Colorchangers i.p.v. Par's?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

    Colorchangers i.p.v. Par's?

    Nu ik het geluid langzaam compleet heb (iig tevreden over ben) is het licht aan de beurt. Nu zat ik eigenlijk te denken, of ik i.p.v. Par's geen colorchangers zou kunnen gebruiken?

    De reden is dat elke lamp dus van kleur veranderen kan, en je meer mogelijkheden hebt (alle lampen één kleur, dan weer verschillend etc) terwijl je met parren toch met 1 kleur te kijken zit.

    Ik doe voornamelijk disco show's, en hoef dus amper tot nooit bands uit te lichten o.i.d. Is dit een verstandige keuze?

    Iig kan ik alles mooi DMX nemen, en telkens uitgroeien (van 4 colorchangers naar 8..) én meer mogelijkheden dus.

    Zoja, welke zouden jullie aanraden wat een beetje een brede lichtstraal en genoeg lichtopbrengst heeft? Ik heb overigens al wat gezocht, en zag genoeg leuk DMX spul staan van 75 tot pakweg 150 per stuk.

    Ik hoor het graag,

    Grt,
    Edie
    Mit freundliche grube,

    Edie
  • test12
    • Jan 2003
    • 901

    #2
    Is juist inzicht.
    Niet als front licht maar als tegenlicht uitstekend.

    gr. Herman
    ________________________
    Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

    Comment

    • Dr. Edie
      • May 2003
      • 671

      #3
      citaat:Geplaatst door test12

      Is juist inzicht.
      Niet als front licht maar als tegenlicht uitstekend.

      gr. Herman
      Hmm, oftewel; voor mijn doel niet geschikt? [8)]

      iig bedankt.
      Mit freundliche grube,

      Edie

      Comment

      • test12
        • Jan 2003
        • 901

        #4
        In jou posting staat dat je nauwelijks bandjes uitlicht en inderdaad zijn colors daar niet geschikt voor naar als schow verlichting bij disko's begrijp je me verkeerd, zijn ze n.l. zeer geschikt. Ik zal nog ff zoeken naar een link met foto's wat bij ons vandaan komt, een disko zonder frontverlichting.

        gr. Herman
        ________________________
        Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

        Comment

        • Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

          #5
          miss een andere en ook niet zo'n hele dure oplossing! Par spots voorzien van leds RGb's dus.
          Wordt vast helemaal hot en ben je ongetwijfeld een van de eerste.
          Kun je ook kleuren mengen, aansturen met dmx en heeft een hele lange levensduur. Zullen ze de eerste keer vreemd opkijken als je uit een par 56 spot meerdere kleuren "toverd".
          Heb er nu ook een 4tal en bevallen mij erg goed.
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

          Comment

          • Dr. Edie
            • May 2003
            • 671

            #6
            @test12;
            Ik ben benieuwd

            @Tfproductions;
            Daar zeg je inderdaad een goed alternatief! Nu je het zegt. Heb jij toevallig een foto, of mening over de lichtopbrengst van een LED-Par ? Het zal niet in de buurt komen wellicht met een 'echte', maartoch..
            Mit freundliche grube,

            Edie

            Comment

            • test12
              • Jan 2003
              • 901

              #7
              De set in onderstaande link komt bij ons weg en die is zonder frontverlichting. En het merendeel van onze klanten huren de disco's zonder front verlichting.


              gr. Herman
              ________________________
              Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

              Comment

              • Dr. Edie
                • May 2003
                • 671

                #8
                citaat:Geplaatst door test12

                De set in onderstaande link komt bij ons weg en die is zonder frontverlichting. En het merendeel van onze klanten huren de disco's zonder front verlichting.


                gr. Herman
                Ikzelf vind het er goed uitzien, en mid de parren absoluut niet. Kleurencombinatie's kan je toch zelf maken etc.. Meer mogelijkheden.

                Zelf eens een bruiloft gedaan met 8 Moving Head's;


                Er hingen hier wel nog 8 parren bovenin, maar echt veel meerwaarde hadden ze niet vond ik.

                Nu toch twijfel voor colorchangers.. OF net zo goed direct scanners [8)]
                Mit freundliche grube,

                Edie

                Comment

                • test12
                  • Jan 2003
                  • 901

                  #9
                  Of Moving Heads, alles heeft z'n prijs.

                  gr. Herman

                  ________________________
                  Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

                  Comment

                  • Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

                    #10
                    nee heb ze pas twee weken, maar lichtopbrengst is zeker goed te noemen, voor frontverlichting zou ik ze ook niet snel gebruiken maar als tegenlicht echt leuke dingen mee te doen. En de gezichten van andere discotechneuten!! Haha, probeer ze er eerst als een gewone par eruit laten zien en dan de kleuren wisselen, das echt mooi om dan die gezichten te zien. Maar lichtopbrengst is idd minder als een gewone par, bundel is ook breder zeker medium flood. Maar zal zien dat ik spoedig effe foto's maak. Oja de prijs valt ook mee, koop ze voor net 100 euro de stuk, Incl. lampjes
                    en als het goed is hoef je deze nooit te wisselen!
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                    Comment

                    • Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

                      #11
                      maar vind het wel jammer dat iedereen vaak alleen maar movingheads gebruikt, ze zijn zeker mooi maar de creativiteit is ver te zoeken. Terwijl je met spots ook zeer mooie dingen kunt doen. Vooral de top 40 bands, alleen heads en dan ook nog eens 4 uur lang hetzelfde programma, nee geef mij maar spots en de heads en scans als opvulling. En dan zeker nu met de led-parren, ga me weer eens uitleven. oja ik doe nu voornamelijk bands, disco shows nog een keer of 10 per jaar.
                      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                      Comment

                      • Dr. Edie
                        • May 2003
                        • 671

                        #12
                        MH's zijn voor mij niets, die par led's zullen idd prima in een truss voldoen denk ik. i.s.m. 4 scan's terzijndertijd. Een strobo in het midden, en je hebt lijkt me een hele prima standaard lichtshow met voldoende mogelijkheden. Ik zal beginnen met sparen.

                        Ook zal ik eens kijken gaan naar de mogelijkheden etc..
                        Mit freundliche grube,

                        Edie

                        Comment

                        • Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

                          #13
                          mm zie dat je niet direct in de buurt woont, anders kun je wel een keer komen kijken. en voor de prijs van een movinghead koop je al snel een ledpar of 6!!
                          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                          Comment

                          • Dr. Edie
                            • May 2003
                            • 671

                            #14
                            Ik zie idd dat je niet echt in de buurt woont

                            Maar zal hier in de buurt eens rondkijken.. Voorkeur is nog EVENTJES een paar colorchangers.. Maar LED zal ik ook onthouden!..
                            Mit freundliche grube,

                            Edie

                            Comment

                            • stekelvarke
                              • Dec 2004
                              • 1062

                              #15
                              Ik weet niet wat jullie juist met LED parren bedoelen, maar als het die showtec dingen zijn zie ik er ook nog direct niemand iets met uitlichten. Parren zijn erg handig omdat ze zo multifunctioneel en simpel zijn. Maar voor disco werk zijn colors ook niet slecht (ik heb eens de proef op de som genomen).
                              exit night into LIGHT

                              Comment

                              Working...