvloer voor 250 man.

    Thnx
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

    #2
    Maar je wil dus minder vloeistof gebruiken en meer uitgeven aan gas? Dat gaat op de begroting ongeveer gelijk uitkomen, behalve de hoge aanschafprijs van de MDG.

    Als rook niet als effect gebruikt wordt, wat met een MDG ook niet gebeurt, het is gewoon hele mooie gelijkmatige rook, dan zou ik kiezen voor een DF50, Cirro cracker of een Swefog. Tenzij het brommen een probleem is, deze crackers hebben namelijk een compressortje ingebouwd voor de luchtdruk dus ze brommen een beetje waar de MDG op de druk uit de CO2 fles werkt. Vloeistof gebruik is echt heel laag en met 2 Swefogs had ik voldoende voor 16.000 man in een arena.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

    Comment

    • R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

      #3
      eeeeuhhhhh....misschien de JEM 24/7 iets voor je? veel haze, goede fan en alle luxe qua instellen die je je wenst..ook qua verbruik best zuinig.
      Heb gewerkt met de DF 50 en deze heeft mooiere haze, absoluut, maar daar betaal je dan ook voor. Voor klussen tot 1500 man is voor mij de JEM dan ook favoriet. ook leuk is de le maitre STAR neutron (ofzo) maar die heeft een lastige cooldown-cyclus. met als gevolg schade bij losse verhuur.

      Comment

      • Redwood
        • Nov 2003
        • 41

        #4
        Co2 krijgen we hier voor inkoopsprijs, een grote fles kost dan 8 euro
        dus daar word sowieso lekker op bespaart

        Blazen nu per avond 2 tanks a 9 euro rookvloeistof erdoor.
        Plus dat alles erg vettig word, en we net iets te regelmatig alles schoon moeten maken.
        1 keer per 2 a 3 maand gaat nog, maar elke paar weken fans schoonblazen omdat er veel troep aanhangt, kost ook behoorlijk veel tijd, en tijd is geld!


        Maar daar gaat dus niet om de kosten ofzo... heb ik ook niet gezegd.
        Vroeg alleen of er een goedkopere net zo effectieve oplossing was als de MDG 3000.
        En als die er niet is, kopen we alsnog de mdg, moeten eerst de markt wat verkennen.
        ZO'n co2 is super gaaf, mooie witte rook, minder vieze uitstoot, en co2 is in verhouding stukken goedkoper als rookvloeistof, nu weet ik niet wat de vloeistof van de mdg kost!



        Maar kokkie.... de mdgfox MAX 3000 is GEEEEEN hazer, maar echt een fogger.
        De apmosphere series zijn de hazers



        Comment

        • Victor
          • Aug 2000
          • 54

          #5
          Wij hebben een MDG Max3000 die inderdaad werkt met een combinatie van CO2 en vloeistof. De 3000 kost € 3.000 ex BTW. 4 liter vloeistof kost € 64 ex BTW. Importeur is Rolight in Enschede (053 - 432 06 44 e-mail info@rolight.nl).

          Vloeistof verbruikt het ding bijna helemaal niet, CO2 hangt af van de druk die je gebruikt: veel druk=veel output en ver weg, weinig druk=weinig output en niet ver weg. Bovendien blaast de machine zich na ieder gebruik automatisch schoon met wat CO2 (Het APS-systeem).

          In principe is de Max3000 een hazer en geen rookmachine. Weliswaar komt er zichtbare rook uit het apparaat, maar die verspreidt zich in no-time tot een bijna onzichtbare nevel in de ruimte. Daarna hoef je het effect alleen bij te houden door de machine in de laagste stand te zetten.

          Draai je de gaskraan (nou ja, CO2 drukregelaar) helemaal open dan komt hij wel in de buurt van een rookmachine en heeft hij een behoorlijke capaciteit, waardoor de output zichtbaar blijft hangen.
          Groeten,
          Victor Noordland

          Comment

          Working...