Frontlicht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Noiz
    • Oct 2004
    • 31

    Frontlicht

    Hallo,

    Wat zijn veelgebruikte kleurenfilters voor frontlicht?
    Momenteel zitten gespreid over 4 barren met telkens 4 multiparren:
    - 201 (blauwfilter)
    - 104 (geelachtig)
    - 105 (ook geelachtig)
    - 116 (rood)
    En hierin zit naar mijn mening voorlopig nog iets te weinig variatie.
    Ben trouwens op zoek naar LEE 150, maar is blijkbaar nogal moeilijk te vinden
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

    #2
    Lee 151 en 152 doen het prima (altans bij mij toch).
    LEE 150 moeilijk te vinden? Heb je dan geen discoboer die LEE filters verkoopt/kan bestellen?
    exit night into LIGHT

    Comment

    • Dj Noiz
      • Oct 2004
      • 31

      #3
      citaat:Geplaatst door stekelvarke

      Lee 151 en 152 doen het prima (altans bij mij toch).
      LEE 150 moeilijk te vinden? Heb je dan geen discoboer die LEE filters verkoopt/kan bestellen?
      Ben bij ampli gaan horen vandaag (moest een hele resem kleuren hebben), maar 149 en 150 hebben ze niet (ben vergeten te vragen of ze LEE 150 konden bestellen).
      Via google kwam ik bij Falco terecht en ook daar ontbreken deze 2 in hun assortiment[?]

      Comment

      • delighted
        • Jul 2003
        • 420

        #4
        citaat:Geplaatst door Dj Noiz


        116 (rood)
        L116 is geen rood, en zeker geen goeie kleur voor frontlicht. Ik neem aan dat je L106 bedoeld.

        L147, 151, 152 zijn veel voorkomende neutrale kleuren voor frontlicht. Verder zijn er vele andere mogelijkheden, maar dat hangt helemaal van de toepassing af.

        Comment

        • daantje
          • Aug 2004
          • 265

          #5
          151 is toch wel het beste vind ik eigenlijk of idd 152. trouwens 105 is oranje¿?¿? maar goed. tegenwoordig hebbie ook van die frost filters. is ook wel geinig maar vind ik zlef minder mooi omdat je toch nooit dat mooie warme van een 152 krijgt. succes ermee.
          filters zijn echt overal verkrijgbaar. ook hier op de site.
          anders mail je maar en dan heb ik hier heus nog wel een paar filtertjes liggen
          laterzz daniël
          can you feel the light [:)]

          Comment

          • axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

            #6
            citaat:Geplaatst door Dj Noiz
            Ben trouwens op zoek naar LEE 150, maar is blijkbaar nogal moeilijk te vinden
            Dat is nu eentje waar ik nooit problemen mee heb en velen met mij... [^][^][^]

            psstt: even zoeken waarvoor L150 staat
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

            Comment

            • sky-line
              • Feb 2004
              • 34

              #7
              Iets verder rijden richting Lier, bij Phlippo Showlights.

              Comment

              • kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

                #8
                citaat:Geplaatst door axs

                citaat:Geplaatst door Dj Noiz
                Ben trouwens op zoek naar LEE 150, maar is blijkbaar nogal moeilijk te vinden
                Dat is nu eentje waar ik nooit problemen mee heb en velen met mij... [^][^][^]

                psstt: even zoeken waarvoor L150 staat
                Sorry, maar of ik snap het niet (heb niet altijd de juiste humor, ik weet het) of je bent volgens mij in de war met LEE 130.

                Maar LEE 150 moet volgens mij nog uitgevonden worden, of wordt mijn boekje echt oud?
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                Comment

                • Den dinge
                  • Sep 2005
                  • 15

                  #9
                  Lee 150 Neem ik altijd mee
                  Greetz

                  Comment

                  • Dj Noiz
                    • Oct 2004
                    • 31

                    #10
                    Heel raar.
                    Download net de volledige lijst van Lee-nummers en 149 en 150 staan daar NIET tussen ...
                    Desalnietemin ben ik 99% zeker dat bij de kleuren van de coemar prospot 250 lx een LEE 150 tussenzit (volgens het papier van coemar zelf met de kleurenspecificaties). Ik kan het vandaag niet meer checken, want heb het papier niet bij de hand.

                    Comment

                    • kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

                      #11
                      Hey DJ Noiz,

                      Naast Lee heb je ook nog andere merken kleurenfilters zoals bijvoorbeeld Rosco en Gam.
                      Deze gebruiken andere nummers voor (bijna) dezelfde kleuren. Weet je dus zeker dat het LEE nummers zijn? Want bijvoorbeeld Martin geeft de kleuren in de kleurenwielen van de intelligente lampjes eigen nummers. Is dat toevallig bij Coemar ook niet zo?
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                      Comment

                      • Den dinge
                        • Sep 2005
                        • 15

                        #12
                        lee 150 wordt vaak gebruikt als grapje voor open wit (geen kleurenfilter)

                        Comment

                        • LichtNichtje
                          • Nov 2004
                          • 220

                          #13
                          citaat:Geplaatst door Den dinge

                          lee 150 wordt vaak gebruikt als grapje voor open wit (geen kleurenfilter)
                          Hoeveel kost dit ??

                          Comment

                          • Pieter Huijgen
                            • Sep 2003
                            • 766

                            #14
                            citaat:Geplaatst door Den dinge

                            lee 150 wordt vaak gebruikt als grapje voor open wit (geen kleurenfilter)
                            Maak er maar L130 of R00 van, ok?
                            Lid van het Front tegen zijlicht

                            Comment

                            • axs
                              Moderator
                              • Jun 2002
                              • 2687

                              #15
                              citaat:Geplaatst door Pieter Huijgen

                              citaat:Geplaatst door Den dinge

                              lee 150 wordt vaak gebruikt als grapje voor open wit (geen kleurenfilter)
                              Maak er maar L130 of R00 van, ok?
                              L130 is niet echt O/W, L130 is nl een echte filter met een doorlaatbaarheid van 95%.
                              L130 wordt om die reden dan ook wel gebruikt om O/W aan te duiden.
                              Echter L150 wordt daar ook wel als 'grap' eens voor gebruikt, aangezien L150 al helemaal niet bestaat en dus het 'echte' O/W is.
                              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                              Comment

                              Working...