Martin Mania scx 500

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wout
    • May 2003
    • 100

    Martin Mania scx 500

    Hallo allemaal..

    We zijn van plan 4 Martin mania scx 500 's aan te schaffen.. Is dit een goed idee? Iemand hier al ervaring mee?
    De bedoeling is voor feestjes tot maximaal 200 personen (geen echte fuiven e.d.) en het basislicht hebben we al (2x4-bar, blinders, ed)
    PS Ik heb de "zoek" geprobeert en ben al een beetje wijzer geworden, maar heb nog niets gevonden van gebruikerservaring.
    We zouden deze willen aansturen met een martin freekie controller..
    Laat jullie commentaar dus maar komen []
    MVG
    The leader knows; Dateq
    The leader knows, Dateq!
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

    #2
    zijn leuke scans voor het geld ( 226,80 ) iets meer als een JB winner ( deze heeft wel een hogere lichtopbrengst ) maar je hebt wel een MARTIN scan ! voor een paar tientjes meer !
    Winner is duurder geworden ( 215,10 )

    Als ik nu moest kiezen zou ik voor de prijz zeker de Martin Scan nemen.

    Heb ze nog niet werkend gezien !

    Comment

    • Controller
      • Apr 2002
      • 745

      #3
      Hi Wout, bij ons op het werk hebben we 12 SCX 500's scan, ik kan je zeker aanraden om deze te nemen. Het optiek wat erin zit is echt goed. 150Watt lampje maar echt fel. Ook de beweging zijn netjes, zonodig snel, mooie kleuren en figuren.

      Die freekie zou ik persoonlijk niet nemen, ik zou eerder kijken dan voor een zero88/ sgm.

      Comment

      • Didier
        • Aug 2002
        • 323

        #4
        En hoe is deze martin-scan in vergelijking met de Futurelight DJscan 250?

        Of is dit een oneerlijke vergelijking, omdat de ene 150w halogeen en de ander 250w gasontlading is?
        Zuid-Limburg

        Comment

        • stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

          #5
          Een gasontladingslamp is zowiso niet te vergelijken met hallogeen.
          Ook heeft de futurelight roto gobo's.
          Er loopt ook al een toppic over de SCX 500
          exit night into LIGHT

          Comment

          • stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

            #6
            citaat:Geplaatst door controller
            Die freekie zou ik persoonlijk niet nemen, ik zou eerder kijken dan voor een zero88/ sgm.
            De zero 88 frogs en de SGM studio scan controls liggen wel 1000 euro hoger dan de prijs van een freekie.
            Dus voor 4 scannetjes is het wel wat overdreven.
            exit night into LIGHT

            Comment

            • wout
              • May 2003
              • 100

              #7
              Oke wij weten genoeg, bedankt allemaal.. Als ze zijn aangekocht post ik wel even wat foto's..
              The leader knows, Dateq
              The leader knows, Dateq!

              Comment

              • Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

                #8
                voor een simpele controller kun je een 2510 nemen die heeft sinds kort voorgeprogrameerde shows voor de scx500 scan die shows kun je vinden op de site van Martin.


                Comment

                • VERVALLEN

                  #9
                  Die scans zijn ogend enorm goed. Voor een 150W halogeen gaf deze enorm veel licht vond ik!
                  En waar ik van verschoot is dat ze UV- of congo blauw hebben, en zelfs met de 150W lamp gaf dit zo'n mooie blauwe straal!
                  Wel is hun wit geler (cfr gasontladingslampen)

                  Ook een zeer positief punt: DMX adres is met display in te stellen, dus niet meer die kleine vervelende dip-switchen waarbij ge steeds weer opnieuw moet gaan "tellen en uitrekenen" welke ge op en af moet zetten.

                  Moest deze scan nu uitkomen met MSD of HTI, dan ben ik ook meteen verkocht deze aan te kopen!

                  Comment

                  • jah
                    • May 2005
                    • 27

                    #10
                    ik weet een aderessje waar je er 4 koopt voor 1180€ ex btw inclusief martin freekie dus 1404€ inclusief btw

                    Comment

                    • Banned
                      Banned
                      • Dec 2003
                      • 951

                      #11
                      hmmm ik een voor dezelfde set 1305,72

                      Als alles meezit ga ik vrijdag deze set ophalen.

                      Comment

                      • jah
                        • May 2005
                        • 27

                        #12
                        waar?

                        Comment

                        • jah
                          • May 2005
                          • 27

                          #13
                          citaat:bij ons op het werk hebben we 12 SCX 500's scan,
                          kan je dat een keer foto's of filpje maaken van het effect en de techiek?

                          Comment

                          • Banned
                            Banned
                            • Dec 2003
                            • 951

                            #14
                            Jieieiehaaaa ik heb ze binnen gehad en heb maar een woord : FORMIDABEL !


                            Veel licht en mooie gobo's en kleuren, vooral dat congo blue is sterk zichtbaar !!!

                            Dus voor diegene die nog twijfelen : KOOP DEZE SCANNER !!!

                            1404,00 voor 4 scans en freekie !

                            Maar freekie wordt afgeraden .... de 2510 is ideaal voor deze scan omdat er diverse shows op de site zijn van Martin geprogrammeerd op minimaal 4 scans ! Ideaal voor drive in show of losse verhuur : iedere boerenpummel zonder papieren kan dit bedienen en heeft een super show !

                            Kortom applaus voor Martin ( was er eerst ver op uitgekeken vanwege een te hoge prijs )

                            Comment

                            • Controller
                              • Apr 2002
                              • 745

                              #15
                              ja ik heb er 12 + 6 kryptons bij ons in de club hangen waar ik LJ ben.

                              hier is een filmpje op 2.20 minuut zijn ze een aardige tijd zichtbaar.
                              Het filmpje is gemaakt in 2 zalen namelijk en ze hangen alleen in de grote zal met de kryptons



                              Show komt van mij af [8D]

                              Comment

                              Working...