Lowlands 2005

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

    Lowlands 2005

    Zoals Arvin al aangaf: veel mooie dingen gezien op lowlands! erg goede bands maar ook een goed gebruik van licht en showtechniek. Wel valt het me op dat tegenwoordig een strobo te pas en te onpas wordt gebruikt; die atomics blijven geniaal, maar als je ze in een set van drie kwartier zo'n 100 keer ziet wordt je het beu, dan werkt een gewone 8lite blinder beter, of Svoboda's..jammie!

    show van vive la fete was erg goed, stadionacts als foo fighters en qotsa kun je gewoon niks aan afdoen, maar ik geloof dat de gehypte bandjes niet allemaal een operator bijhadden die aan hog's gewoon zijn; veel dezelfde macro's met een ander kleurtje etc was de standaard..jammer, maar de muziek maakte veel goed! verder: die decoratie blijft geweldig, die syncrolites op de centrale toren met spiegels laten schijnen blijft een leuke vondst. maar verder veel bij de charlie stage gezeten; staat teminste nog een ouderwetsche lightcommander 48/6...ook rock 'n roll en nog harder rockende bands..iemand iets anders speciaals gezien?
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

    #2
    Yeah!!, Dave Grohl, doet geen RnR, leeft het niet, maar IS het simpelweg. Kijk daarom deed ik deze shit dus ook al weer!!! Death from above 1979 was cool, maar jammergenoeg niet zo leuk als ik gehoopt had, de grote acts deden precies wat ze moesten doen en waren dus goed. Maar waarom er bij Marylin Manson nu perse 2 statieven met een ETCtje erin 1,5 uit het midden van het podium helemaal vooraan pontificaal in het zich moesten staan is mij echt een raadsel. Zwarte rozenblaadjes laten regenen tijdens de show was dan wel weer heerlijk morbide.

    En verder, de nieuwe terreinindeling was wel verfrissend 11 jaar na mijn eerste Lowlandsbezoek, evenals de vernieuwde entree, leuke combi van LEDs en rook. terreinindeling was niet overal goed voor de doorstroming. Er waren knelpunten bij de "tammoweg" de bottleneck tussen 2 grote delen terrein. Dit vanwege een vak dat geplaatst was om de bezoekers voor de juliet-tent op te vangen. Bij de Charlie was het blijkbaar ook af en toe drukker dan verwacht, er loopt hier een pad tussen de tribune en het podium. Bij een hoge opkomst voor dit podium en veel verkeer werd het hier een zootje. Ook had de Charlie daar veel last van de soundchecks in de Grolsch. wat mij betreft staat de Charlie volgend dan ook ergens anders en mag ook wel weer wat groter!!! De acts daar waren vaak wel okee, Nederlandse acts als Face Tomorrow of Enge buren (iets totaal anders...)kunnen vanwege hun kwaliteit toch wel op mijn sympatie rekenen! En wanneer wordt de Alpha nou een open-lucht-podium? De helft van de bezoekers kan de show niet eens zien omdat ze buiten de tent zitten!!!

    Maar verder.... Enorm respect nog steeds voor de organistaie van een evenement als dit, de variatie en kwaliteit qua eten en drinken. En de relatief schone WC's en douches!!! Lowlands is wat dit soort dingen betreft nog steeds de top!!!

    En dan nog het grootste nadeel: Meneer LOC7000 en MOJO; het bedrijf dat dit jaar de grote campingsupermarkt deed: laat ze volgend jaar AUB niet meer terugkomen twas een drama, mensen konden uren wachten op een bakje fruit of broodje kaas, schandalig en absoluut lowlands-onwaardig!!!

    Sja, wat kan ik verder tot slot nog zeggen, na gemiddeld 3 a 4 uur per nacht te hebben geslapen, mijn buren tot waanzin te hebben gedreven met mijn vocale kunsten en ongeveer 4 X teveel gerookt te hebben. Ik kan weinig meer zeggen, simpelweg omdat ik geen stem meer heb, behalve dan dit: de vernieuwde decors en terreinindeling en vooral de goede programering maakten dit voor mij tot de beste editie in jaren. Ik wil hier dan ook nooit gaan werken, dit is mijn feestje en dat blijft het!!



    ....O, tis het licht forum....nou sorry er was nu eenmaal geen loungetopic Maar vooruit; die synchrolites op die spiegels in die layertoren waren idd erg cool, alleen jammer dat die spiegels toch niet zo heel erg veel licht reflecteerden. Verder ben ik blij dat men niet helemaal in de LED-hype is meegegaan, heb ik toch vaak een beetje het "snoepje-van-de-week-gevoel" bij.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

    Comment

    • Jag
      • Nov 2002
      • 319

      #3
      Ik vond Charlie juist onwijs vervelend. Doordat het openlucht was hoorde je die tent tot op onze camping (2). En de programmering was ook niet echt mijn smaak .
      Ik vond vive la fete ook erg vermakelijk, vond Bravo zoiezo de leukste tent. 2manyDJ's metname was echt heel erg cool. Ik vind veel gebruik van strobo's wel cool dan. De boel ging echt los daar.

      Ik vind voor volgend jaar dat ze wat meer ingangen mogen maken. Wij hoeften maar anderhalf uur in de rij te staan omdat we 's nachts kwamen, maar 's avonds hadden mijn vrienden 3 uur moeten wachten. Beetje erg lang.

      Comment

      • AJB
        • Jul 2003
        • 2289

        #4
        Dropkick Murphys... They rule ! Maar vond het allemaal zeer verzorgt, ook de kleinere podia leuk met doekjes, wat ik heb gezien allemaal zeer muzikaal.

        Groot compliment voor de organisatie !

        PS Ralph; de naam is ArviD

        PS2; mensen van Lowlands mogen die knakker van Kane wel eens gaan helpen [B)]
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

        Comment

        • Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

          #5
          Foto's?

          Ik heb op de tv registratie een podium gezien met elementen die ik niet kende... waren een soort LED tegels die doorzichtig waren wanneer ze uit stonden, erg geinig aangezien je dan alleen een stalen frame had. Weet iemand wat dit zijn, of was het gezichtsbedrog door het camerastandpunt?

          Comment

          • AJB
            • Jul 2003
            • 2289

            #6
            Als wij hetzelfde bedoelen, dan;

            - Was dit een pexiglas tegel
            - In stalen frame
            - In frame zitten led-strips
            - Als ze uitstaan; doorzichtig
            - Anders mooi egaal oplichtend plexiglas, met mooie menging, aangezien je de ledjes niet ziet naast elkaar

            Vind die dingen ook te gek ! Worden ook veel gebruikt als logo-bord (dus op plexiglas een logo printen, en steeds verkleurende achtergrond)

            grtz. AJB
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

            Comment

            • kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

              #7
              Die tegels hingen in de India en zijn Lagoled deko panels. Was wel een leuk tentje met die witte stretchdoekjes en die colorcommands erop. Geheel werd bestuurd (licht + led) door Hog iPC.
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

              Comment

              • Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

                #8
                Dat klinkt inderdaad als de tegeltjes die ik bedoel, onwijs leuk effect! Rest van de aankleding zag er inderdaad ook goed uit daar, heb helaas maar een stukje gezien op tv.

                Comment

                • stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

                  #9
                  Ik heb net op MTV wat gezien over lowlands.
                  Wat mij opviel was dat de ontwerpen zeer verschillend waren.
                  Wat zeker niet wegneemt dat het niet mooi was integendeel zelfs
                  Op 1 podium zag ik bijna uitsluitend heads
                  en op het podium waar die mooie LED tegels hingen zeg ik er geen (tenzij er gebruikt zijn om de doeken uit te lichten).
                  Wie heeft Lowlands van licht voorzien?
                  Ik gokte op flashlight maar kon op hun site niets terugvinden.

                  Ik vind zoals iCe al gezegd heeft dat wat foto's hier zeker op hun plaats zouden zijn.
                  exit night into LIGHT

                  Comment

                  • G-LiTe
                    • Apr 2004
                    • 196

                    #10
                    @ Stekelvarke:

                    De supplier voor Lowlands qua licht is idd. Flashlight Metam BV en de reden dat de designs van de verschillende podia zo uiteenlopend zijn is dat elk podia zijn eigen projectleider krijgt, die zich vervolgens ook volledig creatief mag laten gaan op zijn buhne. Er is geen 'algemene festival LD' of iets van die strekking.


                    G.
                    Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

                    Comment

                    • AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

                      #11
                      En toch moet ook een LD vanuit een verhuurbedrijf zichzelf altijd prikkelen om iets nieuws te verzinnen... Lastig is (net als bij schrijvers) dat je soms een creativity block hebt... Lowlands was echter een voorbeeld van hoe een mooi festival ontworpen dient te worden !

                      Flashlight/Metam nice job...
                      (ik loop altijd te zeuren als iets lelijk is, dus zal het ook eens vermelden als het mooi was)
                      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                      ------------------------------------------------
                      Arvid Buit
                      Creative-Director / Artist-Manager

                      Comment

                      • MSSS
                        • Jul 2003
                        • 365

                        #12
                        Om nog even terug te komen op die strobo's: ik was aan het werk daar ( voor dutchview, bekabeling getrokken kabelassistentie en weer breken) en ergerde me dood aan die klote dingen. zodra ze gebruikt werden zag ik dus geen hand voor ogen meer waardoor ik mijn camera man/vrouw uit het oog verloor, vreselijk irritant en zeker als het met enige regelmaat tijdens 1 act gebeurt!
                        oleole ik heb EV :)

                        Comment

                        • Wysirik
                          • Feb 2002
                          • 97

                          #13
                          citaat:Geplaatst door AJB

                          En toch moet ook een LD vanuit een verhuurbedrijf zichzelf altijd prikkelen om iets nieuws te verzinnen... Lastig is (net als bij schrijvers) dat je soms een creativity block hebt... Lowlands was echter een voorbeeld van hoe een mooi festival ontworpen dient te worden !

                          Flashlight/Metam nice job...
                          (ik loop altijd te zeuren als iets lelijk is, dus zal het ook eens vermelden als het mooi was)

                          Ontwerp van de Bravo Tent qua licht en video kwam van Remco Angenent en Sander den Otter van Tenfeet. 2 Pandora's boxen voor video met in totaal 14 video bronnen. Remco en Sander deden video bij de live-bands en de VJ's deden 's avonds de DJ's.

                          Ook stond de trailer van Tenfeet weer onsite achter de Alpha voor de nodige Wysiwyg behoefte van de bezoekende LD's. 2 Wysiwyg systemen voor de Alpha en Grolsch tent.

                          grt'n

                          Rik

                          Comment

                          • AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

                            #14
                            Gaaf gedaan... Stond de nieuwe trailer er al ? of nog de oude pwl-combi ?

                            grtz. Arvid
                            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                            ------------------------------------------------
                            Arvid Buit
                            Creative-Director / Artist-Manager

                            Comment

                            • kokkie
                              • Nov 2003
                              • 1166

                              #15
                              Sylvester 1 stond er.

                              citaat:Geplaatst door MSSS

                              Om nog even terug te komen op die strobo's: ik was aan het werk daar ( voor dutchview, bekabeling getrokken kabelassistentie en weer breken) en ergerde me dood aan die klote dingen. zodra ze gebruikt werden zag ik dus geen hand voor ogen meer waardoor ik mijn camera man/vrouw uit het oog verloor, vreselijk irritant en zeker als het met enige regelmaat tijdens 1 act gebeurt!
                              En we doen daar geen licht voor TV, we doen licht voor een festival waar de TV af en toe wat uitzend. Dus in de eerste plaats voor de bezoeker! Dat jij dan af en toe verblind wordt is alleen maar mooi meegenomen [}] De komende tijd ben jij weer aan de beurt, de winter komt eraan dus krijgen we weer al die TV klusjes.
                              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                              Comment

                              Working...