Submasters op WholeHog 1000

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jfeelders
    • Oct 2005
    • 4

    Submasters op WholeHog 1000

    Dag collega's,

    We hebben voor onze theatervoorstelling Trouw van het Nationale Toneel tijdelijk een Hog1000 i.p.v. onze eigen SparkTop. Op de laatste kon ik makkelijk voor de 10 StudioColors of het frontlicht submasters aanmaken. Op de Hog is me dat nog niet gelukt en in de handleiding staat er ook niets over. Hoe kan ik voor één spot of een verzameling channels een submaster op de Hog1000 maken?

    Jeroen
    Allround inspiciënt het Nationale Toneel
  • CyberNBD
    • Aug 2000
    • 1318

    #2
    Submasers voor de intensity's? Das opzich vrij simpel.

    Clear restore om de programmer te wissen.
    Fixtures selecteren, @FULL om intensity vol te zetten.
    Record en opslaan onder een master.
    Vervolgens cuelist van die master openen met pig Choose.
    Options kiezen, en daar even manual fade op 0 zetten als je dat niet bij je cuelist defaults hebt ingesteld, en +go when off null even aanzetten. Vervolgens heb je de intensity van de geselecteerde fixturesonder die bepaalde master. Echte submasters heeft een hog(1000) niet.

    Wat je dus eigenlijk doet is een cue maken met je intensity op 100% en die vervolgens onder een master gooien, zo kan je alle intensity's van groepen fixtures onder schuiven zetten.
    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

    Comment

    • jfeelders
      • Oct 2005
      • 4

      #3
      Als ik je reactie lees en ik in een andere Qlist een spot op 70% heb staan en die via de submaster op bijv. 60% wil hebben, dan kan dat dus eigenlijk niet op die manier... Of toch?
      Allround inspiciënt het Nationale Toneel

      Comment

      • JeroentjE
        • Oct 2000
        • 197

        #4
        Zal hij niet gewoon <..> @full * record enter * pig choose * options * use HTP bedoelen?

        Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
        Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
        Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

        Comment

        • LuxProDeo
          • Feb 2003
          • 245

          #5
          Wat hij volgens mij bedoelt: je draait een cue1 > cue 2 > cue3 > etc. theatervoorstelling onder 1 Q List.

          Op de SparkTOP kun je daarnaast een submaster maken die ervoor zorgt dat bijvoorbeeld dimmer 16 of de intensiteit van een Mac600 niet boven het percentage van die submaster uitkomt - ook al laadt je in je main Q List een stand waarin de intensiteit van deze spot op vol staat.

          Het is echter wel een echte master in die zin dat wanneer er in de main Q List een stand voorbij komt waarin de spot op 0% staat de spot dus ook uit blijft - ook al staat de submaster nog steeds op bijvoorbeeld 40%.

          Op de SparkTOP kun je deze submasters op een bepaald percentage zetten waarna ze constant van toepassing blijven terwijl je ondertussen telkens nieuwe standen blijft oproepen uit de je main Q List.

          Ik weet ook de oplossing op de Hog1000 niet - maar de gebruikelijke verdachten als HTP of persist on override gaan volgens mij in dit geval niet werken? (maar ben ook maar een Hog dummie - dus ben benieuwd naar wat de oplossing wel is).

          LuxProDeo




          Comment

          • MT-lighting
            • Jan 2004
            • 24

            #6
            De Hog1000 (cq Hog II) heeft die functie niet, voor zover ik weet is het met een Hog III wel mogelijk.
            Wat je wel zou kunnen doen is je Q-list splitsen over meerdere faders en dan deze dan triggeren vanuit 1 Q-list door command-macro's.
            vb: fader 1: Q-list met de macro's , fader 2: colors, fader 3: conventioneel.

            macro's kan je ook aan normale cue's toevoegen, op pagina 74 van de gebruiksaanwijzing staat alles over macro's.

            Met een beetje puzzelen is het misschien zelfs mogelijk om de Q-list automatisch te splitsen..

            Mark.

            Comment

            • Frank@highend
              • Oct 2005
              • 65

              #7

              Hallo,

              Het klopt inderdaad dat de Hog 1000 (de 500 en de II ook) geen submasters ondersteund.
              Wat je wel kan doen is Intensitie pallets maken van bv. 10%, 20% enz. enz. en deze dan op de volgende lokatie update.
              Bij de Hog III is het makkelijk je Moved de despetrevende groep gewoon naar je fader en het is een submaster geworden voor die groep.
              Mocht je nog vragen hebben mail of bel gerust
              Succes

              Frank Schotman
              High End Systems
              frank_schotman@highend.com
              +31(0)651157163
              Frank Schotman
              High End Systems

              Comment

              • axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

                #8
                citaat:Geplaatst door Frank@highend
                Het klopt inderdaad dat de Hog 1000 (de 500 en de II ook) geen submasters ondersteund.
                Eerst en vooral: Proficiat Frank met je nieuwe job!!!


                Next:

                Vreemd dat niemand hier kwam tot de volgende mogelijkheid:

                In de hog2 software heb je de optie INHIBITIVE voor je fader-options. Als je deze selecteert, heb je een inhibitive fader, die je kan gebruiken als submaster.



                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                Comment

                • Frank@highend
                  • Oct 2005
                  • 65

                  #9
                  Danl je Axs,


                  Die optie vab de Inhibitve was in voorgaande versie's van de software inderdaad aanwezig maar is al tijdje niet meer present in de hog II software welke versie dat was weet ik niet precies maar als je er behoefte aan hebt wil ik het altyd uitzoeken

                  Groeten,

                  Frank Schotman
                  High End Systems
                  frank_schotman@highend.com
                  +(0)651157163
                  Frank Schotman
                  High End Systems

                  Comment

                  • axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

                    #10
                    citaat:Geplaatst door Frank@highend

                    Danl je Axs,


                    Die optie vab de Inhibitve was in voorgaande versie's van de software inderdaad aanwezig maar is al tijdje niet meer present in de hog II software welke versie dat was weet ik niet precies maar als je er behoefte aan hebt wil ik het altyd uitzoeken
                    Vreemd dat die verdwenen is... hiermee kon je in ieder geval submasters aanmaken.
                    Bestaat er toevallig geen macro voor?

                    Ik weet dat ik een paar jaar geleden eens een gelijkaardige situatie heb voorgehad met reeks VL2000 in het front. Heb toen via een aanpassing in de library-file van de VL2k de intensity-parameter aangepast naar LTP.
                    Intensity in de fixture file is nl standaard HTP8bit.
                    Hierdoor kan je enkel een update in een hogere intensiteit uitvoeren.
                    Door aan te passen naar LTP8bit, omzeilde je dit.

                    Heb dan via een macro telkens de gerelateerde q-list (je fader voor deze groep dus) om de 0.5 seconden automatisch opnieuw een GO gegeven, aangezien LTP de waarde neemt van de laatste Q-list die controle nam over die parameter.

                    Wel opletten dat indien je verder nog dezelfde fixture gebruikt, je best een nieuwe fixture creërt en deze nieuwe lib-file gebruikt voor je frontgroep. Anders krijg je indien je dezelfde fixture elders gebruikt wel heel rare dingen
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                    Comment

                    • Frank@highend
                      • Oct 2005
                      • 65

                      #11
                      He Axs,

                      Ik heb even wat geprobeert en het werkt wel beide kanten opgewoon met load en update.
                      Wat wel een beetje verwarrend is als je bv een intensitie pallet van 50% maakt en deze vervolgens update naar laten we zeggen 80% dan zul je zien dat als je de fader omhoog schuift hij in je output tot 79% meeloopt en als je tot full gaat hij terug springt naar 50% dit is echter de naam van de pallet die dan in beeld springt dus niet de werkelijk uitstuur waarde.

                      Frank Schotman
                      High End Systems
                      frank_schotman@highend.com
                      +31(0)651157163
                      Frank Schotman
                      High End Systems

                      Comment

                      • axs
                        Moderator
                        • Jun 2002
                        • 2687

                        #12
                        citaat:Geplaatst door Frank@highend

                        He Axs,

                        Ik heb even wat geprobeert en het werkt wel beide kanten opgewoon met load en update.
                        met load Q en update Q zal het altijd werken aangezien je dan werkt via de programmer... deze heeft nl STEEDS voorrang op eender welke Q-list.

                        Uitdaging hier is het om het via een fader te doen...
                        Beetje tricky
                        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                        Comment

                        • Martijn de Groot
                          • Mar 2005
                          • 189

                          #13
                          Het kan met een playback fader, zoals je het graag wil.
                          Record je cue's. Record de fixture(s) op full in een volgende playlist, breng deze onder een playbackfader en kies daarbij de opties: +Go when off 0, High Priority, Start next, Skip loop, Maintain state.
                          Je kunt nu op elk percentage je fixtures beinvloeden, ongeacht welke output-waarde ze hebben in de cue's van je main playbacklist.
                          Succes.
                          Martijn de Groot (Product & Application engineer Lightco)
                          wat beweegt mensen die licht bewegen?

                          Comment

                          • Frank@highend
                            • Oct 2005
                            • 65

                            #14
                            Beste Martijn,

                            De manier zoals jij het beschrijft is het geen "submaster of Inhibitive fader" maar een fader die ten alle tijden je ander cue's kan overrulen maar het is niet zo dat als jij onder je showfader je intensitie at full heb geprogrammeerd en je zet je sub masterfader op 80% dat je dan ook maar 80% van de geprogrammeerde waarde doorgeeft.

                            groeten

                            Frank Schotman
                            High End Systems
                            frank_schotman@highend.com
                            +31(0)651157163
                            Frank Schotman
                            High End Systems

                            Comment

                            • axs
                              Moderator
                              • Jun 2002
                              • 2687

                              #15
                              heren...

                              de enige manier was/is inhibitive fader of het aanpassen van je lib file naar ltp parameters. misschien dat er nog ergens een macro voor is, maar verder is er echt geen 'standaard' oplossing. verwondert me ook dat blijkbaar de inhibitive functie uit de software zou zijn...
                              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                              Comment

                              Working...