Martin Mania scx 600

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jo1983
    • Dec 2005
    • 5

    Martin Mania scx 600

    Ik heb 2 martin scx 600 scanners gekocht. Deze hebben zeer mooie gobo's nu ben ik opzoek naar een dmx sturing om deze te bedienen.
    Kunnen jullie mij enkele tips geven over welke sturing ik het best zou halen?
  • djbirdie
    • Oct 2002
    • 509

    #2
    wat is je budget? wil je er naast die 2 scans nog meer mee aansturen?
    grtz, Niels

    Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

    Comment

    • Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

      #3
      ik zou gewoon de Martin controller erbij nemen Heb je zowieso een mooie set !

      Waarom een MEUK controller kopen bij een PROscannertje ??

      Dit komt niet echt ten goede van de scan !

      Freekie kun je krijgen voor 399,00

      Voor de liefhebber van de SCX600 scan die kun je voor 412,56 krijgen !!

      je bent iets duurder uit maar je hebt ook iets meer controller in je handen.

      Comment

      • stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

        #4
        Zo een ongeloofelijke scan is de SCX600 nu ook weer niet, ok er staat Martin op en de optiek is supper (van hore zeggen).
        Maar je hebt de gewone basisfuncties die je bv ook bij een Aztec DJ robo hebt. Maar 1 ding is meestal wel waar hoe meer geld je in een sturing steekt des te meer kan je uit je show halen.
        exit night into LIGHT

        Comment

        • Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

          #5
          Aztek blijft onder de service van Martin hoor !

          Bij Martin zit er gewoon MEER achter de schermen kwa software en programmatie !

          heb nu de scx500 - de scx600 en de EFX500 hier staan en voor een prijs dat geen ander honkie tonkie merk kan evenaren !

          zelfs Aztek niet ( waar zijn die service stations ?? )

          Aztek zou best goed kunnen zijn hoor maar Martin is er al een aantal jaartjes en wordt het meest gebruikt bij de grotere verhuur bedrijven dus is het makkelijk bij te huren !

          Als Martin zo slecht zou zijn dan alle andere nieuwe merken die steeds meer komen is voor mij een lachertje hoor.

          Als het niet zo super zal zijn zou het ook niet al zolang ze bestaan de setter zijn van de meeste verhuurbedrijven theaters en discotheken !

          Comment

          • stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

            #6
            Ik heb helemaal niet gezegt dat Martin slecht is(ik heb zelfs het enorme pluspunt van de optiek aangehaalt). Maar een sturing voor een scan, daar kijk ik niet naar welke service de scan heeft maar wel naar wat da scan "kan". en in dit geval is dit net evenveel als een Aztec. Dus wat de functies betreft is hij dus niet beter of slachter als een Aztec. En op dat vlak blijft hij gewoon een "standaard" scan.
            exit night into LIGHT

            Comment

            • Baszza91
              • Oct 2005
              • 476

              #7
              Hallo,

              Ik zit ook met zoiets. Om nouw een nieuw topic aan te maken als ik hier tussendoor kan. Het zal mijn en de OP waarschijnlijk wel helpen. Het geld is al voor de 500 scan maar ik heb nog goede controller gevonden. Het is de bedoeling dat ik daar 2 a 4 scan (de 500) mee ga aansturen. Eventueel nog parren (8). Een aantal eisen wat de tafel moet kunnen.

              Live kunnen overwrite als scene draait
              min. 8 faders eventueel zo'n joystick is niet een vereiste
              en macro's

              Het liefst natuurlijk een martin tafel maar die zijn wel duur in welke prijsklasse moet ik kijken voor zoiets. Budget is rond de 200 euro. Word binnen nu en 2 dagen meer. Kaartjes rondbrengen van mijn krantenwijk. Vandaag ruim 60 euro binnengehaald!

              Greetzz en cheerss
              I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

              Comment

              • stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

                #8
                voor 200euro zal de scanmaster waarschijnlijk de enige tafel zijn, voor wat meer heb je een lightdesk.
                en voor rond de 400 dus de freekie
                exit night into LIGHT

                Comment

                • Baszza91
                  • Oct 2005
                  • 476

                  #9
                  Hallo,

                  Ik heb of had de scanmaster 2 mk II op het oog. En anders de lichtdesk pro 136. De freekie lijkt me echt te gek voor worden. Hoe duur zei u dat ie was. 400 euro hier in de shop staat ie voor 582. Hij heeft wel alles wat ik vraag. Het is mss de moeite waard om ff door te sparen. Zijn er trouwens nadelen aan de freekie?

                  Greetzz en cheerss
                  Ps: waar vind je de freekie voor 400?
                  I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

                  Comment

                  • jah
                    • May 2005
                    • 27

                    #10
                    citaat:Geplaatst door Jo1983

                    Ik heb 2 martin scx 600 scanners gekocht. Deze hebben zeer mooie gobo's
                    wil jij binnen kort hiervan een keer foto's/filmpje maken voor ons want ik ben er wel heel benieuwd na.
                    zep

                    Comment

                    • Banned
                      Banned
                      • Dec 2003
                      • 951

                      #11
                      De SCX500 scan is te krijgen voor 226,80 !

                      Goed snuffelen op internet en je zult hem vinden !

                      ( ik heb geen aandelen hoor ) wil jullie alleen een beetje financieel helpen !

                      Ben vroeger genoeg opgelicht door bedrijven met hun prijzen !

                      Comment

                      • stekelvarke
                        • Dec 2004
                        • 1062

                        #12
                        De Freekie vind je ook voor rond de 400 euro, gewoon goed zoeken.
                        exit night into LIGHT

                        Comment

                        • Baszza91
                          • Oct 2005
                          • 476

                          #13
                          citaat:Geplaatst door mephisto

                          De SCX500 scan is te krijgen voor 226,80 !

                          Goed snuffelen op internet en je zult hem vinden !

                          ( ik heb geen aandelen hoor ) wil jullie alleen een beetje financieel helpen !

                          Ben vroeger genoeg opgelicht door bedrijven met hun prijzen !
                          Hallo,

                          Ja, daar ben ik van op de hoogte. Ik kom nog wel mss een keertje langs.

                          Greetzz en cheersss
                          I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

                          Comment

                          • Baszza91
                            • Oct 2005
                            • 476

                            #14
                            Hallo,

                            Ik kan momenteel voor 270 euro een tafel kopen. Kan nog meer worden ben nog niet klaar met geld ophalen. Ik heb gezocht maar is een van de volgende tafels iets?

                            GLP Scan Operator 12 PT
                            GLP Scan Operator Pro
                            Beide tafels zijn van GLP. Is GLP een goed merk. De prijzen zijn wel goed. Ook de functies zijn best wel oke. En hoevel steps kan ik per scene progge? Ik heb dat namelijk niet kunnen vinden.

                            Graag jullie menigen.

                            Greetzz en cheerss

                            Prettige kerstdagen en gelukkig nieuwjaar.
                            I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

                            Comment

                            • stekelvarke
                              • Dec 2004
                              • 1062

                              #15
                              De GLP scan operators zijn te vergelijken met de Showtec scanmaster. Dit is een product wat ergens in grote hoeveelheden gemaakt wordt en verkocht wordt(al da niet met kleine aanpassingen) aan GLP,showtecnjbsystems,velleman,...
                              En een scene =1 stap
                              exit night into LIGHT

                              Comment

                              Working...