andre rieu concert

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frodolight visuals
    • Nov 2005
    • 37

    andre rieu concert

    Ik heb nog niet zo lang geleden een concert gezien van andre rieu.
    en als lichtjongen zijnde zag ik al gauw iets heel leuks en dat waren hele kleine movinghead's ik wil wel graag weten wat dat zijn.

  • soundcheckfrits
    • Jan 2005
    • 455

    #2
    dropled's die bedoeld die grijze dingen,


    dit noem ik nouw echt een opzoek vraag, kwestie van ''drop led'' in type en je hebt het resultaat.
    de groeten SCF

    Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

    Comment

    • mustang
      • Sep 2005
      • 38

      #3
      Moet je net wel weten wat een dropled is. Producent is Xilver, gehuurd bij Rentall. Geinige dingen, dat wel.
      Mooi spul, he?

      Comment

      • frodolight visuals
        • Nov 2005
        • 37

        #4
        bedank dat is precies wat ik zocht ( heeft rentall ze ook??? "wat leuk" )

        Comment

        • soundcheckfrits
          • Jan 2005
          • 455

          #5
          citaat:Geplaatst door frodolight visuals

          bedank dat is precies wat ik zocht ( heeft rentall ze ook??? "wat leuk" )
          Moet je net wel weten wat een dropled is. Producent is Xilver, gehuurd bij Rentall. Geinige dingen, dat wel.

          denk het dus wel he
          de groeten SCF

          Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

          Comment

          • DJ_matthias
            • Jun 2005
            • 620

            #6
            citaat:Geplaatst door soundcheckfrits

            citaat:Geplaatst door frodolight visuals

            bedank dat is precies wat ik zocht ( heeft rentall ze ook??? "wat leuk" )
            Moet je net wel weten wat een dropled is. Producent is Xilver, gehuurd bij Rentall. Geinige dingen, dat wel.

            denk het dus wel he
            volgens mij bedoelt hij de zin in een andere context...
            meer iets van
            OH!" heeft rentall ze ook? wat leuk!"

            dit versta ik eronder...
            we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
            Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

            Comment

            • berolios
              • Sep 2005
              • 1538

              #7
              Het is trouwens DROPLET (dus niet met een D, zoals bijna iedereen het schrijft), maar effe ter informatie.
              Metam heeft er trouwens ook 50, kijk voor meer info op www.xilver.nl

              Viel spass
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

              Comment

              • mustang
                • Sep 2005
                • 38

                #8
                Rieu heeft nu ook een setje nieuwe martin mac 700 profile yokespots. Veel leuker en mooier spul.....
                Mooi spul, he?

                Comment

                • berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

                  #9
                  @Mustang:
                  Net zoiets als een Hummer met een Smart vergelijken (of een Mustang met een golfkarretje zeg maar). Wat leuker en mooier is hangt maar helemaal af van de toepassing, toch? Weet jij anders misschien te vertellen welke 'conventionele' (met gasontlading zeg maar) fixture naar alle kleuren kan wisselen binnen 2 ms, of kan stroben tot ***-weet-hoeveel-keer-per-minuut, om maar twee voorbeeld-features te noemen? Je hebt misschien gelijk als je spreekt over brute power, maar dan moet je ook eens naar andere Xilver-producten kijken (ja, ben enigzins bevooroordeeld!). Voor bruut geweld zijn er weer andere producten die interessant zijn.

                  Veel commentaar op de producten van Xilver is dat ze erg duur zijn, bedenk daarbij goed dat je de LED's in principe NOOIT hoeft te vervangen (dat is bij gasontlading uiteraard wel anders), daarnaast verbruiken ze ook desastreus minder stroom. Als je dit meeneemt bij de aanschaf voor pak-'m-beet vijf jaar, dan is de prijs ineens zéér aantrekkelijk.

                  Maar goed, voor elk klusje is er een speciaal lampje, niet?
                  Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                  Comment

                  • mustang
                    • Sep 2005
                    • 38

                    #10
                    Het is niet zozeer een vergelijking, je kunt ze nou eenmaal niet met elkaar vergelijken. De een vind dit mooi en de ander weer dat, ik vind zo'n droplet nou niet echt geweldig. Wat kun je ermee?? Het ziet er misschien wel leuk uit, maar dan heb je er wel alles mee gezegd. Het is inderdaad wel afhankelijk van wat je ermee wilt, maar voor mij blijft dit toch in de categorie "net wel net niet" hangen. Begrijp me niet verkeerd, dit is zeker geen kritiek, wel mijn persoonlijke mening.
                    Mooi spul, he?

                    Comment

                    • berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

                      #11
                      Uiteraard, no worries! Als iedereen dezelfde mening had zou het lekker saai zijn op de wereld.
                      Waar de dropletjes er vooral goed uitkomen is in 'speciale' setups zoals bijvoorbeeld die Rieu-shows, anders dan anders.

                      Cheers mate!
                      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                      Comment

                      • Johannez
                        • Feb 2005
                        • 38

                        #12
                        citaat:Geplaatst door berolios

                        Het is trouwens DROPLET (dus niet met een D, zoals bijna iedereen het schrijft), maar effe ter informatie.
                        Metam heeft er trouwens ook 50, kijk voor meer info op www.xilver.nl

                        Viel spass
                        Ik wilde net zeggen dat Metam ze ook heeft idd.
                        Muziek maakt meer goed dan je lief is

                        Comment

                        • frodolight visuals
                          • Nov 2005
                          • 37

                          #13
                          wat mij ook opviel op tv met dat concert dat zij ipv bijv citycolors movingheads hadden gebruikt om wat publieklicht te krijgen ( geinig )

                          Comment

                          • Djbuzz
                            • May 2007
                            • 29

                            #14
                            Correctie,

                            metam heeft er 91

                            Comment

                            • Upgrading your system
                              • May 2003
                              • 1684

                              #15
                              dingen zijn ook gebruikt voor tiesto in disney (dacht vorig jaar)

                              zijn leuke effectspotjes.. iemand een prijs bij de hand?
                              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                              Comment

                              Working...