Parren aansturen via DMX

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DLSound
    • May 2003
    • 8

    Parren aansturen via DMX

    Hoi even een voor jullie simpele vraag, voor mij is het één groot nieuw ding, en de zoekknop leverde niet helemaal duidelijkheid op voor me

    Kan iemand me vertellen hoe het aansluiten in zijn werk gaat.

    ik heb bijvoorbeeld 4 parren 64, die wil ik gaan besturen via een ShowTec Light-Jockey (DJ Mingle), nu schijn je hiervoor dus ook switch en dimmerpacks nodig te hebben, goed tot zover snap ik dat nog... die parren moeten natuurlijk ook voeding hebben.

    De bedoeling is dat dit 8 parren gaan worden via dmx besturing.

    Moet ik nu per statief 1 switchpack en 1 dimmerpack hebben ?
    Of moet ik een gewoon kiezen voor een van deze twee ?

    Ik neem aan (als ik het goed begrijp) dat er een xlr kabel van de dimmer,switchpack naar die DJ Mingle loopt ? Maar hoe zit dat dan als je ze allebei moet of wil gebruiken... ? Lopen er dan twee kabels naar de DJ mingle, en spreekt het aansluiten dan voor zich ?

    Ik hoop dat iemand me wat meer duidelijkheid kan geven, ik moet het nog gaan kopen namelijk... of is de Dj mingle niet echt geschikt ?

    Alvast bedankt voor jullie reacties !!
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

    #2
    Even zeer snel dan.

    Dj mingle voor parren kan goed.

    Om parren te kunnen aansluiten gebruik je enkel maar dimmers.
    Je wilt een par namelijk ook minder fel kunnen zetten (dimmen).

    Lichteffecten die hier niet tegen kunnen moet je schakelen (met een switchpack)

    Je kunt aan elk statief een 4 kanaals dimmer hangen (Showtec Multidim of dimmende T4).

    Vervolgens kun je de verschillende dimmers doorlussen. En elke dimmer heeft zijn eigen startadres. Er gaat dus maar 1 kabeltje naar je sturing.

    Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

    Comment

    • stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

      #3
      je hebt dimpacks met een x-aantal kanalen (de meest voorkomende zijn 4,6,8,12,24,36,48,..) dus voor 8 parren heb je een dimpack van 8 kanalen nodig of 2 van 4. Ook bestaan er DMX 4-barren en 6-barren (hier hang je gewoon je parren aan)
      de parren prik je dan in je dimmer (zo krijgen ze voeding en worden ze gedimt). Als je bv 2 dimpacks hebt ga je met 3 of 5 polige DMX kabel vanuit je sturing naar dimmer 1 en van de uitgang van dimmer 1 ga je naar dimmer 2. Op de laatste dimmer zet je dan een DMX terminator om reflecties op je transmissielijn te voorkomen.
      Ook moet je je dimmers adresseren in dit geval zet je dimmer 1 op adres "1" en dimmer 2 op adres "5"
      Een switchpack dan, dit komt overeen met een dimpack buiten dat je dan ipv te dimmen kan schakelen.
      exit night into LIGHT

      Comment

      • DLSound
        • May 2003
        • 8

        #4
        citaat:
        Een switchpack dan, dit komt overeen met een dimpack buiten dat je dan ipv te dimmen kan schakelen.
        Ok het wordt al een stukje duidelijker allemaal, bedankt !!
        Als ik het goed begrijp heb ik voor die parren dus geen extra switchpack nodig maar alleen maar dimmerpacks ?

        De switchpack is dus alleen voor het aan en uitschakelen van de lampen, dit doen we in het geval van de parren dus gewoon met de besturing ?

        Comment

        • Funkmaster
          • Dec 2004
          • 204

          #5
          zo ongeveer...
          als je fader op je stuurtafel op 0 procent staat, zal je dimpack en je switchpack geen stroom uitsturen.

          als je fader op je stuurtafel op 30 procent staat, zal een dimpack een lamp voor 30% laten aangaan. De switchpack zal geen stroom uitsturen.

          als je fader op je stuurtafel op 50 procent staat, zal een dimpack de lamp voor de helft doen branden. De switchpack zal stroom uitsturen en de lamp zal op volle kracht branden.

          als je fader op je stuurtafel op 100% staat, zal je lamp op volle kracht branden, zowel op dimpack als switchpack.

          Een switchpack zal pas stroom sturen als de faders op 50% staan op de mengtafel.

          hopelijk legt dit wat het verschil tussen switchpack en dimpack uit...
          It's nice to be important, but it's important to be nice...

          Comment

          • soundcheckfrits
            • Jan 2005
            • 455

            #6
            goh idd zoekfunktie beejte rondsnuffelen en klaar is kees

            de groeten SCF

            Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

            Comment

            Working...