DX-1220D Lite-puter

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olrac
    • Feb 2004
    • 28

    DX-1220D Lite-puter

    Heeft er iemand een schema van deze dimmer? Hebben problemen dat hij soms niet syncroniseerd op de 3 phase's. Denk dan dat hij bvb L2 synchronisseert en stuurt naar dimmer die hangen op L3. Bijgevolg 45 graden verschijving tov L2 en L3. De lamp gaat dan plotseling aan.
    Heeft iemand dit probleem al voorgehad?
  • test12
    • Jan 2003
    • 901

    #2
    Hallo Olrac.
    Jou omschreven probleem ken ik niet maar jou verhaal van synchronisatie lijkt mij niet logisch. De 1220D is modulair opgebouwd. Heb je al eens geprobeerd om een module van een probleem kanaal te wisselen met een moduul van een goed werkend kanaal. Ik acht het niet onmogelijk dat jou probleem niet in de aansturing zit maar in de output module zelf, in iedergeval kun je door omwisseling zekerheid krijgen.
    Verder is het ook mogelijk om de drie fasen aan elkaar te verbinden en hem te voeden met 1 x 220V, de sync. fout kan dan dus niet optreden.

    gr. Herman
    ________________________
    Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

    Comment

    • luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

      #3
      citaat:Geplaatst door test12
      [Verder is het ook mogelijk om de drie fasen aan elkaar te verbinden en hem te voeden met 1 x 220V, de sync. fout kan dan dus niet optreden.
      gr. Herman
      kan je dit effe verduidelijken? Want ik gebruik mijn 2 toestellen momenteel enkel op 380V. Gewoon doorlussen en een blauwe CEE-stekker erop?

      Comment

      • test12
        • Jan 2003
        • 901

        #4
        Dat kan, echter let dan wel op de belasting die er achter zit. Deze mag dan niet meer bedragen dan je stekker mag voeren.

        gr. Herman
        ________________________
        Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

        Comment

        • Olrac
          • Feb 2004
          • 28

          #5
          Heb modules al omgewisseld. Geen verbetering.
          Echter monofasig aansluiten is het probleem omzeilen. Er is volgens bij een softwarefout in.
          Zal lite-puter zelf contacteren

          Comment

          • test12
            • Jan 2003
            • 901

            #6
            Het enkelfasig sturen was ook niet bedoeld als definitieve oplossing, alleen maar om te kijken of het sync. probleem zich dan niet voor doet. Laat is ff weten.

            gr. Herman
            ________________________
            Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

            Comment

            • luc2366
              • Jul 2002
              • 1161

              #7
              hoeveel A trekt ie dan maximaal in monofase?

              en kan dit met alle DX-1220'en? Ik begreep dat er verschillende modellen in omloop zijn en in mijn (oude) handleidingen staat niets over gebruik op 220V...

              Comment

              • Olrac
                • Feb 2004
                • 28

                #8
                Monofasig werkt hij perfect. Alle kanalen dimmen goed. Heb heel circuit al uitgepluist op de print. Op mijn scoop zie ik geen mooie blok van 10ms. Blok is asymmetrisch. Naar mijn menig moet dat symmetrisch zijn. Hij moet tussen de lijnen de fase verschuiving meten, anders stuurt hij verkeerd en gaat plots lamp aan.
                reactie op luc2366. De lijn monofasig moet dan wel 63A aankunnen. Blauwe stekker. En de 3 lijnen gewoon aan elkaar koppelen en de blauw is nul aan de nul. Minder kan ook maar dan kan je alle kanalen niet benutten. Zelfs 20A voeden, dwz L3 en N alleen dan kan je 4 kanalen benutten.

                Comment

                • Bart Wilems
                  • May 2006
                  • 32

                  #9
                  Ik heb met mijn dimmer ook hetzelfde probleem voor.
                  Als hij monofastg aangesloten is, dan werkt hij perfect maar op 3fasen, dan gaat de lamp ineens aan ipv te dimmen.
                  Is het probleem op te lossen, of zal er een hele niewe modulle in moeten?

                  Comment

                  • meine
                    • Mar 2005
                    • 35

                    #10
                    Heb zelf eens zoiets gehad met een 12kanaals VMB dimmer waarvan de bedrading was vernieuwd/aangepast. De drie draden welke naar de stuurprint liepen waren niet in dezelfde volgorde aangesloten als de drie draden naar de vermogensprinten.
                    Dit probleem heb je dus niet als er niets met de orginele bedrading is veranderd.

                    Comment

                    • dspro
                      • Jan 2007
                      • 5

                      #11
                      Heb een soort gelijk probleem gehad met een DX-1220.
                      Op de print met de nuldoorgangs detectie waren toen de weerstanden R1-R2-R3 verlopen, nadat deze vervangen waren, was het probleem weg.

                      Comment

                      • Bart Wilems
                        • May 2006
                        • 32

                        #12
                        Probleem opgelost.
                        De dmx modulle is er waarschijnlijk ooit is scheef ingestoken geweest, en daardoor had de print een ferme kraak gehad.
                        De 2 fasedetectielijnen waren dus nog net, net niet verbonden.
                        Bruggetje gelegd, en probleem opgelost.

                        Ik heb de dmx-module dan ook maar ineens vastgezet met schroeven ipv de standaard plug en play methode.

                        Comment

                        Working...