Oude Martin meuk

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

    Oude Martin meuk

    Ik ben sinds kort de trotse bezitter van wat oude Martin meuk, welgeteld 8 Martin Roboscan 1004, 1 Martin Controller 2308 en een Martin 3032 ISA kaart. Scans werken allemaal nog prima al ga ik ze wel even een beetje repareren (boutje hier, likje verf daar, etc.). 2308 Controller werkt ook nog prima, en deze kan de scans prima aansturen. Moet er alleen nog wat shows in programmeren maar dat komt nog wel een keer.

    Mijn vraag gaat eigenlijk meer over de 3032 pc kaart. Ik weet dat deze de scans ook aan kan sturen, en de kabel die daarbij hoort heb ik er ook bij. Maar wat heb ik ervoor nodig? Draait de kaart onder XP, of beter gezegd, draait hij uberhaupt onder windows? Of wordt het de oude 486 van zolder halen en weer met ms-dos draaien? En welke software kan deze kaart aansturen? Dus werkt Martin Lightjockey samen met deze kaart? En is Martin Lightjockey nog te downloaden? Kan het namelijk niet meer terugvinden op de Martin site.

    Aardig wat vragen, maar ik wil graag de scans besturen via de pc mits mogelijk.

    Ohja nog 1 vraag over de 2308 controller, hier zit ook xlr male plug op. Kan ik hier de kabel vanaf de 3032 controller in prikken, zodat de scans signaal krijgen van de 3032, maar ik in kan grijpen met de 2308?

    Zoekfunctie bracht mij niet zo heel veel info, voornamelijk verkoop en klussen waar deze kaart in gebruikt werd.
  • tijn
    • Oct 2003
    • 184

    #2
    Kijk eens op www.martin.com/service en selecteer vervolgens bij controllers de 3032. Daar kun je alles vinden over de 3032. Software, handleiding, tips voor installatie onder windows 95/98 etc.

    Groeten,

    Tijn

    Comment

    • Mark-LED
      • May 2004
      • 822

      #3
      Software gedownload, handleidingen gedownload (had ik al gedaan voor ik dit topic opende) maar echt wijzer wordt ik er niet van.

      Net ff wat op de Martin fora zitten snuffelen, LJ werkt niet met de 3032 blijkt. De 3032 werkt wel onder Windows, maar dan de oudere versies (95/98).

      Laat ik het even simpel vragen, is de 3032 het nog waard om gebruikt te worden, en dan met name de software van de 3032?

      Comment

      • R. den Ridder
        • Sep 2000
        • 1500

        #4
        de 3032 is leuk als je hem kunt gebruiken om cues mee aan te sturen vanaf je gewone lichttafel, maar verder..als je een direct acces controller van martin kunt vinden wel grappig, maar verder nou niet echt de moeite waard

        Comment

        • Mark-LED
          • May 2004
          • 822

          #5
          Gewoon de 2308 controller gebruiken dus en de 3032 mooi op de plank laten liggen? Niet echt de moeite van het gebruiken meer waard?

          Comment

          • Glektric
            • Jul 2005
            • 5

            #6
            Als ik jouw was zou ik de 3032 zeker niet op de plank laten liggen.
            De 3032 is de verloper van de huidige Martin Lightjokey, wat betekend dat hun "Cues" (pages voor niet martin gebruikers)bestaan uit verschillende "Sequences" (cuelists voor niet martin gebruikers)wat dus als gevolg heeft dat je minder dient te programmeren en je meer mogelijkheden hebt om tijdens een show in te grijpen dmv een nieuwe sequence in je cuelist te laden, hetgeen dus niet gaat met je 2308. Hier dien je je bewegingen,kleuren,... in één en dezelfde cue te programeren. Ook was ik geen voorstander van de folie knoppen en de joystick op de 2308 maar dit is wat je persoonlijk het leukst werken vindt. Een andere voordeel dat de 3032 heeft op de 2308, is dat je gewoon al je Sequances en Cues een naam kunt geven.
            Er bestaat trouwens een truckje om de sequence-trigsnelheid van je 3032 te veranderen van maximaal 0.15 trigs per seconde naar 0.05 trigs per seconde. Wat toch wel zeer handig is bij shutter- of andere chases.

            Ik zelf was een zeer tevreden 3032 gebruiker en ja ik heb ook nog een 2308 die ik sinds dat ik over men 3032 beschikte niet meer gebruikt heb. Nu liggen ze hier wel samen stof te vangen, want ik werk momenteel met de nieuwere Lightjokey en Flying Pig's

            Maar insee komt alles neer, op de te gebruiken toepassing: is het voor losse verhuur of plaatsen waar er operators zullen zijn die de sturing niet kennen is het handiger de 2308 te gebruiken: indien deze geprogrameerd is, is deze zeer eevoudig te bedienen, ook kan je zijn geheugen beschermen dmv een jumper intern te verzetten. Is het echter voor een vaste installatie waar een operator werkt die de sturing kent, zou ik de 3032 gebruiken.

            Comment

            • Mark-LED
              • May 2004
              • 822

              #7
              Ze worden voornamelijk door mijzelf gebruikt, en de anderen die er gebruik van gaan maken leren de sturing dus maar kennen, easy as that.

              Ik zal eens kijken of ik nog een 486 op zolder heb liggen die geschikt is, in m'n vakantie maar eens serieus naar kijken dan. Op de plank leggen kan altijd nog.

              Maar dan nog 1 vraag, de xlr-ingang op de 2308, waar is die voor? Kan ik daar het signaal van de 3032 naartoe sturen, zodat ik de 3032 continu gebruik en de 2308 voor handmatig ingrijpen?

              Comment

              • MSSS
                • Jul 2003
                • 365

                #8
                Wellicht een audio input?
                oleole ik heb EV :)

                Comment

                • Mark-LED
                  • May 2004
                  • 822

                  #9
                  Nope, zit een jack input op voor het geluid.

                  Comment

                  • Mark-LED
                    • May 2004
                    • 822

                    #10
                    Net de 2308 even gauw in m'n handen gehad (heb hem niet thuis liggen), en er staat op de achterkant "dmx-out | dmx-in".

                    Maar, de 2308 stuurt toch Martin-protocol uit? Waarom staat er dan dmx op?

                    En wat ik dan helemaal raar vind, als er een dmx-in op zit, kan ik deze 2308 dan gebruiken als converter van dmx-protocol naar martin-protocol, waardoor ik de roboscans dus op een scanmaster aan kan sturen?

                    Of verstaat de dmx-in op de 2308 ook alleen maar Martin-protocol en zou de 3032 dus op de dmx-in gebruikt kunnen worden, zodat de 3032 als controller gebruikt wordt, en de 2308 voor handmatig ingrijpen?

                    Hebben er mensen in het verleden hiermee geexperimenteerd?

                    Comment

                    • spoekey
                      • Jan 2006
                      • 7

                      #11
                      Ik ben afgelopen zomer zelf met de 3032 controller en de software bezig geweest en ik ben er achter gekomen dat deze dus wel op win 98/95 kan werken maar het zekker beter onder dos doet.
                      ik had twee 3032 kaarten in die computer zitten en 1 was de dmx input en de ander de martin output en ik neem aan dat de input dmx is wat ik geloof nooit dat een masterpiece 108 martin protecol uitstuurt.

                      greets

                      Comment

                      • Mark-LED
                        • May 2004
                        • 822

                        #12
                        Originally posted by spoekey
                        Ik ben afgelopen zomer zelf met de 3032 controller en de software bezig geweest en ik ben er achter gekomen dat deze dus wel op win 98/95 kan werken maar het zekker beter onder dos doet.
                        ik had twee 3032 kaarten in die computer zitten en 1 was de dmx input en de ander de martin output en ik neem aan dat de input dmx is wat ik geloof nooit dat een masterpiece 108 martin protecol uitstuurt.

                        greets
                        Cool!

                        Zou je heel misschien een screenshot van die software kunnen maken?

                        Ik krijg het met geen mogelijkheid geinstalleerd hier op de pc's, zelfs op het oudbarrel van zolder niet. Niet via cd-rom, niet via diskette's. Binnenkort de laatste poging, anders gaat de 3032 op de plank..

                        Comment

                        • spoekey
                          • Jan 2006
                          • 7

                          #13
                          Ik wil best een screenshot maken voor je maar aangezien de computer waar de software op staat in een discotheek staat en niet bij mij thuis gaat dat nu niet lukken.
                          Maar ik heb de software van de site van martin gehaald en daar staat ook de gebruiks aanwijzing op hoe je deze op je pc moet zetten.
                          ik heb hem onder dos 6.0 draaien en dan draait ie goed.

                          Mocht dat niet lukken en je wilt van die kaart af...
                          Moet je maar zeggen wat je er voor wilt hebben


                          greetz

                          Comment

                          Working...