Betere Budget Console?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wouter Verlinden
    • Dec 2000
    • 263

    Betere Budget Console?

    Hello allen,


    ik heb de laatste jaren vaak gewerkt met 2 verschillende consoles, en met beide probleempjes gehad:

    -> Behringer LC2412... drukknoppen defect... mislopen als batterijtje leeg was...

    -> GLP Lightcommander (ook wel te krijgen via Showtec, JBSystems, ...)... drukknoppen defect, en verschilende nogwel...


    2 vragen:

    ->Kan je de drukknoppen voor de GLP Lightcommander zomaar bestellen?

    -> Eigenlijk zoek ik een "betere" budget-tafel... die wat robuuster is dan voorgenoemde... minstens 48 kanalen... heb al gekeken naar Zero88 Frog-serie... maar das net iets te duur...


    Greetz,

    Wouter
    Wouter Verlinden
    Creative Sound & Light Development
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

    #2
    sgm24?
    Stukje goedkoper dan frog range, nette parrenbak!

    Comment

    • Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

      #3
      Alleen parren of ook intelligent om aan te sturen?

      Heeft er iemand ervaring met de spullen van het Theater Technisch Lab? Ziet er allemaal redelijk robuust uit, voldoende opties om een gewoon conventioneel showtje te kunnen drukken en de prijs is ook interessant. Betere optie dan een 2e hands Sirius op de kop tikken oid.

      Comment

      • driesmees
        • Apr 2003
        • 1076

        #4
        Als het enkel voor conventioneel is, Jands Event 24 of 48, zoals je het zelf wilt.
        Zéér goede ervaringen met het tafeltje...
        [CENTER] [/CENTER]

        Comment

        • BS
          • Feb 2005
          • 24

          #5
          Theatertechnisch Lab heeft de Spring, is een leuke tafel. Anders is de STrand 200 wellicht een optie, nog wel betaalbaar. Gaat allebei via Barndoor.

          Comment

          • stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

            #6
            En wat is budget bij jou? Want voor sommigen zal dit 300euro zijn en voor andere alweer 3000
            exit night into LIGHT

            Comment

            • ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

              #7
              TTL spring zuigt bigtime!
              probeer maar eens een chase te editen

              blijf bij mijn advies van 4 oktober...of anders een softwarematige oplossing met een faderboard

              Comment

              • Wouter Verlinden
                • Dec 2000
                • 263

                #8
                De tafel is enkel bedoeld om parren aan te sturen...

                Voor mijn intelligent licht gebruik ik LightJockey (met DMX-IN en DMX-OUT).

                Heb ondertussen LSC Maxim leren kennen, en dat lijken me mooie tafels...

                Heb ook nog reclame in de bus gehad voor Chamsys PC Wing, maar voor festivals kom ik toch graag buiten zonder PC... Dan kan je tenminste de mixcity even verlaten zonder schrik te hebben voor diefstal (men loopt sneller weg met een laptop dan met een tafel...)

                Op dance-events heb ik er geen probleem mee om de Lightjockey oncombinatie met de conventionele tafel te gebruiken aangezien ik daar meestal "veliger" zit (achter hekken, gescheiden van publiek)...


                Greetz,

                Wouter
                Wouter Verlinden
                Creative Sound & Light Development

                Comment

                • LichtNichtje
                  • Nov 2004
                  • 220

                  #9
                  citaat:Geplaatst door Wouter Verlinden
                  Heb ook nog reclame in de bus gehad voor Chamsys PC Wing, maar voor festivals kom ik toch graag buiten zonder PC... Dan kan je tenminste de mixcity even verlaten zonder schrik te hebben voor diefstal (men loopt sneller weg met een laptop dan met een tafel...)
                  Je kan natuurlijk altijd de echte console van Chamsys kopen (natuurlijk wel een (beetje) duurder [)])

                  Comment

                  • sky-line
                    • Feb 2004
                    • 34

                    #10
                    wij hebben elara 24 van zero88 en zijn daar zeer tevreden over


                    wel een pak goedkoper dan een frog maar misschien iets te weinig mogenlijkheden...

                    Comment

                    • sky-line
                      • Feb 2004
                      • 34

                      #11
                      ps: elara heb je voor 850 € ongeveer

                      Comment

                      • SpaceyDeeJ
                        • Sep 2001
                        • 876

                        #12
                        Hoi,

                        ik denk dat een en ander flink met je budget en wensen te maken hebben. Beetje serieuse tafel begint bij 2 2,5 duizend euro.

                        Persoonlijk ben ik een liefhebber van de SGM Studio24 SC. Desgewenst geef ik daar ook training op. Deze helaas uit ontwikkelde tafel, heeft nog steeds een goeie prijs kwaliteits verhouding. Het nadeel blijft dat JIJ moet denken hoe en wat en niet de tafel.

                        Mocht je een keer willen meekijken met de tafel op show, laat het me gerust weten. Ik heb vorige week tijdens het Amsterdam Dance Event , de premiere van de Dance Rock Opera geschoven met deze tafel.

                        40 kanalen conv. 8 MSD250/2 scans, 2 atomics, 2 droogijs machines, etc etc etc. Fotos heb ik hopelijk snel, mijn eigen camera was nu echt goed kaduk
                        cheers,

                        DeeJ

                        zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

                        Comment

                        • LJ Bert
                          • Apr 2003
                          • 270

                          #13
                          zie dat je de lsc maxim ook bekeken hebt...
                          wij gebruiken voor rock n roll vroeger de jands esp2 maar ondertussen zijn wij aan het overstappen op de maxim. de jands is ongelofelijk fijn maar als je crossfades wil gebruiken is hij minder practisch en zo zijn er nog wel een paar kleine voordelen van de maxim..
                          1 nadeel toch wel. de flashbuttons liggen tegen elkaar dus soms heb je er wel eens 2 ingedrukt.
                          padpad module is goed voor een MH of 8 maar meer zou ik hier niet mee doen....
                          hehe wat een gedoe

                          Comment

                          • jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3150

                            #14
                            citaat:Geplaatst door sky-line

                            wij hebben elara 24 van zero88 en zijn daar zeer tevreden over


                            wel een pak goedkoper dan een frog maar misschien iets te weinig mogenlijkheden...
                            Op de middelbare school met de Alcora (nog net iets uitgebreider dan de Elera) gewerkt en dat zuigt!
                            Ik heb liever gewoon een grote tafel met submasters.

                            Ik heb overigens wel ergens een leuke occasion gezien van een MA LightCommander 24/6. Errug goed voor conventionele belichting.
                            (Zie je mailbox.)

                            Comment

                            • stekelvarke
                              • Dec 2004
                              • 1062

                              #15
                              Over MA gesproken, de MA 12/2 lijkt enorm op de behringer waarmee je al ervaring hebt.
                              exit night into LIGHT

                              Comment

                              Working...