Sunstrip II - showtec

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

    Sunstrip II - showtec

    Beste forumvrienden,



    Ik zag de sunstrip II op de site van J&H op de page http://www.verkoop.licht-geluid.nl/P...ductid=HL30659

    Hoe zijn deze blinders te bevestigen op een X30-D truss van Prolyte? Kunnen ze "vertikaal" gehangen worden dmv een G-haak en safety, of zijn deze enkel mogelijk voor horizontale montage. Ik las dat ze geleverd zijn met voeten voor de grond, maar dat is niet onze bedoeling.
    Ik zag aan de prijs van 79€ dat deze zonder lampjes is geleverd.
    Ik keek naar de lampjes en zag staan 20x 12V -35W
    In die blinderstrip, zijn dan gewoon die lampjes allemaal in serie geschakeld (20x 12V = 240V = netspanning)
    Of beschikt dit toestel over een krachtige transfo die 12V of 24V geeft (2 lampen is serie en zo 10x parallelkring)

    WANT... Als alle lampjes zonder transfo in serie staan er er gaat 1 lampje kapot, dan heb je 20x uit te zoeken welk lampje kapot is, en als ge dan tegenslag hebt dat er bij vervoer 2 lampjes kapot zijn .... een geknoei om weer te gan zoeken dan.

    Graag talrijke reacties en opmerkingen over dit toestel aub!
    Heeft iemand soms foto's in werking van dit toestel om eens te zien hoe veel "blind" die heeft.


    Groeten vanuit België!
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

    #2
    tuurlijk...we gaan voetlicht in een trussje hangen en verwachten dan van de leverancier dat een product hier geschikt voor is.....NOT!

    heel toevallig worden de sunstrips wel uitgeleverd met aan de uiteinden een 50mm buis....op afschuif niet gezekerd, das ff minder, maar je kan er een C-haak aangangen en de andere kant van je c-haak in je truss...tis maar een id[8D]

    Comment

    • timescape
      • Oct 2002
      • 328

      #3
      Hey,
      zelf ook 4 in gebruik...gave dingen, zeker voor het geld.
      Geven een groot effect, wij gebruiken ze meestal per 4, looplichtje erin, gaaf!
      Echte blinders zijn vast beter of feller of...maar is gewoon een leuk ding! Aan truss inderdaad met C-haak. Verticaal nog nooit gebruikt... Wilde er soort van beugels voor laten maken...(en nee, ik ga niet in discussie hierover )

      Lampjes staan wél in serie, dus 1 kapot = geen licht...

      Hoop da je er wa aan hebt. Ik wist ook niet wat te verwachten, maar in een show met 10 MX4en en 4 Kryptons hebben ze zichzelf netjes bewezen!

      Comment

      • VERVALLEN

        #4
        citaat:Geplaatst door ralph

        tuurlijk...we gaan voetlicht in een trussje hangen en verwachten dan van de leverancier dat een product hier geschikt voor is.....NOT!

        heel toevallig worden de sunstrips wel uitgeleverd met aan de uiteinden een 50mm buis....op afschuif niet gezekerd, das ff minder, maar je kan er een C-haak aangangen en de andere kant van je c-haak in je truss...tis maar een id[8D]

        Ik ken het toestel totaal NIET ralph! Dus ga ik hier toch de vraag kunnen stellen he. Is tenslotte zoiets niet "het doel" van dit forum?? En ze hangen die dingen toch in trussen ook ipv enkel op de grond? Trouwens veelwegen doen ze nu toch niet he? En de afschuif, is dat dan niet te regelen met een bout erdoorheen te jagen zodat er GEEN en NIETS van afschuif mogelijk is? Ik zou ze ook gebruiken met extra safety kabel zoals we alle dingen in truss gebruiken!


        Is een C-haak een gewone universele ophanghaak, of moet ik me er iets anders bij voorstellen?
        Ik zou ze graag in truss gebruiken in vertikale positie.
        Dus graag nog meer tips, ideeën of reacties aub!


        Dat de lampjes in serie staan is als enige voordeel dat het gewicht LAAG is, maar dat er dan lampje stuk is, dan is het weer miserie, tenzij ze een systeem ingebouwd is, die de lamp op een of andere manier aanduid die stuk is...


        lampjes demonteren, de ohm meter per lampje erop enzo vraagt dan weer wat tijd he!

        Heeft iemand soms meer info van die lampjes. Zijn die van een gewoon type dat "overaal" bijna verkrijgbaar is (zoals de inbouwspotjes)?

        Reacties blijven meer dan welkom !

        Comment

        • Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

          #5
          Je kunt de voetjes erop laten zitten en de buisjes er ook opdraaien. Kun je ter plekke kiezen voor hangen of staan. Dat hangen doe je gewoon met een dubbele haak in je truss, gaat prima. Je kunt alleen geen safety vastmaken dus een extra gaatje erin boren daarvoor kan geen kwaad en is wel zo netjes.

          Die lampjes zou ik niet van showtec erbij kopen. Die fout hebben wij wel gemaakt met als resultaat dat ze na elke show weer open kunnen om te zoeken waar de fout zit. Als je dat overigens slim doet hoef je natuurlijk geen 20 lampjes door te meten, begin op de helft en je weet meteen welke helft stuk is, zo hoef je er hooguit 5 door te meten.

          Overigens weet ik niet of lampjes van een ander merk beter zijn, dat laat ik wel weten wanneer we die een keer aanschaffen. Het kan ook geen kwaad om ze na aanschaf eens open te maken, ze zitten mechanisch slecht in elkaar waardoor er nogal snel kortsluiting ontstaat. Dat heeft te maken met de aansluitingingen van elke socket, die prikken nogal rap tegen de behuizing aan. Dotje kit ertussen en je bent daar vanaf, kan geen kwaad om dat even te doen.

          Conclusie: leuk maar onderhoudsgevoelig en goedkope constructie. Als je wat geld kunt missen zijn er betere alternatieven.

          Comment

          • VERVALLEN

            #6
            Zijn dit de normale gewone lampjes die ge in inbouwspots ook gebruikt?
            Inbouwspots zijn er in 12v met pinlampvoetjes.
            De wattages erin zijn 20, 35 en 50W
            Dus "DENK" ik dat dit deze lampjes zijn.
            Indien wel, dan gaan die normaal lang mee van het merk Osram.
            En als er nergens een transfo gemoeit is, en enkel 20x 12V in serie staat, dan is het ook mogelijk om er 50W lampjes in te steken, of heb ik dat mis?

            Comment

            • driesmees
              • Apr 2003
              • 1076

              #7
              zou ik niet doen, de behuizing zal niet op die warmteontwikkeling berekent zijn...
              [CENTER] [/CENTER]

              Comment

              • VERVALLEN

                #8
                Metaal is toch niet brandbaar [8D]
                Neen, ge hebt gelijk, geen problemen zoeken. Misschien lossen de solderingen wel, of de lampkroontjes die wegfikken of draadjes die doorsmelten, ...

                Ik heb wel intresse in zo'n toestel.
                Niemand die foto's heeft van dit toestel waar duidelijk de opbouw van te zien is, alsook toestel in werking?

                Thanks!

                Comment

                • Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

                  #9
                  Zal wel eens wat foto's maken. 50W lampen zal vast gaan maar is zeker geen aanrader. Ik denk dat het inderdaad dezelfde lampjes zijn, maar dat de Osram versie bij de Gamma en consorten vast een heel stuk duurder is. Even kijken of je die ook bij je normale lampen adres kunt kopen dus (zal vast wel)

                  Comment

                  • VERVALLEN

                    #10
                    50W cool beam lampjes moeten wel kunnen denk ik? Deze geven hun warmte enkel af naar buiten en blijven langs de binnenkant cool. Dus de refelector is dan weer iets anders geconstrueerd.
                    Ok foto's zijn meer dan welkom!
                    Want op dat fotoke op site van J&H is eigenlijk niets te zien. ah zo klein! Mss kunnen ze stelselmatig bij nieuwe produkten wat foto's posten die raadpleegbaar zijn indien intresse.

                    Comment

                    • laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

                      #11
                      als je de productomschrijving goed had gelezen dan had je gezien dat er enkel plaats is voor MR-11 lampjes. 50W en consoorten heb ik nog nooit tegengekomen in MR-11. Volgens mij vind je die enkel in MR-16 en dan passen ze dus niet...
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                      Comment

                      • driesmees
                        • Apr 2003
                        • 1076

                        #12
                        Is er ook geen versie met 10 lampjes in? 24V dan wel...
                        Ik dacht dat die MR16 waren, maar daar mocht je dan tot 75W insteken of zo...


                        Op die pagina staat MR12, maar dit moet eigenlijk MR16 zijn...
                        [CENTER] [/CENTER]

                        Comment

                        • kokkie
                          • Nov 2003
                          • 1166

                          #13
                          Zal misschien een versie zijn met 2 strips van 10 lampjes die je in serie moet zetten.

                          Heb hier nog niemand gehoord over hoeveel graden jullie de lampjes hebben. Voor een effect zou ik 10 graden lampjes nemen, lekker strak, maar dat zijn dus niet de standaardlampjes uit de winkel en zal je misschien ff moeten bestellenl.
                          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                          Comment

                          • Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

                            #14
                            Ophangen of neerzetten:


                            Zo ziet ie eruit wanneer er weer eens een lampje stuk is gegaan:


                            Lampje in socket van dichtbij:


                            En wen maar aan dit beeld wanneer je er een paar koopt


                            Sorry voor de mindere kwaliteit, had alleen mn mobiel bij. Heb ook de onderkant niet losgehaald dat was me iets teveel werk. Deze was toevallig toch nog kapot dus moest sowieso open. Heb in totaal 4x moeten meten om tot het kapotte lampje te komen

                            Comment

                            • driesmees
                              • Apr 2003
                              • 1076

                              #15
                              citaat:Geplaatst door kokkie

                              Zal misschien een versie zijn met 2 strips van 10 lampjes die je in serie moet zetten.
                              Neeuh hoor, het zijn dan gewoon 24V 75W lampjes...
                              [CENTER] [/CENTER]

                              Comment

                              Working...