Stepper motors

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Romi
    • Dec 2005
    • 4

    Stepper motors

    Ten Eerste sorry voor mijn nederlands en ten tweede, sorry om nog over stepper motors in "moving heads" systeem te praten. Ik ben student in een hogeschool (sectie elektriciteit) in Brussel en ik zoek naar alle inlichtingen over de steppers motors binnen een MAC 250 of 500 van Martin nameliik de data van de schepper. Wat is de bedoeling van elke motor ? (2 voor de bewegigen van het hoofd in elke richting, een om de gobos te draieen et om de de focus,zoom aan te passen ??? )
    Ik dank u al voor uw antwoorden

    romignon@euphonynet.be
    Enjoy the good spirit of the night
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

    #2
    wat wil je nou eigelijk??

    ik vindt de vraag erg onduidelijk ik denk dat je bv. martin moet mailen en kijken of je technische gegevens kan opvragen maar als je uitlegt wat je exact weten wil. komen we hier ook een heel eind
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

    Comment

    • Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

      #3
      Heb het hier een beetje lullig neergekalkt, niet zo bedoeld natuurlijk, maar we moeten goed weten Wat je exact voor info wil. anders kunnen we je niet helpen
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

      Comment

      • Romi
        • Dec 2005
        • 4

        #4
        Alles Ok UYS ik moet me better uitdrukken, maar in feit, heb ik al Martin Light France (Technische Departement )gecontacteerd en ze hebben me gezegd dat het onmoggelijk was de data van de fabrikant van de motors te kennen [?]. Ik zou graag een gedetaillerd omschrijving van deze kleine stepping motors krijgen of het minst : het antaal, hun rol, het fabricant (in een MAC 500 bij voorbeeld)

        Voilà, is dat een beetje duidelijker nu ? [|)]

        Mvg
        Enjoy the good spirit of the night

        Comment

        • ljmartijnw
          • Apr 2004
          • 133

          #5
          ik zeg www.martin.com er staan vast wel technische data op de product pagina's
          Down Under.

          Comment

          • embie
            • Mar 2002
            • 83

            #6
            misschien kun je best even de Belgische importeur contacteren ?


            Comment

            • Romi
              • Dec 2005
              • 4

              #7
              Ok, Martin Danemark zegt dat het een confidentiele inlichtingen is. Waarom ? Dat weet ik nie. Jammer. Ik zal mijn werk naar een andere richting orienteren en ik dank u voor de hulp.
              Enjoy the good spirit of the night

              Comment

              • axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

                #8
                Vreemd van Martin, aangezien de service manuals beschikbaar zijn...
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                Comment

                • frodolight visuals
                  • Nov 2005
                  • 37

                  #9
                  Tja als de manual niet helpt tja dan zit er maar 1 ding op. Uit elkaar schroeven

                  Comment

                  • mustang
                    • Sep 2005
                    • 38

                    #10
                    Stepmotor, standard small, wire 1100mm, 12mm shaft, gebruikt in mac 2000 performance, fabrikant Minebea Thai Ltd
                    Mooi spul, he?

                    Comment

                    • masterblaster

                      #11
                      Ik vraag het nog een keer voor het voor mij zelf een beetje helder te maken Wil je nou informatie over de motors bijvoorbeeld de kurven de fase ansluiting enz. of wil je gewoon simpel weten hoeveel motors er in een mac zitten en waar die precies voor zijn.
                      In het laatste geval is het simpel elk kanaal dat een mechanise handeling uitvoert is een losse motor (behalve de fijn afstelling van de pan en tilt dan)dus gobowiel een motor goborotation een motor iris een motor enzovoort enzovoort.
                      ALs je informatie wilt over de motors zelf dan moet je even iemand hier op het forum bereidt vinden om zijn mac open te draaien zoals mustan waarschijnlijk al met zijn mac 2000 heeft gedaan

                      Hoop je hiermee een end op weg geholpen te hebben

                      Comment

                      • Romi
                        • Dec 2005
                        • 4

                        #12
                        Dank U Mustang. Met de naam van de fabrikant hoop ik de kracht, de nutige kurven (step per second, Mechanical paar ) vinden. Tuurlijk zijn de motors verschillend om de gobowiel te draaien of het lichaam van de MAC te draaien. Het is een werk in toegepaste elektriciteit maar om te beginnen had ik algemeene inlichtingen nodig (het antaal, de rol van elke motor)
                        Enjoy the good spirit of the night

                        Comment

                        • masterblaster

                          #13
                          misschien heb je hier nog wat aan komt niet uit een mac maar is we een stappenmotor http://www.dmx4all.de/data/schrittmotor.pdf

                          Comment

                          • axs
                            Moderator
                            • Jun 2002
                            • 2687

                            #14
                            citaat:Geplaatst door mustang

                            Stepmotor, standard small, wire 1100mm, 12mm shaft, gebruikt in mac 2000 performance, fabrikant Minebea Thai Ltd
                            Belangrijkste kenmerken van een steppenmotor som je niet op:[list][*]aantal fasen [*]hoekgrootte [/list]

                            Ow ja... aangezien het voor sommigen toch te veel gevraagd is om iemand verder te helpen, zal ik maar even een algemeen lijstje geven waarvoor steppers in automated fixtures worden gebruikt : (2 minuten werk en toch wel duidelijk dat de topicstarter hier om vroeg...)

                            [*]pan[*]tilt[*]fixed kleurenwiel(en)[*]Cyan schijf/vlag[*]Magenata schijf/vlag[*]Yellow schijf/vlag[*]CTO-mixer[*]gobowiel(en)[*]effectwiel(en)[*]zoom[*]focus[*]iris[*]shutters, hoewel dit ook nogal eens DC motoren zijn


                            stepsize verschilt van de toepassing, evenals de grootte van de motor. Maar heb in diverse fixtures nog niet meer dan 4 verschillende steppers zien voorbijkomen (buiten verschil in aslengte of pulley). Meestal zelfs maar 2...
                            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                            Comment

                            • VANEENBERGEN
                              • Sep 2003
                              • 187

                              #15
                              Je hebt ook nog zoiets als micro steppen.

                              dit zijn positioes tussen 2 stappen in. dit wordt gedaan door middel van een stroom sturing naar de fases.

                              please correct me if i'm wrong.

                              Joost van Eenbergen
                              ELC lighting

                              Comment

                              Working...