Software Maxxyz

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bartbomans
    • May 2005
    • 12

    Software Maxxyz

    De software van de Maxxyz lijkt nu wel op punt te komen qua snelheid :-)
    HARMAN Pro's Unified Community Forum. Browse discussion on all of our professional brands: AKG, AMX, BSS, Crown, dbx, DigiTech, JBL, Lexicon, Martin, & Soundcraft.


    The software guys have been very busy the last few weeks and have done some amazing work on the internal DMX processing of the console with version 1.6 .
    As a result we've been able to run thousands of LED fixture now without any noticeable slow down of the console.
    Because the Maxxyz does not use any external processing devices you don't have to buy more "boxes" to run several universes packed with LEDs.

    The improvements will benefit everybody but it is helping a lot if you have a lot of chases and cues going at the same time, especially a lot of LEDs or channels crossfading. Nightclubs and "on the fly" shows running stuff all over the place should benefit from the changes a lot.

    I've seen shows with 4 wing modules fully loaded run by two or even three operators and its all working very nicely.

    Also with this version we activated the internal midi connectors. We will publish a document next week how the current midi mapping (which is not fully implemented yet) works.

    I've been testing the software with Atomic strobes and the response time of the console is phenomenal now, even for large cues with lots of values.

    Give it a try and let us know if you notice the difference. We're programming several large tours at the moment here in the US and the guys are loving all the performance tune ups that have been done.

    If you use Macros a lot you will appreciate that the macro tool now is properly filled with the correct settings when you edit them.

    The bootup time has been improved as well and the DMX output is not activated until the console is fully started up. This prevents the fixtures from going to 0/0 on bootup and then swinging down to default when the dmx is running.
  • LJ Gerrit
    • Apr 2002
    • 479

    #2
    Ja ja, het is ongelofelijk. Ik werk nu zelf met de laatste beta software 1.6.187 BETA, en kan mede delen dat er veel is gebeurd de laatste dagen.
    Verder was ik vorige week in Belgie bij R&D International voor een cursus voor diverse operators. Er waren een aantal fanatieke Hog gebruikers aanwezig, die gaven te kennen dat de MaXXyz flinke stappen voor de de Hog III is.
    Vooral de combi met MaXedia en pixelmapping is super en en uniek in deze wereld.
    Op LDI is de eerste sessie te zien en daarna wordt de update kostenloos vrij gegeven voor MaXXyz en MaXedia gebruikers.

    Verder is over enkele weken de PC versie vrij beschikbaar op Martin.com Om DMX uit te spugen dien je wel een dongle aan te schaffen. Prijs is nog niet bekend.
    ------------------------------------------------
    Without colour, there is no perception
    ------------------------------------------------
    MvG

    Gerrit Schottert
    Controllux

    Comment

    • BlueConfig
      • Aug 2005
      • 138

      #3
      Zal de Maxxyz op pc kunnen werken met WYSIWYG of enkel met MSD? Khoop van wel!!

      Greets,
      BLue CoNFiG

      Comment

      • marc colemont
        • May 2005
        • 18

        #4
        Net zoals bij de Maxxyz zal er eem Maxxyz Visualizer van MSD bijgeleverd worden. Via de DMX uitgangen kan je de Full MSD versie gebruiken of andere pakketten zoals WYSIWYG.
        Marc Colemont
        R&D International

        Comment

        • dj_janneke
          • Dec 2004
          • 22

          #5
          weet je mischien een preciese datum waneer de software uitkompt?
          en zit hier ook zon training bij gelijk in de echte tafel??

          greetz
          jan

          Comment

          • LJ Gerrit
            • Apr 2002
            • 479

            #6
            citaat:Geplaatst door dj_janneke

            weet je mischien een preciese datum waneer de software uitkompt?
            en zit hier ook zon training bij gelijk in de echte tafel??

            greetz
            jan
            Beste Jan,

            Daar weet ik nog geen antwoord op. We zitten u in een BETA test fase en is daarom alleen beschikbaar voor select gezelschap.
            11, 12 en 13 november vindt de LDI plaats in Orlando (Florida), daar zal de MaXXyz pc worden gepresenteerd, meestal vlak daarna zal de release plaats vindt.
            Misschien kan Marc Colemont een exact tijdstip noemen.

            Mocht de software beschikbaar zijn, dan zal ik het niet nalaten dit te vermelden in deze topic.
            ------------------------------------------------
            Without colour, there is no perception
            ------------------------------------------------
            MvG

            Gerrit Schottert
            Controllux

            Comment

            • BlueConfig
              • Aug 2005
              • 138

              #7
              citaat:Net zoals bij de Maxxyz zal er eem Maxxyz Visualizer van MSD bijgeleverd worden. Via de DMX uitgangen kan je de Full MSD versie gebruiken of andere pakketten zoals WYSIWYG.
              Soryy maar ik begrijp je niet helemaal. Heb ik dan een dongle of zo nodig "> DMX uitgangen", of kan ik net zoals met HOG pc rechtstreeks visualiseren in WYSIWYG.
              Greets,
              BLue CoNFiG

              Comment

              • axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

                #8
                citaat:Geplaatst door BlueConfig
                Soryy maar ik begrijp je niet helemaal. Heb ik dan een dongle of zo nodig "> DMX uitgangen", of kan ik net zoals met HOG pc rechtstreeks visualiseren in WYSIWYG.
                Er is geen mogelijkheid om een directe software-link te doen zoals hogPC.
                Je moet dus een DMX-out dongle nodig om DMX uit je MaxxyzPC te krijgen en dan die DMX-out weer terug sturen naar je DMX-IN voor je Wysiwig (WYG-IT, DMX-node,...)
                En neen, dat kan niet met een gekraakte versie [^]
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                Comment

                • BlueConfig
                  • Aug 2005
                  • 138

                  #9
                  Das wreed jammer... (weer een minpuntje voor Martin )

                  @ axs

                  Wat Bedoel je?
                  Greets,
                  BLue CoNFiG

                  Comment

                  • axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

                    #10
                    citaat:Geplaatst door BlueConfig

                    Das wreed jammer... (weer een minpuntje voor Martin )
                    @ axs
                    Wat Bedoel je?
                    Waarom een minpuntje?
                    Een link met een visualisatie-pakket dient nog altijd als een preproductietool. Eentje waar ik het dan ook voor gebruik.

                    Af en toe erger ik me best wel aan mensen die een gekraakte WYG-versie hebben en daarenboven het niet gebruiken waar het gemaakt voor is.
                    Op de eerste plaats is het een visualisatie- en productietool voor preproductie-doeleinden.
                    Op de tweede plaats kan je het misschien wel gebruiken om even wat rendertjes te maken om een klant een impressie te geven.
                    En daar wringt het nu... velen denken dat dit de hoofdzaak is, en 'ergeren' zich dan dat er geen directe link is, maar een hardware-oplossing. Een oplossing die voor dat 'secundaire' doel te veel geld kost naar hun zin (ow ja, want je kan het niet zomaar 'ergens' downloaden)

                    Ow ja, nog meteen ook de volgende vraag beantwoorden waarom er voor andere desk/programma's dan wel een softwarelink is???


                    [typt niks en vervolgt dan met de heilige woorden:]
                    Tot zover mijn lesje marketing.



                    Grtz
                    van een tevreden officiƫle WYG-gebruiker met hardwarematige DMX-in en OUT
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                    Comment

                    • LJ Gerrit
                      • Apr 2002
                      • 479

                      #11
                      citaat:Geplaatst door BlueConfig

                      Das wreed jammer... (weer een minpuntje voor Martin )
                      Beste BlueConfig,
                      Waarom weer zo negatief in deze Topic. Je hebt je antwoordt toch al gekregen op het Martin Forum... http://www.martin.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9950

                      Als WYSIWYG Artnet kan ontvangen dan ben je er toch?

                      ------------------------------------------------
                      Without colour, there is no perception
                      ------------------------------------------------
                      MvG

                      Gerrit Schottert
                      Controllux

                      Comment

                      • BlueConfig
                        • Aug 2005
                        • 138

                        #12
                        @ axs

                        ik geef je volledig gelijk:

                        [code]Op de eerste plaats is het een visualisatie- en productietool voor preproductie-doeleinden[/code]

                        En jij gebruikt het daar ook voor. ik wou dat ik dat ook kon... maar dat is nu niet zo.

                        Ik gebruik WYG om HOG wat aan te leren en dan moet ik geen MH, console, ed kopen want er bestaan andere middelen. Ik ben student, moet studeren en als ik tijd heb, dan doe ik wat ik graag doe: met lichtjes spelen. Ik zoek alles wat ik kan vinden over deze onderwerpen. Nu is er een nieuwe console Maxxyz en zit te popelen om die eens van dichterbij te kunnen bekijken. Voor en nadelen te bijken van tov andere. Want ik heb al veel positiefs !gelezen!, maar van MSD ben ik (persoonlijk) geen fan.

                        @ LJ Gerrit

                        Ik ben zeker niet 'weer negatief'. die 'weer' slaat op een kritische blik op dingen, die 'negatief' op het volgende:
                        Toen ik ooit in aanraking kwam we belichting dacht ik dat Martin het einde was. (ik wist niet beter) Nu besef ik dat er andere, beter en slechtere, zijn. En ik wil deze graag leren kennen. Ben koppig maar als iemand mij wil van menig over iets doen veranderen mag ie dat altijd. graag zelfs.

                        alvast bedankt voor julie reacties,
                        Greets,
                        BLue CoNFiG

                        Comment

                        • marc colemont
                          • May 2005
                          • 18

                          #13
                          De visualiser heeft ook tot doel om de MaxxyzPC te verkennen en te leren zonder dat je DMX-apparaten moet aansluiten. Zonder dongle werkt de MaxxyzPC in demomode. Alles werkt behalve de Wings en de DMX uitsturing. Met dongle werken de Wings, de USB DMX modules en de ArtNet die tot 32 universes uitstuurt.
                          Marc Colemont
                          R&D International

                          Comment

                          Working...