Martin firm/software Updater

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_Tijnis
    • Nov 2003
    • 21

    Martin firm/software Updater

    ik heb een aantal martin scans & Wizzards die een software update nodig hebben. deze hangen in een vaste instalatie. nou is mijn vraag waneer ik er een update overheen gooi. moet ik dan na de update ook de adressen weer goed zetten van de betreffende aparaaten of is het gewoon updaten, en meteen weer showtime mogelijk?

    groetjes martijn
  • mustang
    • Sep 2005
    • 38

    #2
    Wees gerust, al je instellingen blijven behouden.
    Mooi spul, he?

    Comment

    • DJ_Tijnis
      • Nov 2003
      • 21

      #3
      citaat:Geplaatst door mustang

      Wees gerust, al je instellingen blijven behouden.
      dat is mooi dna ga ik da komend weekend ff uitvoeren aangezien ik nu soms bij een scan problemen heb met dat ie met het kleuren wiel somgie dagen wa anders wil doen dan normaal. maar als ik alle instellingen opnieuw zou meotne doen had ik dagje nodig omdat ff te fixen.

      bedankt dus voor deze info
      gr martijn

      Comment

      • axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

        #4
        kleurenwiel dat 'anders' doet...? ik zou toch eerst eens kij en naar een mechanisch probleem. softwareprob lijkt me in dit geval onwaarschijnlijk
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

        Comment

        • DJ_Tijnis
          • Nov 2003
          • 21

          #5
          citaat:Geplaatst door axs

          kleurenwiel dat 'anders' doet...? ik zou toch eerst eens kij en naar een mechanisch probleem. softwareprob lijkt me in dit geval onwaarschijnlijk
          het komt ong 1 keer per 3 weken voor dat die ene scan dat probleem heeft en vaak is dat halverwege de avond dat het begint en na tijdje gaat het weer wel goed:S

          PS. de scans zijn nog geen 2 maand oud

          Comment

          • Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

            #6
            Dat kan heel goed een software probleem zijn. Gebruik je de scroll-optie van het kleurenwiel wel eens? Sowieso: nieuwere software versies bevatten over het algemeen bugfixes of nieuwe features, dus kan het nooit kwaad om een nieuwere versie te gebruiken.

            Comment

            • DJ_Tijnis
              • Nov 2003
              • 21

              #7
              ja het scroll wheel gebruik ik wel eens zijn soms leuke dingen mee te doen

              Comment

              • Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

                #8
                Dat is een bekend probleem, software update biedt vast een oplossing. Tenminste, wanneer je last hebt van het probleem dat na het scrollen de kleuren niet meer hetzelfde zijn per scan. De oudere software versies gebruiken een algoritme wat bij het scrollen af en toe de weg kwijt raakt en niet meer precies weet welke kleur er nou voor staat. Tenminste, dat was een probleem binnen de MAC range en zou me niks verbazen wanneer andere Martin producten hetzelfde stukje software gebruiken.

                Comment

                • mustang
                  • Sep 2005
                  • 38

                  #9
                  Over welk type scan praten we hier? Zou wel even zinnig zijn, voor elk probleem is wel een oplossing te vinden. Het hoeft niet direkt een softwareprobleem te zijn hoor, een kritische sensor bijvoorbeeld kan zomaar roet in het eten gooien.
                  Mooi spul, he?

                  Comment

                  • DJ_Tijnis
                    • Nov 2003
                    • 21

                    #10
                    citaat:Geplaatst door mustang

                    Over welk type scan praten we hier? Zou wel even zinnig zijn, voor elk probleem is wel een oplossing te vinden. Het hoeft niet direkt een softwareprobleem te zijn hoor, een kritische sensor bijvoorbeeld kan zomaar roet in het eten gooien.
                    het gaat idd om waneer er gescrolld is dat een scan dat probleem heeft, nou kan dit komen omdat er volgens mij een a 2 uit de noodlocatie zijn gehaald vna die disc0theek (aangezien die tent was afgefikt)en daardoor kan het zijn dat het puur die een is, omdat die een daaorm een oudere software versie zal hebben. en het gaat om de mx-4 scan

                    Comment

                    • mustang
                      • Sep 2005
                      • 38

                      #11
                      Version 1.2, 2003-05-26

                      Version 1.2 of the MX-4 control software has been released and is available for download from the Martin FTP site at ftp://ftp.martin.dk/Martin/AVR/MX-4_12.auf. This version

                      Improves pan and tilt movement (reduces step-loss), particularly when driven by controllers with a high refresh rate.


                      --------------------------------------------------------------------------------



                      Version 1.1, 2000-0-11

                      Version 1.1 of the MX-4 control software has been released and is available for download from the Martin FTP site at ftp://ftp.martin.dk/Martin/AVR/MX-4_11.auf. This version is required for full compatibility with the MC-1 controller. It implements the following changes:

                      DMX protocol version 2: Placing a jumper on circuit board PL118 adds a seventh DMX channel for speed control of the color and gobo wheels.
                      Support for MC-1, ver. 1.1: Multiple fixtures are synchronized when using MC-1 music trig.
                      The behavior of the color wheel, gobo wheel, tilt, and pan can be inverted in MC-1 mode using DIP-switches 6, 7, 8 and 9, respectively.
                      Wide/narrow pan/tilt movement may be selected in MC-1 mode using DIP-switch 5.
                      DIP-switch 6 now inverts slave color wheel in master/slave mode.
                      DIP-switch 7 now inverts slave gobo wheel in master/slave mode.
                      Bug fix: Shutter position is now correct after a DMX reset.

                      Het lijkt me geen software probleem, maar eerder iets mechanisch. Kijk je scan daarom goed na, kijk of je wiel goed vastzit op de as en of er niet iets klemt.
                      Mooi spul, he?

                      Comment

                      • lj-bjorn
                        • Dec 2005
                        • 6

                        #12
                        Je wilt dus in het weekend je spots gaan updaten.
                        Zeker op zaterdag middag vlak voor je show, zodat als er per ongeluk iets mis gaat je geen hulp kunt krijgen ???[V]

                        Buiten dat heb je voor het updaten van MX4 spot een speciale AVR upload dongel nodig, dit kan niet rechtstreeks met lightjockey.

                        De wizzard echter kan wel via de dmx lijn geupdate worden, en hier is ook een update voor geweest.
                        "it fixes a bug that caused the color wheel to stop in the wrong position after a serial reset"

                        Maar nogmaals, update nooit iets vlak voor de show.!!!!

                        Comment

                        • DJ_Tijnis
                          • Nov 2003
                          • 21

                          #13
                          citaat:Geplaatst door lj-bjorn

                          Je wilt dus in het weekend je spots gaan updaten.
                          Zeker op zaterdag middag vlak voor je show, zodat als er per ongeluk iets mis gaat je geen hulp kunt krijgen ???[V]

                          Buiten dat heb je voor het updaten van MX4 spot een speciale AVR upload dongel nodig, dit kan niet rechtstreeks met lightjockey.

                          De wizzard echter kan wel via de dmx lijn geupdate worden, en hier is ook een update voor geweest.
                          "it fixes a bug that caused the color wheel to stop in the wrong position after a serial reset"

                          Maar nogmaals, update nooit iets vlak voor de show.!!!!
                          nee ik ben op moment niet meer van plan te updaten.
                          aangezien dit niet de oorzaak is van het probleem waarschijnlijk van de betreffende scan. daarom wordt hiervoor gewoon contact opgenomen met de betreffende leverancier(waar ik al mee gemaild heb) die het mag gaan oplossen voor die en scan, en als een update toch nodig blijkt te zijn mag de leveracier dit doen.

                          dit leek mij het vieligste en verstnadigste besluit

                          mvg martijn

                          Comment

                          Working...