Statusque Vs. Movitec SL-250

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

    Statusque Vs. Movitec SL-250

    Jaaaaa.....

    Zoals jullie weten heb ik een poos geleden een Highend Statusque console op de kop getikt voor weinig, nu, het geheel draait, heb echter nog een aantal vraagjes:

    Is het aan te raden om met 2 schermen te werken bij deze tafel?
    1scherm met je Presets en de ander met de presets buttons, zodat je snel ques kan inzetten?

    Hebben mensen hier op dit forum ervaring met deze tafel?

    Lijkt me leuk om alle + en - punten eens naar voren te halen.......

    Verder, hoe nemen jullie het setje mee? PC in los rackje? zit te denken om zelf het volgende te doen:
    1case met de console
    1case 19" met pc, toesenbord lade, DMX splitter/booster en lade voor kabels ed....
    1case met 2 beeldscherm.....

    Of heeft hier iemand betere suggesties voor?
    (en nee, 2 flatscreens van 200 euri p/s is geen optie.... tafel is voor erbij, en voor house feestjes, rest blijf ik lekker op mn jands doen...)

    Verder nog het probleem met de fader-dopjes. Na mailen en zoeken, enz enz, blijkt dat ik dus de dopjes van de faders nergens vandaan kan halen, niets past, ook geen alternatieve, en de importeur van High-End kan ze ook niet leveren, wie kan me hieraan helpen? Ik mis er maar 1..... en wil het graag weer compleet hebben.

    Owjaa, ben ook erg nieuwsgierig naar wat de nieuwprijs van de tafel destijds was??? En of er nog bedrijven zijn die deze tafel met grote regelmaat gebruiken (Discotheken/Clubs ook goed natuurlijk, weet dat de time-out in gemert er destijds mee werkten)

    Enne, voor de liefhebbers hier nog 2 plaats van de staat waarin hij nu verkeert....:


    (zonde van dat 1e fadertje hé[:0])
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • tommyikke
    • Nov 2004
    • 31

    #2
    hoeveel heb je er voor betaald??
    greetzz Tommyikke

    Comment

    • DeMennooos
      • Aug 2000
      • 1416

      #3
      Ik heb een tijdje met 2 schermen gewerkt, maar haalde daar niet echt voordeel uit. Een scherm met alle presets is voor mij voldoende. Normaal heb ik onder de fader presets een cue list met kleuren en gobo's. Aangezien die over het algemeen hetzelfde is in volgorde kan ik de kleuren vrijwel blind terug vinden.

      Hmm, over blind gesproken. Heb ooit een klusje met de SC gedaan zonder monitor. Was onder het motto, "Zeg heb jij de kist met monitoren nog ingeladen? Ehm, nee dat zou jij toch doen." Was even hard en diep graven wat de patch ook al weer was van de laatste show, maar het was toch gelukt.

      Ik neem over het algemeen 3 kistjes mee.
      Eentje met de tafel.
      Eentje met een 19" PC, power conditioner en een la met wat kabels, tape etc. Het keyboard, wat intercom sets en wat doekjes gaan gewoon onder de tafel.
      En dan heb ik ook nog een kistje met de 17" monitor.

      Het lege monitor kistje tussen de kist met computer en monitor heeft voor mij een prima hoogte.

      Faders dopjes kan ik je ook niet aan helpen. Misschien in de VS bij HES zelf?

      Er staat me nog iets bij dat toen deze tafel gekocht werd hij inclusief 486 ergens in de koers van de 20K-30K guldens lag, maar dat is ook alweer een jaartje of 10 geleden en durf dat niet met enige zekerheid te zeggen.

      Ik gebruik hem nog regelmatig. Ik heb altijd de keuze tussen de Regia2048 en de SC. Keuze is voor mij niet moeilijk... Doe de SC maar.
      Snel, safe en simpel.

      Verder zou ik het eigenlijk niet weten wie er nog met de SC werkt.

      Het enige wat is soms mis op saaie discoklusjes is een shape, maar ach beetje tijd steken in de cues en je bakt je eigen shapes []


      Nog even een toevoeging.
      Waar een tweede monitor eventueel handig voor zou zijn is wanneer je op een housefeestje ook live nog extra wil ingrijpen. Dan zet je op het tweede scherm een lege sequence en heb je helemaal live controle over je cues, scenes en sequences.
      Greetz,

      DeMennooos

      Stagehands are the infantry of show business

      Comment

      • Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

        #4
        Gedzien ik de tafel nog niet zo goed ken, denk ik dat ik lekker met 2 schermpjes op pad ga...
        Shapes is idd jammer, maar ach, die heb je er in niet al te lange tijd inzitten. Nadeel vind ik wel dat je moeilijk fixtures kan aanmaken. Zit soms echt met mn movitecs te klooien. heb namelijk maar max die 14ch fixture.... dus is uitzoeken hoe ik dat het beste kan weg patchen.
        mn 7ch scannertjes werkt daarintegen perfect.....
        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

        Comment

        • Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

          #5
          Onderwerp even veranderd, nu dus een vraagje aan iedereen:
          Zijn er Fixtures die kwa kanaal indeling gelijk zijn aan de Movitec sl-250?

          Dit zou ideaal zijn om het handeltje weg te patchen op de status que.

          Headjes van Robe, GLP enz enz, heb ik niets aan, die zitten niet in de tafel.
          Maar iets van Claypaky Goldenscan o.i.d.

          Of ergens iets van High-End???
          Wie o Wie weet het???
          (als primsma en iris en dergelijk anders zijn is geen ramp,
          als ik maar redelijk uitkom, met namen de pan en tilt...)
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

          Comment

          Working...