Gebouw belichten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

    Gebouw belichten

    Heej mensen

    Ik moet voor een klusje een pand in maastricht uitlichten. Pand ligt op de hoek van een straat. Er staat een torentje op de hoek.

    Verder heeft het om de 7 meter een pilaar (aan de buitenzijde zichtbaar)

    De wens van de opdrachtgever is dat het hele pand in dezelfde kleur komt, het torentje een beetje een accent krijgt, en er een soort chase over de verschillende pilaren loopt.

    Opzich niet zo lastig, totale verlichting wilde ik met citycolors gaan doen, en dan op de hoek op het torentje een citycolor met aparte kleur gebruiken.

    Alleen hoe ga ik die pilaren uitlichten ? Het mooiste was een soort profieltje (geschikt voor buitengebruik) die kan cmy kleurenwisselen. En natuurlijk voldoende fel is om door het licht van de citycolor heen te prikken.

    Wie heeft er tips en ideeen ?

    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!
  • Overdrive
    • Feb 2002
    • 717

    #2
    Heb wel eens mooie dingen gezien met die Exteriors van Martin. Weet niet of dat een optie is maar dat zijn leuke washes ervoor.

    Is het helemaal in de buitenlucht? Anders kan je misschien wat experimenteren met wat simpele RGB spots van Showtec en dergelijke...

    Martin is IP65 trouwens.

    Comment

    • Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

      #3
      Check de Palco's van SGM. Met de smalste lens erin heb je daar aardig wat licht vanaf, dat prikt wel door je citycolor heen. Je kunt RGB mixen en ze zijn IP65. Zet ze dicht op je kolom en richt ze dan naar wens en je hebt een mooi resultaat denk ik!

      Voorbeeldje met de grote hoek lens (dat licht wordt dus nog sterk gebundeld):


      Zoals je ziet knalt het aardig door de 5000 ansilumen beamer heen die ook maar op hooguit 5 meter afstand hing.

      Kleurenmix is overigens al na redelijk korte afstand bruikbaar, daar zul je weinig last van hebben. Voor uberluie operators ook met regenboog marco!

      Comment

      • DjJeroen
        • Oct 2000
        • 288

        #4
        Ik weet niet hoe hoog het gebouw/de pilaren zijn anders is het misschien een idee om het met citybeams te doen.

        Ik heb vaker combinatie gezien van citycolor met citybeam en dat gaat best goed.

        Comment

        • DeMennooos
          • Aug 2000
          • 1416

          #5


          Zoiets?

          Gedaan met 35x PixelLine 1044 en 10x PixelLine 110ec van Thomas.

          Meer foto's van dit project heb ik hier gezet http://www.licht.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15508
          Greetz,

          DeMennooos

          Stagehands are the infantry of show business

          Comment

          • FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

            #6
            Wie weet adresje om die palco's of citybeams te huren ?
            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

            Comment

            • DjJeroen
              • Oct 2000
              • 288

              #7
              Citybeams bij rentall zag ik op de site.

              Ik weet voor de rest niet echt bedrijven in de buurt van Maastricht.

              Comment

              • badboyscrew
                • Aug 2000
                • 304

                #8
                Palco's hebben wij in de verhuur.
                groeten alex

                Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

                Comment

                • davehouben
                  • Dec 2003
                  • 92

                  #9
                  Ha Tijs!
                  Ik weet niet of je contacten hebt bij Xilver maar misschien kunnen hun wel wat voor je betekenen. Is nog lekker dichtbij ook!
                  Weet niet zeker of ze iets hebben wat geschikt is ervoor maar die Sparkle L bijvoorbeeld komt toch wel een flinke dot licht uit!! Misschien iets om te overwegen.

                  Groeten, Dave

                  Comment

                  • Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

                    #10
                    Relight heeft ze ook. (Palco's)

                    Comment

                    Working...