martin 1004 scans sturen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jammyke
    • Aug 2005
    • 2

    martin 1004 scans sturen

    hallo,
    ik heb overlaatste martin 1004 scans kunnen kopen voor een zacht prijsje. Nu dit terzijde ik zou deze graag willen sturen maar deze sturingen zijn niet meer te vinden. weten jullie een oplossing of een alternatief. en wat zal mij dat gaan kosten?
    mvg,
    jimmy
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

    #2
    Deze werken dus op het Martin protocol?
    Dan is het handig om een Martin protocol naar DMX convertor te zoeken.
    Ik weet niet of Martin deze nog kan leveren.
    Ook wordt er gezegd dat je pin 2 en 3 kan omdraaien, maar voor hoeverre dit waar is weet ik niet.
    (nog nooit met Martin protocol gewerkt)
    exit night into LIGHT

    Comment

    • Victor
      • Aug 2000
      • 54

      #3
      Martin protocol is iets heel anders dan dmx, deze twee kan je niet onderling verwisselen, ook niet na het draaien van pin 2 en 3. Daat laatstge geldt voor oudere Martin modellen (zoals de 218 MK2) die wél dmx aan boord hebben, maar waarbij de fabrikant zo slim was geweest pin 2 en 3 te verwisselen.

      Om de 1004 te sturen kan je óf een Martin protocol/dmx converter proberen te krijgen óf een oude Martin protocol controller (zoals de 2308) aanschaffen.
      Groeten,
      Victor Noordland

      Comment

      • MS1
        • May 2005
        • 7

        #4
        Ik heb nog een converter liggen die je kan komen ophalen voor een prijsje
        het is wel in Belgie te doen
        Eventology
        Your Event Provider

        Comment

        • Glektric
          • Jul 2005
          • 5

          #5
          Pin 2 en 3 omdraaien zal hier niet werken omdat 1004 scans enkel Martin Protocol ontvangen. Het systeem van pin wisseling gebruikt martin voor fixtures die zowel Martin-protocol als DMX-512 aankunnen (vb. Roboscan 218 MKII of Mac 250, enz)
          Als oplossing kan je ofwel een oude Martin sturing op de kop tikken zoals de 3032-pc sturing (MS-dos en voorloper Lightjokey) ,2308 ,2501 en 2032 sturing. Als je daarentegen nog andere gewone DMX fixtures wilt gebruiken kan je best voor bovenvermelde DMX to Martin Protocol omzetter gaan. (90758050 DMX Interface 128 Ch. RS485) Deze staat toch nog in de prijslijst van evdv (Belgische martin importeur)

          meer info over de interface:

          Meer info over de Dmx tabel in samenwerking met de converter:

          En als laatste de handleiding van je scans:




          Comment

          • jammyke
            • Aug 2005
            • 2

            #6
            dank je wel voor de reacties. Nu ben ik al een heel stuk mee verder.

            Comment

            • VERVALLEN

              #7
              Jammyke,


              Zijn dat die heel oude scans? Die lange met ENH-250W lampen?

              Of is uw versie ook met gasontladingslampen?

              Comment

              • typetwoparts
                • Mar 2010
                • 14

                #8
                Martin 1004

                Hallo

                Om maar eens een oude koe uit de gracht te halen, twee vraagjes

                - ik heb voor deze scans (4) nieuwe speigeltjes nodig, zijn deze nog ergens te verkrijgen? Het lijkt erop dat de Belgische leverancier niet meer bestaat.
                En, ik heb deze scans samen met een 2008 controller. Nu kan ik deze niet aansluiten op muziek, dit lijkt niet te werken. Ik doe het nu via een uitgang van het mengpaneel (dmx) naar een jack in de controller.

                Bedankt!!

                Gr
                Kurt.

                Comment

                • jakobjan
                  • Jul 2002
                  • 599

                  #9
                  Misschien moet je eens contact op nemen met Martin in denemarken..

                  Maarrruuuh dmx uit een mengpaneel en dan jack in op de controller???
                  Als het goed is kun je gewoon een record out van je mengpaneel aansluiten op de audio in van de controller.
                  Jakob-Jan
                  Lightjockey Beta tester
                  Freelance Licht tekkie

                  Comment

                  • tha_dj
                    • Jan 2004
                    • 375

                    #10
                    Spiegel probleem los je gemakkelijk op door langs te gaan bij een glasboer !!!

                    Ik heb dit ook ooit gedaan 6 jaar terug, toen ik 1 nieuw spiegeltje nodig had.

                    Let wel op dat je DUN spiegelglas laat snijden, want de motor trekt het niet als je een gewone spiegel laat snijden ( was bij mij dus het probleem )

                    En anders ff bellen met J&H......want misschien kunnen die een spare spiegel leveren van een winner scan of dergelijken, komt redelijk overeen qua formaat al die spiegels.

                    Lijm alleen wel met de goede lijm, want anders is je folie laag de l*l
                    your light !

                    Comment

                    • dirksken
                      • Sep 2011
                      • 12

                      #11
                      spiegel

                      Als ik me de betreffende scanner nog goed herinner dan denk ik dat de spiegel van een roboscan 812 van Martin dezelfde grootte heeft, deze zijn nog te verkrijgen via AED in Belgie.
                      Wees er wel snel bij want Martin Denemarken is hun laatste stock aan't verkopen van de 812 serie !!
                      grtzzzz

                      Comment

                      • R. den Ridder
                        • Sep 2000
                        • 1500

                        #12
                        812 zou idd zelfde maat moeten hebben. volgens mij is het intressanter een aantal rotte 812's te kopen en die te servicen dan 1004's terug tot leven te wekken, of je moet een verzamelaar zijn.

                        Comment

                        • typetwoparts
                          • Mar 2010
                          • 14

                          #13
                          Originally posted by jakobjan
                          Misschien moet je eens contact op nemen met Martin in denemarken..

                          Maarrruuuh dmx uit een mengpaneel en dan jack in op de controller???
                          Als het goed is kun je gewoon een record out van je mengpaneel aansluiten op de audio in van de controller.
                          Oeps, sorry ik bedoelde XLR natuurlijk ipv DMX.

                          Al bedankt voor de reacties, ik probeer eens bij AED.

                          Gr
                          Kurt.

                          Comment

                          Working...