Renderfarm

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • martijns
    • Feb 2005
    • 120

    Renderfarm

    Hoi,

    Ik zit nou al een tijdje te zoeken naar software om een renderfarm te kunnen maken. Nou weet ik wel dat Wyg renderfarm er is, maar die is voor mij niet verkrijgbaar. Nou schijnt er software te zijn waarmee je dus alle PC's/MAC's sammen kan laten werken.

    Kan iemand mij vertellen waar ik dit zou kunne vinden en zijn er mensen met evt ervaringen in dit gebeuren? kunne die me vertellen hoe en wat?

    Groetem,

    Martijn
  • LichtNichtje
    • Nov 2004
    • 220

    #2
    Misschien eens heeeeeel lief vragen aan Painting With Light of Tenfeet??

    Comment

    • AJB
      • Jul 2003
      • 2289

      #3
      Martin Show Designer kan dit standaard..., en voor Wysiwyg moet je CSP dealer zijn... Verder is de vraag niet interessant op een licht&geluids forum. Voor computernetwerk vragen zijn aparte fora.

      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

      Comment

      • axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

        #4
        citaat:Geplaatst door AJB

        Martin Show Designer kan dit standaard..., en voor Wysiwyg moet je CSP dealer zijn... Verder is de vraag niet interessant op een licht&geluids forum. Voor computernetwerk vragen zijn aparte fora.
        Aangezien de vraag toch wel WYG related is, lijkt het me hier wel op zijn plaats.
        Lopen hier bv ook discussies over andere PC/MAC gerelateerde onderwerpen, dus ja...
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

        Comment

        • martijns
          • Feb 2005
          • 120

          #5
          [8)] 3D visualisatie is inderdaad ook licht naar mijn idee. En ik gebruik het om een lichtshow te Visualiseren.[8)]

          Comment

          • AJB
            • Jul 2003
            • 2289

            #6
            3D visualisatie is zeker interessant; en daarom mijn antwoord voor de 2 lichtgerelateerde programma's die dit aankunnen (lees mijn post hierboven). MSD heeft dat intern voor iedereen die de software koopt, en voor wyg moet je CSP-dealertje spelen... Beetje het idee van een auto kopen, en vervolgens het stuur niet mogen gebruiken...

            Maar ik denk dat alle lichtgerelateerde antwoorden gegeven zijn... Je kunt ook over 3Dmax en Autocad gaan babbelen, maar of dat interessant is... Er zal ongetwijfeld software zijn op deze wereld om computertjes samen te laten rekenen... Als we daar graag over willen babbelen; schijnt een lounge voor te zijn...
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              Wat hiet wel en niet thuishoort wordt bepaald door de moderating van het lichtforum, daarover geen discussie. Lijkt mij dat het helder is dat dit onderwerp op de juiste plaats staat, derhalve verder on topic aub!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • Digital Primate
                • Jul 2005
                • 20

                #8
                Het verbaast mij dat er nog geen slotjes zijn gevallen...
                Hrm. Kuch.

                Zoals altijd is het een beetje de vraag hoeveel geld en tijd je erin wilt steken en of het niet een beetje overkill is.

                In 3DMax zit er - als ik me niet vergis - reeds een module die toelaat om in samenwerking met een tweede computer beelden te renderen.

                Ik heb voor Lightwave (van NewTek) volgende tool gevonden om een renderfarm op te zetten. Het is wel Mac OS X dat je nodig hebt hiervoor.


                PS: Zoek ook eens naar "Network Rendering". Ik heb (voor mezelf) net een leuke site gevonden die het netwerk renderen voor Adobe After Effects behandelt.

                Edit: Maandag 22/08/05 - 7:30
                Ook deze link nog gevonden, die hier een antwoord op geeft:
                http://www.3dbuzz.com/vbforum/showthread.php?t=112469

                Comment

                • martijns
                  • Feb 2005
                  • 120

                  #9
                  ah kijk daar kan ik wat mee! ik zoek het voornamelijk voor 3D studio MAX. Ik ga eens kijken op die zoekterm in ieder geval heel erg bedankt!

                  Groeten,

                  Martijn

                  Comment

                  • Wysirik
                    • Feb 2002
                    • 97

                    #10
                    citaat:Geplaatst door martijns

                    ah kijk daar kan ik wat mee! ik zoek het voornamelijk voor 3D studio MAX. Ik ga eens kijken op die zoekterm in ieder geval heel erg bedankt!

                    Groeten,

                    Martijn
                    In 3dmax zit 'Backburner', dat is de renderfarm module van Discreet, de maker van 3dmax.

                    De backburner module kun je op meerdere computers installeren en zo een renderfarm maken. Google naar 'backburner tutorials' en je vindt een hoop antwoorden.

                    Rik

                    Comment

                    • martijns
                      • Feb 2005
                      • 120

                      #11
                      top! ga ik gelijk eens ff doen! Bedankt!

                      Comment

                      Working...