sneeuw effect

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • voederbietel
    • Feb 2005
    • 197

    sneeuw effect

    hallo,

    ik heb een project waarbij de opdrachtgever een sneeuweffect wil hebben maar geen sneeuwmachine wil hebben i.v.m. het ondervinden van hinder bij het orkest!
    nou wil hij dus een projector hebben die sneeuw projecteert op de wand!
    een normale gobo draait rond dus dat kan niet! maar nou heb ik gehoort dat er eeen projector is waarbij je effecten naar beneden of naar boven kan laten gaan!

    iemand sugesties???
    Met vriendelijke groet,

    Frans Jansen
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

    #2
    Moet het persee op een wand zijn? Anders kun je kijken voor een ice machine

    Comment

    • axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

      #3
      Beetje spelen met wat pan bewegingen van verschillende heads op een spiegelbol benadert al redelijk goed het effect!
      Verder kan je natuurlijk een gobo kiezen in diverse heads en eveneens spelen met je tilt.
      Dan zijn nog heads met een animatiewiel wel geschikt. Prachtige effecten zoals vuur, regen, watervallen en sneeuw zijn daarmee te creeëren.
      Verder is natuurlijk een beamer ook een oplossing


      Verder bestaan er natuurlijk ook nog projectoren die een tilt kunnen doen van slides of pelicule. Maar denk dat piggy projectors wat buiten je budget vallen

      Beetje budget gebonden dus.
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

      Comment

      • jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

        #4
        Je hebt van die scans met een cilinder ipv een normale spiegel. Projecteer daarmee een gobo (open wit) op de muur en die cilinder lekker laten draaien. Is een simpele oplossing.

        Comment

        • voederbietel
          • Feb 2005
          • 197

          #5
          citaat:Verder is natuurlijk een beamer ook een oplossing
          is ook zo maar dan moet je wel een animatie hebben dat er witte flokken naar beneden vallen!

          citaat:Je hebt van die scans met een cilinder ipv een normale spiegel. Projecteer daarmee een gobo (open wit) op de muur en die cilinder lekker laten draaien. Is een simpele oplossing.
          is zeker een idee

          ik ga het allemaal even overwegen en overleggen maar ik zag ook in de voor rondes van het junior song festival een discobal in de vorm van een moving head dus dat de kop een head was die een tiltbeweging maakt en dat de arm draait! als je daar nou eens een profieltje op zet en de tilt aanzet zou dat tog ook kunnen (alleen wie heeft die dingen in de verhuur?)
          Met vriendelijke groet,

          Frans Jansen

          Comment

          • voederbietel
            • Feb 2005
            • 197

            #6
            citaat:Moet het persee op een wand zijn? Anders kun je kijken voor een ice machine
            bedoel je een low fogger?
            is mischien wel een idee ja om een lowfogger bovenin de truss te hangen (alleen ben ik er nog geen tegengekomen met ophangbeugel) en de nevel zakt dan naar beneden!

            (iemand ervaring?? ander idee
            Met vriendelijke groet,

            Frans Jansen

            Comment

            • jorritje
              • Sep 2003
              • 143

              #7
              Martin Acrobat al aan gedacht of de wizard daar heb je wel iets aan denk ik. Of iets proberen met een spiegel bol op zn zij misschien zeg ik nu iets gek maar kan wel als je creatief ben.

              Comment

              • Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

                #8
                Spiegelbol die om de horizontale as draait ipv de verticale, dan ben je er al. Wil je het helemaal afmaken dan ga je daarop schijnen met een leuk break-up gobo-tje, langzame rotatie erin, kleine pan-tilt beweging, focus afstellen en je hebt een redelijk natuurgetrouw effect. 't Is maar net hoeveel budget je eraan wilt hangen?

                Comment

                • johan L.
                  • May 2001
                  • 384

                  #9
                  Mac 2000 profile moet het mee kunnen even uit mn hoofd.
                  Net deed ie het nog.

                  Comment

                  • mustang
                    • Sep 2005
                    • 38

                    #10
                    Kun je beter een mac 2000 performance voor pakken. Gobo in combinatie met animatiewiel en klaar is klara...
                    Mooi spul, he?

                    Comment

                    • SpaceyDeeJ
                      • Sep 2001
                      • 876

                      #11
                      Iets simpeler, maar toch, een Martin Acrobat heeft standaard een soort sneeuwvlek achtig gobotje.. je zou dit tegen de wand kunnen projecteren en dan laten lopen ?
                      cheers,

                      DeeJ

                      zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

                      Comment

                      • Spekkie
                        • Dec 2005
                        • 41

                        #12
                        Een lowfogger aan een truss hangen gaat net toch tikkie te zwaar worden vrees ik. Zeker met het droogijs erbij.
                        Mischien al is gedacht om gewoon een daylight projector te gebruiken en die langs achter op doek te laten projecteren ofzo? (Denk wel dat je op internet een filmpje met sneeuw kan vinden :-))
                        Beter een halve signature...

                        Comment

                        • voederbietel
                          • Feb 2005
                          • 197

                          #13
                          citaat:Mac 2000 profile moet het mee kunnen even uit mn hoofd.
                          wordt beetje duur maar kheb net even met lightjockey gekeken en de performance is wel oke!
                          tog zit ik zelf meer te denken aan een discobal die verticaal draait, maar weet iemand waar je zoiets kan huren (of moet ik zelf een avond knutselen) heb alleen niet veel tijd

                          m.v.g.
                          frans jansen
                          Met vriendelijke groet,

                          Frans Jansen

                          Comment

                          • timescape
                            • Oct 2002
                            • 328

                            #14
                            Vergeet dan die spiegelbol, en huur 2 of 3 acrobats. Al vaker aangehaald hier, en het effect zeker te bereiken. Gebruik ook de dimmer voor wat variatie in het geheel. Mischien ietsiepietsie horizontale beweging erin. Beetje spelen met een aantal van deze fixtures, voor het "dwarrel"-effect.
                            Je bent goedkoop uit, je hoeft niet te knutselen...ideaal!

                            Comment

                            • Spekkie
                              • Dec 2005
                              • 41

                              #15
                              Als ik me niet vergis zijn er toch ook van die matjes met spiegeltjes? als je deze nu op een rol zou draaien, de rol met een motortje late draaien, en daar lampje op :-), als je dat wil, word het inderdaad een avondje knutselen :-D
                              Beter een halve signature...

                              Comment

                              Working...